کد خبر : 1662657 | 28 دی 1398 ساعت 13:15 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد از استیلی درست نیست

فرهاد کاظمی: دایی گزینه مناسبی برای تیم ملی است

فرهاد کاظمی سرمربی سابق سپاهان که سابقه سرمربیگری در تیم ملی جوانان ایران را هم دارد، تاکید کرد که انتقادهای صورت گرفته از حمید استیلی و کادر فنی تیم امید منصفانه نیست.

فرهاد کاظمی: دایی گزینه مناسبی برای تیم ملی است

به گزارش " ورزش سه" کاظمی در خصوص عدم راهیابی تیم امید به مسابقات المپیک توکیو می‌گوید: هر کادر دیگری هم بود، امکان نداشت بهتر از این نتیجه بگیریم. اصلی‌ترین مسئله در مورد تیم امید، کمبود زمان بود و این موضوع کار استیلی و همکارانش را سخت کرد. وقتی یک مربی در یک تیم باشگاهی مشغول به کار می‌شود برای پیاده کردن تفکراتش حداقل نیاز به شش ماه زمان دارد، این در حالی است که استیلی زمان لازم را برای هماهنگ کردن این تیم و پیاده کردن مسائل تاکتیکی نداشت. ما نباید از استیلی و دیگر اعضای کادر فنی تیم امید اینطور انتقاد کنیم تا زحمات آنها نادیده گرفته شود، این کار درستی نیست.


وی در ارتباط با برخی انتقادها از سبک بازی تیم امید، انتخاب بازیکنان و عدم دعوت از برخی بازیکنان تاکید می‌کند: انتقاد همیشه وجود دارد ولی در 40 سال گذشته چه شرایطی داشتیم؟ ما بیش از چهار دهه است که در راهیابی به المپیک ناکام هستیم و نمی توان این موضوع را فقط به کادر فنی ربط داد و این مشکلی است که باید به‌صورت دقیق ریشه‌یابی شود. کادر فنی و بازیکنان زحمات خودشان را کشیدند، وقتی این کادر انتخاب شد خیلی‌ها حمایت کردند و همه ما دوست داشتیم که این تیم موفقف شود ولی متاسفانه نتوانستیم به المپیک برویم. استیلی، رضا شاهرودی، امامی‌فر، پیروانی، بازیکنان و دیگر اعضای تیم زحمت کشیدند و و باید به آنها خسته نباشدی بگوییم.


کاظمی در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید: در این چند ماه برنامه‌ریزی فدراسیون و عدم همکاری باشگاه‌ها با تیم امید هم برای این تیم دردسرساز شد و فدراسیون باید در این زمینه با قاطعیت بیشتری برخورد می‌کرد. ما نمی‌توانیم برنامه‌ریزی خودمان را با تیم‌های شرق آسیا و حتی تیم‌های عربی مقایسه کنیم، اگر از همان اول باشگاه‌ها همکاری می‌کردند و فدراسیون هم در برنامه‌ریزی بازی‌های لیگ، اهمیت بیشتری به تیم المپیک می‌داد قطعا شرایط فرق می‌کرد.

 

1430005


سرمربی فعلی بادران در ارتباط با مشخص نشدن سرمربی تیم ملی خاطرنشان می‌کند: ما خیلی راحت زمان را از دست می‌دهیم، این در حالی است که موقعیت حساسی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی داریم. تیم ملی نیاز به این دارد که هر چه سریع‌تر سرمربی‌اش مشخص شود تا مربی جدید بتواند تفکراتش را در تیم جا بیندازد.


کاظمی در پاسخ به این پرسش که آیا گزینه داخلی می‌تواند در تیم ملی موفق باشد؟ می‌گوید: ما باید از مربیان ایرانی هم حمایت کنیم. محمد مایلی‌کهن هم یک مربی ایرانی بود، آیا او در تیم ملی بد نتیجه گرفت؟ مایلی‌کهن یک نسل موفق را تحویل فوتبال ایران داد و ما باید به مربی ایرانی اطمینان داشته باشیم. در حال حاضر علی دایی گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی است. او در تیمی هم فعالیت نمی‌کند و سابقه سرمربیگری در تیم ملی را هم دارد. وقتی مربیانی مثل دایی داریم، نباید زمان را از دست بدهیم.

دیدگاه‌ها