کد خبر : 1662937 | 29 دی 1398 ساعت 16:55 | 15.1K بازدید | 0 دیدگاه

فرکی بزرگترین ضعف تیمش را پوشش داد

آرام هایراپتیان؛ گلری برای آرامش پیکان (گزارش)

پیکان که در نیم فصل اول بزرگترین ضعف خود را در درون دروازه می‌دید، با جذب یک گلر ارمنستانی به دنبال موفقیت در ادامه فصل خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، پیکان یکی از تهاجمی‌ترین تیم‌های نیم فصل اول که با ثبت 23 گل سومین خط حمله برتر لیگ لقب گرفته‌، با دریافت 29 گل دومین خط دفاعی ضعیف لیگ را نیز به خود اختصاص داده بود. آماری که عملکرد ضعیف گلرهای این تیم کاملا در آن مشهود بود و باعث شد شاگردان حسین فرکی در رده چهاردهم جدول جای گیرند.


پیکان اما در نیم فصل دوم و نقل و انتقالات زمستانی اقدام به جذب یک گلر ارمنستانی کرد تا بزرگترین ضعف خود را در این بخش برطرف کند. آرام هایراپتیان که در شهر کراسنودار روسیه متولد شده است، ملیت ارمنستانی دارد و در 18 مسابقه رسمی با پیراهن این کشور به میدان رفته است.

 

 

بازی‌های ملی


این سنگربان 192 سانتی متری که از سال 2017 برای اولین بار حضور اردوی تیم ملی ارمنستان را تجربه کرد در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 حضور نداشت و در سومین ماه سال 2018 او در بازی دوستانه برابر استونی برای اولین بار با پیراهن تیم ارمنستان به میدان رفت و کار خود را با کلین شیت آغاز کرد و 90 دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشت.


بعد از دو دیدار دوستانه دیگر مقابل مالت و مولداوی که او در این دو مسابقه فقط یک گل دریافت کرد، هایراپتیان لیگ ملت‌های اروپا را تجربه کرد و به غیر از نیمکت‌نشینی در هفته پایانی در پنج مسابقه حضور داشت. در رقابت‌های مرحله مقدماتی یورو 2020 هم او سنگربان فیکس تیمش بود و در 10 مسابقه رسمی حضور داشت. سنگین‌ترین شکست هایراپتیان در کنار بازیکنان تیم ملی ارمنستان برابر ایتالیا رقم خورد جایی که آنها با نتیجه 9 بر 1 شکست را پذیرفتند. او پیش از این بازی 16 گل دریافت کرده بود.

 

1470746

 

 

بازی‌های باشگاهی


هایراپتیان از سال 2008 فعالیت در رده بزرگسالان را آغاز کرد و کار خود را با تیم سوچی روسیه استارت زد و پس از آن پیراهن تیم‌‌های اف سی آدلر، اف سی کوزباس کومروو و سمنا کامسامولسک بر آمور را در این کشور بر تن کرد. او در سال 2014 راهی تیم بانانتاس ارمنستان شد و فعالیت خود در این کشور را آغاز کرد. او در سال 2014 در 18 بازی رسمی 69 گل دریافت کرد و تنها 6 کلین شیت داشت.


او برای فصل بعد به تیم آرارات ایروان منتقل شد و فقط در 4 بازی رسمی حضور داشت که 4 گل دریافت کرد و 2 کلین شیت به نام خود ثبت کرد. او در 12 مسابقه نیم فصل اول نیمکت نشین بود و پس از آن در نیم فصل دوم در لیست این تیم حضور نداشت. او در فصل بعدی به تیم بانانتس منتقل شد که برای یک فصل 27 بازی رسمی 78 گل دریافت کرد و 8 کلین شیت داشت. 

 

در فصل 17/18 به تیم اورارتو ایروان منتقل شد و در 25  مسابقه رسمی 28 گل دریافت کرد و مجددا 8 کلین شیت ثبت کرد. او طی دو فصل بعدی هم در این تیم حضور داشت. 26 بازی، 31 گل خورده و 7 کلین شیت در فصل دوم و 11 بازی، 21 گل خورده و 3 کلین شیت در فصل سوم آمار او در تیم اورارتو بود. 

 

1470747

 

 

مصدومیت


در سابقه دروازه‌بان 33 ساله مصدومیت‌های طولانی دیده نمی‌شود و او تنها در فصل جاری در دو مسابقه نتوانسته بود به علت آسیب دیدگی تیمش را همراهی کند.

اکنون باید دید پیکان برای فرار از خطر سقوط، قادر خواهد بود به نمایش موفق این دروازه بان ارمنستانی اتکا کند و در دروازه به آرامش دست یابد یا خیر.

 

 

دیدگاه‌ها