کد خبر : 1663246 | 01 بهمن 1398 ساعت 00:34 | 41.5K بازدید | 0 دیدگاه

جریمه‌های موجود در صورت انصراف

از ۲۰ هزار دلار تا جریمه‌های سنگین‌تر برای تیم‌های ایرانی

در صورت انصراف تیم‌های ایرانی از جام باشگاه‌های آسیا جریمه‌های مختلفی برای تیم‌های ایرانی در نظر گرفته می‌شود.

از ۲۰ هزار دلار تا جریمه‌های سنگین‌تر برای تیم‌های ایرانی

به گزارش "ورزش سه" برنامه امشب فوتبال فوتبال برتر میزبان حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال و دکتر علی‌نژاد معاون وزیر ورزش بود و در خصوص سلب میزبانی از ایران و کنار کشیدن ۴ نماینده ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا سخنان زیادی مطرح شد.

 

در یکی از بخش‌ها میزان محرومیت تیم‌های ایرانی در صورت کنار کشیدن از مسابقات مطرح شد که طبق قانون مصوب به شرح زیر است: اگر قبل از شروع مسابقات (بیش از ۳۰ روز) تیمی کنار بکشد، حداقل ۱۰ هزار دلار جریمه می‌شود. اگر تیمی در کمتر از ۳۰ روز انصراف دهد ۲۰ هزار دلار جریمه می‌شود. البته در این بین طبق بند ۵ و ۶ جریمه‌های بعدی در اختیار کمیته اخلاق و کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا است. بعد از شروع مسابقات نیز بند‌های مختلف دارد که در این صورت محرومیت دو ساله و ۵۰ هزار دلار جریمه حداقل خواهد داشت و قابل اعتراض نیست.

 

علی‌نژاد در این خصوص گفت: ما از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شویم. اینجا درست به مانند پرونده بازی با نمایندگان عربستان است که برگشتند گفتند این موضوع برای مدتی است و بعد از آن حل می‌شود. الان هم می‌گویند که شما سه بازی را بیرون انجام دهید تا بعد از آن با بررسی کلی موارد میزبانی را بدهیم که این کار را نمی‌کنیم. آن‌ها می‌خواهند فریب بدهند و با مسئله محرومیت ترس ایجاد می‌کنند که چنین نیست. اگر قبل از مسابقات کنار بکشیم احتمال دارد محرومیت وجود داشته باشد و احتمال دارد وجود نداشته باشد و این قطعی نیست. تصمیم گیری بر عهده کمیته انضباطی AFC خواهد بود.

دیدگاه‌ها