کد خبر : 1664309 | 05 بهمن 1398 ساعت 23:24 | 100K بازدید | 0 دیدگاه

تلخ و شیرین های اولین مسابقه آسیایی

کاش بردت را دیده بودیم پدیده!

پیروز شدن همیشه خوب است، حتی اگر دیده نشود!

کاش بردت را دیده بودیم پدیده!

به گزارش "ورزش سه"، روزی که توجه اغلب فوتبالدوستان متوجه نمایش آبی پوشان پایتخت با سرمربیگری فرهاد مجیدی بود، دیگر نماینده کشورمان در پلی آف باشگاه های آسیا ۲۰۲۰ در شارجه امارات، با برتری مقابل حریف روز و رویدادی تاریخی را به ثبت رساند.


شهرخودرو در دیداری که به دلیل سلب میزبانی و عدم پوشش تلویزیونی هیچ کس آن را ندید با غلبه بر الرفاع بحرین، اولین حضور آسیایی فوتبال خراسان را با ثبت نخستین پیروزی همراه کرد. اتفاق بزرگ و تاریخی که می توانست اول بهمن ماه ۹۸ پیش چشم فوتبالدوستان و در شهر مشهد به یاد ماندنی تر رقم بخورد که با دست دادن عوامل مختلف این امر محقق نشد تا این روز و این نتیجه، غریبانه و حتی مخفیانه(!) ماندگار شود چرا که کمترین تصاویری از آن ثبت شده است.

در این مورد احتمالا نسل های آینده با تعجب فراوان و تصور غیرقابل باوری خواهند پرسید چطور می شود در سال ۲۰۲۰ و باوجود انواع و اقسام تکنولوژی، کمتر تصویری از یک مسابقه تاریخی ثبت و ضبط شده باشد اما چه می شود کرد! با اتفاقات چند روز اخیر و تصمیمات جنجالی در نهایت این اتفاق تلخ برای فوتبالدوستان خراسانی افتاد تا آنها از دیدن یک بازی به یادماندنی و خاطره انگیز محروم شوند، هرچند کسب پیروزی در آن، مرهمی بر این حسرت همیشگی است.

 


با این حال خراسانی ها نامید نیستند. آنها باتوجه به در اختیار داشتن نفرات باتجربه ای چون اکبر صادقی، خلعتبری، رحمتی و قاسمی نژاد امیدوارند شهرخودرو تاریخسازی را در قطر تکمیل کند و با کسب پیروزی مقابل السیلیه در خانه حریف راهی مرحله گروهی جام باشگاه های آسیا شود و آن وقت در دیدارهای دور برگشت از رقبا در ورزشگاه خانگی پذیرایی کنند. موضوعی که علاوه بر بخشیدن وجهه بین المللی به فوتبال خراسان می تواند سکوی پرتابی برای جوان ترهای شهرخودرو شود. همچنین از لحاظ درآمدی به مالکان این تیم خصوصی انگیزه مضاعفی ببخشد و از همه این ها مهمتر شاید باعث شود در شهر مشهد به فوتبال نگاه حرفه ای تری شود که رقابت در بالاترین سطح باشگاهی قاره کهن نیازمند نگاه اصولی تری است.

 


شاگردان سرآسیایی که با وجود همه کاستی ها، بی توجهی ها و کمبود نفرات، اولین گام را با موفقیت برداشتند به خوبی می دانند کار مهمتر و بزرگتر برای شهرخودرو باقیمانده است و باتوجه به زمان کم دیدار بعدی آنها نیاز دارند تا آمادگی و انگیزه خود را در بالاترین حد حفظ کنند و در دوحه تاریخسازی یک تیم خراسانی در جام باشگاه های آسیا را تکمیل کنند.
کسی چه می داند! شاید ۳شنبه ۸ بهمن ۹۸ روز زیباتر، بزرگتر و به یادماندنی تری در انتظار فوتبالدوستان خراسانی باشد، روزی که شهرخودرو تمام داشته هایش را خرج خواهد کرد تا هوادارانش بتوانند حسرت ندیدن مسابقه تاریخی امروز را از یاد ببرند.

دیدگاه‌ها