کد خبر : 1665302 | 10 بهمن 1398 ساعت 12:36 | 29.2K بازدید | 0 دیدگاه

عکس نوشتی از قطر برای یک پیروزی بزرگ

شهر خودرو و یک رویای واقعی واقعی(عکس)

خوشبختانه این واقعیت نیست که همیشه پیروز است چرا که همان هم گاهی وقت ها کارکردش را فراموش می کند، مخصوصا در مستطیل سبز.

شهر خودرو و یک رویای واقعی واقعی(عکس)

به گزارش ورزش سه ، اگر در سر رویایی بنظر دست نیافتنی دارید به فوتبال پناه ببرید. جادوی آن هر آرزویی را محقق می سازد. مثل رویای بزرگ فوتبال آسیایی خراسان. با وجود همه ی کمی ها و کاستی ها، باور نکردنی، معجزه وار و شگفت انگیز!


فوتبال معجزه ای زمینی است. آنجا که توپ ۹۰ دقیقه و گاه بیشتر از آن چرخ می خورد چرخ می خورد چرخ می خورد آنقدر که به سمت توری بچرخد و به آن بچسبد تا هورایی بلند کند‌. آنوقت دنیا به کام است. حتی در نهایت تشویش، ناامیدی، خستگی، بی پولی، تنهایی و ...


توپ فوتبال؟ شاید آن شی چرمی و گرد که زیر پای ۲۲ بازیکن اینطرف آنطرف می رود هم نوعی موجود زنده فراموشکار است. با قلبی تپنده و بسیار احساساتی. آنجا که چشم هایش را روی منطق می بندد تا دلی را شاد کند که هیچ چیز جز دل خوش با خودش وارد مستطیل سبز نکرده است.

 

1474074


فوتبال احتمالا اسم دیگر جادوگری متبحر است که هروقت اراده کند نیرویی ماورایی برای غلبه بر هر غیرممکنی منتشر می کند. آنجا که فوتبال خراسان را بدون داشتن حتی یک زمین تمرینی درجه سه به اوج می رساند، به بازیکنان فوق العاده خسته اش توان و قدرتی می بخشد باور نکردنی و در سوی دیگر میلیون ها دلار قطری ها را بی اثر می کند.


فوتبال شبیه سخت ترین معادله های ریاضی است اما میانه ای با حساب و کتاب ندارد‌! در واقع معمای پیچیده ای است، با مجهول های بسیار که وقتی به سراغ تجزیه و تحلیلش می روی، چون از هیچ فرمول معینی پیروی نمی کند به هیچ نتیجه ای نمی رسی. تنها چاره ی پیش رو برای حل شدن این معما سوتی است که در پایان بازی به صدا در می آید و ثبت نتیجه ای که می ماند.

 

1474070


این جادوگر احساساتی و این معجزه ی پیچیده هرچه که هست چیز فوق العاده عجیبی است! چیزی که در وصفش گفته اند: از مرگ و زندگی مهمتر است، یک بازی معمولی نیست. سختی دارد، تنهایی دارد، بیزاری دارد، خرج دارد، ناراحتی دارد اما چشمش که به دلخوشی می افتد خودش را می بازد. مثل عاشقی که دل و دین از کف داده، مثل معشوقه ای با کرشمه های فراوان و شوق دیدارهای آینده.


فوتبال شاید الهام بخش ترین واقعیت روی زمین است وقتی می شود در آن هر آرزویی داشت وقتی می توان همه ی شکست ها را با یک‌پیروزی بزرگ فراموش کرد: "بدانید سخت تلاش کرده ام. این جایزه درباره بردن نیست، درباره تسلیم نشدن است. اگر رویایی دارید برایش بجنگید. مهم نیست چند بار رد می شوید یا سقوط می کنید یا ضربه می خورید، بلکه درباره این است که چندبار می ایستید، شجاع هستید و ادامه می دهید."

 

 

1474073

 

 

مهدی بشکنی - دوحه

دیدگاه‌ها