کد خبر : 1665578 | 11 بهمن 1398 ساعت 18:26 | 43.4K بازدید | 0 دیدگاه

باید به بازیکنانم بگویم از ساطور استفاده کنند

افاضلی: ان‌شالله بعد از من گواردیولا اینجا می‌آید

سرمربی تیم پارس جم گفت: باید به بازیکنانم بگویم هر کدام یک ساطور در دست‌شان بگیرند و وارد زمین شوند.

افاضلی: ان‌شالله بعد از من گواردیولا اینجا می‌آید

به گزارش "ورزش سه" هومن افاضلی پس از تساوی تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان گفت: بازی دشواری بود، از بچه هایم تشکر می کنم چون بازی مقابل حریفی که سعی می کند فقط تخریبی بازی کند بازی سختی است. 6-7 بازیکن ما مصدومیت جدی دارند و این نشان می دهد حریف فیزیکی بازی کرده است.  من از تیم داوری گله دارم چون این مسائل را در کلاس داوری آموزش می‌دهند اگر داور بازی را مدیریت می‌‌کرد این اتفاق‌ها نمی‌افتاد، گلی که گل‌گهر زد قطعاً آفساید است.


وی در ادامه گفت: هفته گذشته مقابل ذوب آهن هم یک پنالتی ما گرفته نشد، بازیکن حریف با دستش توپ را گرفت و به وسیله دست به بدنش حجم داد اما داور از آن به راحتی گذشت. من نمی‌خواهم قضاوت کنم، تعدادی از این داوران دوستان خیلی خوب من هستند اما وقتی تصمیمات آنها روی نتیجه تأثیر می‌گذارد آدم چه می‌تواند بگوید.


سرمربی پارس جنوبی با اشاره نقش داور در مسابقه گفت: داورمسئول حفظ سلامت بازیکنان در زمین است اما چنین چیزی ندیدیم، تیمی مقابل ما آمده بود تا با بازی فیزیکی خودش جلوی بازی تیم دیگری را بگیرد، شما وقتی سعی می‌کنید فوتبال بازی کنید و تیم حریف سعی می‌کند بازی شما را خراب کند نمی‌توانید کاری انجام بدهید ممکن است بازیکنان‌تان مصدوم شوند و همه مباحث بازی تغییر می‌کند. اگر باید ما هم تغییر روش بدهیم بگویند تا به بازیکنانم بگویم هر کدام یک ساطور در دست‌شان بگیرند و وارد زمین شوند.  هفته گذشته تیم ما 500 پاس داشت، ما به دنبال فوتبال هستیم تا مردم از آن لذت ببرند و تیم‌های داوری هم باید کمک کنند، اگر این طور نیست بگویید ما هم تغییر روش بدهیم.


وی با بیان اینکه برخی مسائل را نباید در کنفرانس عنوان کند، گفت: شب قبل از بازی ناظر داوری زنگ می‌زند و می‌گوید جای ما بد است و اگر آن را عوض نکنید کاری می‌کنم که پشیمان شوید، اینها همه مسأله است. من از داوران عذرخواهی می‌کنم اما امکانات شهر ما در همین حدی است که توانستیم پذیرایی کنیم و تلاش کردیم آبرومندانه باشد اما این نباید روی نگرش داوری تأثیر بگذارد.


سرمربی پارس جنوبی در خصوص بازی ندادن به مگنوباتیستا و متین کریم‌زاده عنوان کرد: این دو بازیکن زمان زیادی در تمرینات حضور نداشتند باید تلاش کنند خودشان را به تیم تحمیل کنند چون بازیکنانی که تمرین بیشتری کرده‌اند هماهنگی بیشتری با تیم دارند. کریم‌زاده و باتیستا باید تلاش بیشتری کنند و ما هم روی آنها نظر مثبت داریم اما حضورشان در ترکیب تیم منوط به این است که خودشان را تحمیل کنند.


افاضلی در توضیح روش بازی تیمش گفت: ما در حال تلاشیم تا بازی تیم را از روی هوا به روی زمین بیاوریم، امروز حریف ما هم قد بلند بود، تخصص این تیم بازی هوایی است، ما احتیاج به زمان داریم، گل‌گهر با این مربی و این دیدگاهی که دارد مدت زمان زیادی کار کرده، ما در زمان کمی است که با هم کار می‌کنیم، شرایط تیم ما بهتر می‌شود و مطمئنم که رتبه بهتری از اینکه الان داریم به دست می‌آوریم.


وی ادامه داد: تیم شما در لیگ برتر می‌ماند نگران نباشید قطعاً جایگاه بهتری هم به دست می‌آوریم. ما امروز یک بازی مستقیم با یک حریف مستقیم داشتیم، این بازی 6 امتیازی بود باید فاصله را با این تیم نگه می‌داشتیم، در وهله اول نباید اجازه می‌دادیم آنها دست پر از زمین خارج شوند و اولویت دوم ما این بود که سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم.


سرمربی پارس جنوبی در خصوص بازیکنان تیمش گفت: بازیکنان ما باید خودشان، خودشان را باور کنند، باید شخصیت این تیم شکل بگیرد و آنها باور کنند وقتی در 15 روز تمرین به 500 پاس می‌رسند اتفاقات خوبی برایشان خواهد افتاد. همیشه بازی با تیم‌هایی که تخریبی بازی می‌کنند سخت است، برای فوتبال قشنگ نیاز به دو تیم است نه اینکه یک تیم فوتبال بازی کند و تیم دیگری تخریبی و با توپ‌های بلند بازی کند. ما از لحاظ قدی هم از حریف‌مان کوتاه‌تر بودیم.


افاضلی در مورد تعویض محمد نوری نیز گفت: او بازیکنی اندیشمند است اما در مورد او باید دو چیز را در نظر بگیریم یکی اینکه باید او را به خاطر شرایط سنی‌اش حفظ کنیم. دوم اینکه او در پاشنه آشیل خودش مشکل دارد و با مصدومیت کار می‌کند. ما اگر او را زیر فشار بگذاریم در ادامه مصدوم می‌شود و دیگر نمی‌توانیم از او استفاده کنیم باید اینها را در نظر بگیریم.


وی در ادامه گفت: در مورد کریم‌زاده و باتیستا هم توضیح دادم آنها دیر اضافه شدند و باید صبور باشند، کریم‌زاده بازیکن بومی است و مردم دوست دارند او را در تیم‌شان ببینند اما من نباید برای یک نفر کار کنم باید کلیت تیم را ببینم تا بتوانم به قولم عمل کنم. اینکه برای یکی، دو نفر کار کنم و آنها را خوشحال و راضی نگه دارم نمی‌شود. کریم‌زاده بازیکن جوانی است و کمکش می‌کنم که پیشرفت کند من همیشه به پیشرفت جوانان کمک کردم، امروز انتظاری هافبک وسط ما که خیلی جوان است بازی کرد و فکر نمی‌کنم که بد بازی کرده باشد و من از بازی او راضی هستم، بقیه بازیکنانمان هم خوب هستند و به موقع از آنها استفاده می‌کنیم.


سرمربی پارس جنوبی در مورد اظهارات مجید جلالی به خاطر اشتباهات داوری گفت: من به صحبت‌های جلالی احترام می‌گذارم اما آنچه که ما نشان دادیم مشخص بود، این نه حرف من است و نه حرف مجید جلالی. هر دو گل آنها چه گلی که زدند و چه گلی که مردود شد آفساید بود و اگر این اتفاقات نمی‌افتاد ما می‌توانستیم برنده بازی باشیم.
وی در پاسخ به این سؤال که امروز برنامه خاصی از تیم پارس جنوبی چه هنگامی که گل زد و چه هنگامی که گل خورد دیده نشد گفت: من باید دو، سه چیز را به شما توضیح بدهم اول اینکه بحث بومی و غیربومی درست نیست. در این کشور همه ما ایرانی هستیم اگر خدای ناکرده در جایی اتفاقی بیفتد و کسی به کشور ما تعرض کند به عنوان مثال بیایند و پالایشگاه جم را بگیرند آیا از مردمی که به اینجا می‌آیند سؤال می‌کنید از کجا برای دفاع کردن آمده‌اید مثلاً اگر مشهدی باشد به او می‌گویید که تو نیا؟ این حرف‌ها بد است.


سرمربی پارس جنوبی ادامه داد: این تیم برای شما و برای مردم است، مگر پرسنل پالایش جم همه از شهر جم هستند؟ در این تیم زمانی من هستم و زمانی هم ان شاءالله گواردیولا می‌آید. مهم این است که برای شما کار کنند و شما را خوشحال کنند هر کسی بیاید باید بتواند خدمت کند و کیفیت خوبی ارائه بدهد. شما به من بگویید تاکتیک یعنی چه؟ شاید شما مفهوم دیگری در ذهن‌تان باشد. چیزهایی که می‌گویید را من ندیدم و شاید دیدتان چیز دیگری باشد.


وی ادامه داد: ما تلاش کردیم در ابتدای بازی حریف را عقب ببریم اما نوع بازی حریف یک چالش بزرگ برای ما بود، تلاش‌مان این بود که مالکیت‌مان را حفظ کنیم، حریف به صورت مداوم خطا می‌کرد و این هم برای ما چالش بود ضمن اینکه تیم من  اعتماد به نفس کامل ندارد اگر به سبک بازی خودشان اعتقاد پیدا کنند و شکل بازی‌شان طوری شود که تحت تأثیر حریف قرار نگیرند شرایط ما بهتر می‌شود این مسأله زمان می‌برد. اگر می‌خواستم کار بزن دررویی انجام بدهم دو مهاجم قد بلند جذب می‌کردم و توپ‌های مستقیم را از عقب برای آنها می‌ریختم  اما من برای این تیم برنامه دارم و باید صبور باشیم. از نتیجه بازی راضی نیستم اما به لحاظ جدولی حریف را پایین نگه داشتیم هر چند دوست داشتم سه امتیاز این بازی را بگیریم.

دیدگاه‌ها