کد خبر : 1666008 | 13 بهمن 1398 ساعت 12:02 | 49.2K بازدید | 0 دیدگاه

آبی‌ها چگونه دروازه حریفان را باز می کنند

هفت گل استقلال با یک الگوی مشخص(عکس)

استقلال در پیش بازی مهم و حساسش با دوگل به برتری رسید و به سه امتیاز حساس این مسابقه دست پیدا کرد.

هفت گل استقلال با یک الگوی مشخص(عکس)

به گزارش"ورزش سه" استقلال در این فصل گل های متفاوتی به ثمر رسانده است اما الگوی کلی گل های این تیم نشان می دهد سه راه  اصلیِ : نفوذ از جناحی(بویژه سمت راست)، ضدحمله در عمق و ضربات ایستگاهی اصلی ترین برنامه های استقلال برای گلزنی بوده اند. دو گلی که استقلال در بازی برابر نفت مسجد سلیمان به ثمر رساند هر دو از یک الگوی تاکتیکی که همان نفوذ از جناحین است به دست آمد. البته که استقلال برای ضربه زدن به حریفان از کناره ها یک برنامه خاص را دنبال می کند، آن ها وقتی به نزدیک محوطه جریمه می رسند با کار ترکیبی توپ را به داخل هجده قدم می برند و سپس با یک پاس رو به بیرون موقعیت گلزنی را به وجود می آورند.


در این زمان اما مهاجمان این تیم برنامه جالبی را در حوالی شش قدم اجرا می کنند. یکی از مهاجمان مدافعان را سمت دروازه می برد و یکی از مهاجم می ماند و پاس رو به بیرون در حالی به او می رسد که مدافعی تهدیدش نمی کند. استقلال در هفته های اخیر هفت بار توانسته با استفاده از این حربه تاکتیکی دروازه حریفان را باز کند.


گل اول به نفت مسجد سلیمان(ارسلان مطهری)


در دقیقه 34 بازی ، زکی پور پا به توپ به هجده قدم نزدیک می شود، پاس کوتاهی به علی کریمی در هجده قدم می دهد و خودش به سمت خط کرنر تو می زند ، کریمی با پشت پا توپ را به زکی پور می دهد، همان برنامه آشنا و پاس مدافع چپ استقلال یک پاس رو به بیرون در هجده قدم است جایی که باید یک مهاجم حضور داشته باشد و در این دقیقه ارسلان مطهری در آن نقطه است. او با ضربه پای چپ دروازه را باز می کند.

 

1474994

1474995

1474996

گل اول استقلال : پاس بیرون زکی پور به ارسلان مطهری

 

گل دوم نفت مسجد سلیمان(مهدی قائدی)


دقیقه 51 این بار در سمت راست دوباره همان برنامه تکرار می شود. وریا در نزدیکی هجده قدم پاس می دهد و بازهم علی کریمی در مرکز این حمله قرار دارد. کریمی به ریگی که داخل هجده قدم به سمت خط دروازه حرکت کرده پاس می دهد، ریگی پاس رو به بیرون می دهد، ارسلان مطهری تو زده و روی مدافعان نفت مسجد سلیمان خراب می شود ، پاس به قائدی می رسد که تنها روی خط شش قدم است و گل دوم به ثمر می رسد.

 

1474997

1474999

1474998

گل دوم استقلال به نفت مسجد سلیمان؛ پاس بیرون ریگی به قائدی


گل چهارم به الریان(ارسلان مطهری)


دقیقه 82 بازی ، بازهم علی کریمی این بار در یک موقعیت ضدحمله توپ عمقی را از بین مدافع کناری و هافبک میانی الریان برای وریا می فرستد، غفوری از جناح راست و بیرون از هجده قدم توپ را به سمت بیرون زمینی سانتر می کند. دیاباته با دو مدافع حریف به سمت دروازه رفته اما ارسلان روی خط هجده قدم مانده است و با یک شوت دقیق گل چهارم را می زند.


گل اول به سپاهان (مهدی قائدی)


دقیقه 56 وریا توپ را به مسعود ریگی در کنار خط می دهد و خودش به سمت هجده قدم حرکت می کند، ریگی توپ را از بین دو مدافع سپاهان به وریا می رساند و کاپیتان سریع توپ را براساس برنامه ، روی خط شش قدم می فرستد، این بار شیخ مدافع سپاهان را به بیرون می رود و قائدی با یک شوت سرضرب گل می زند.


گل دوم به نساجی (مهدی قائدی)


دقیقه 48 میلیچ از کنار خط توپ را برای فرشید اسماعیلی روی خط هجده قدم می فرستد، اسماعیلی چند قدم به تو زده اما توپ را با پاس رو به بیرون و عقب روی شش قدم ارسال می کند. شیخ روی تیر دو جا گرفته اما قائدی در نزدیکی شش قدم با یک شوت پای چپ دروازه را باز می کند.


گل پنجم به صنعت نفت آبادان(هرویه میلیچ)


دقیقه 71 محمددانشگر که نفوذ کرده توپ سریعی را از روی خط کرنر بازهم به بیرون سانتر می کند. فرشید اسماعیلی و قائدی با مدافعان نفت آبادان درگیر شده و توپ از آن ها عبور می کند و مقابل میلیچ می افتد. مدافع کروات با یک ضربه پای چپ دروازه را باز می کند.


گل دوم به پارس جنوبی(مهدی قائدی)


دقیقه 45 وریاغفوری از سمت راست نفوذ کرده و بازهم یک ارسال رو به بیرون و با هدف خط شش قدم انجام می دهد. آرش رضاوند خودش را بین مدافع قرار می دهد ، مدافع پارس توپ را با سر رد می کند اما توپ مقابل پای قائدی در گوشه شش قدم فرود می آید و با ضربه ای دقیق و زمینی آنرا تبدیل به گل می کند.

دیدگاه‌ها