کد خبر : 1666668 | 16 بهمن 1398 ساعت 11:03 | 24.6K بازدید | 0 دیدگاه

حیف طعم برنده شدن در دربی تهران را نچشیدم

جان واریو: تجربه‌ام می‌گوید استقلالِ فرهاد برنده می‌شود

ستاره برزیلی و سابق استقلالی ها مدعی است استقلالِ فرهاد با پیروی از همان خط مشی مربی ایتالیایی از شانس بیشتری برای برنده شدن در دربی پیش رو برخوردار است.

جان واریو: تجربه‌ام می‌گوید استقلالِ فرهاد برنده می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، یکی از ستاره های خارجی که طعم حضور در دربی های حساس پایتخت ایران را چشیده فابیو جان واریو ستاره برزیلی است که با پیراهن استقلال بارها در این مصاف جذاب به میدان رفت اما در حسرت چشیدن طعم برد این مصاف حیثیتی باقی ماند. فابیو که این روزها هزاران کیلومتر دورتر از ایران و طرفداران استقلال همواره پیگیر اخبار فوتبال ایران است در آستانه دربی پیش رو حرف های جالبی به زبان آورد.

 

 

باید حساسیت دربی را از نزدیک لمس کرده باشید


دربی تهران؟ بدون شک یکی از مهم ترین بازی های دوران فوتبالی من است که تجربه اش را چند باری به دست آوردم. قطعا اگر از نزدیک این حساسیت و جذابیت را لمس نکنید آن چه من می خواهم بگویم را کاملا درک نمی کنید به خصوص بازیکنان خارجی که هنوز بازی در لیگ ایران را تجربه نکرده اند. سال اولی که به ایران آمدم آن هم در اهواز با نزدیک شدن به این بازی می دیدم چگونه همه چیز تحت الشعاع دربی تهران قرار می گیرد از همین رو آرزویم این بود که حضور در این بازی را تجربه کنم که این اتفاق افتاد.

 

 

حیف طعم برد در دربی های تهران را نچشیدم


تقابل استقلال و پرسپولیس تنها یک دربی نیست بلکه جنگ اعتبار و حیثیت فوتبالی است. من تجربه دربی های مهم جهان را ندارم اما با جرات می توانم بگویم این دوئل جزو پنج تا شش دربی مهم دنیاست درست مثل تقابل بندر لیورپول، شهر گلاسکو و حتی در برزیل که کم دربی های مهم ندارد. البته حیف که من با چند بار حضور در ترکیب استقلال مقابل پرسپولیس با بدشانسی از چشیدن طعم پیروزی در این بازی جا ماندم اما همین که جلوی 100 هزار نفر تماشاگر بتوانی حس مهم بودن را بچشی هیچ وقت فراموش شدنی نخواهد بود.

 

 

اتفاقات مدیریتی استقلال من را هم متعجب کرد


تا جایی که بتوانم اخبار فوتبال ایران به خصوص استقلال و سپاهان را پیگیری می کنم. حتی دوستانی دارم که مدام در شبکه های اجتماعی با من در ارتباط هستند و این اخبار را اطلاع می دهند. یکی دو سالی هست می بینم طرفداران استقلال از اتفاقات داخلی باشگاه گله مند هستند اما از آن جا که نمی دانم شرایط داخلی باشگاه چیست ترجیح می دهم اظهارنظری نداشته باشم اما واقعا وقتی می بینم هر وقت استقلال به تیمی قابل احترام تبدیل می شود اما تلاشی برای حفظ این مجموعه صورت نمی گیرد متعجب می شوم. الان شمار لیورپول یوگن کلوپ را ببینید که از 5 سال پیش ساخته شد و حالا نتیجه اش را همه می بینند از جمله طرفدارانی که برای دیدن این تیم خون دل های زیادی خوردند.

 

 

خارجی ها به فوتبال نگاه بیزنسی دارند نه مثل ما تعصبی


شرایط برای همکاری با بازیکنان و مربیان خارجی متفاوت از سال هایی شده که من و امثال من با ماه ها عدم دریافتی هم می توانستیم تحمل کنیم. به هر حال فوتبال الان به یک بیزینس و جنگ تجاری تبدیل شده و هر فرد فعال در آن از جمله مربی و بازیکن به دنبال درآمدهای خاص هستند. وقتی شنیدم استراماچونی و دستیارانش آنگونه از استقلالی که ساخته بودند قهر کردند کاملا تصمیم شان را درک کردم اما بیشتر از همه دلم برای طرفدارانی سوخت که هفته ها استرس و اضطراب تیم محبوب شان را لمس کردند.

 

 

مجیدی بهترین گزینه برای جانشینی استراماچونی بود


من با فرهاد مجیدی از نزدیک در ارتباط بودم و شناخت کاملی از افکار و رویاهای او دارم. به نظرم بهترین جانشین برای استراماچونی هم خود او بود چون هم از تیم فصل قبل شناخت داشت هم این که ارتباطش با بازیکنان همیشه خوب بوده است. با نگاهی به چند بازی گذشته می توان درک کرد که فرهاد همان راهی را می رود که استراماچونی استارتش را زد و با هزار مشکل توانست از مسیرهای خاکی به مسیر هموار و آسفالت برسد تا استقلال با سرعت بالایی به اهدافی که دارد، برسد.

 


استقلال می تواند مدعی قهرمانی آسیا باشد


نمایش های آسیایی استقلال کاملا گویای این واقعیت است که تیم روی دور موفقیت افتاده است. اعتماد به نفس بالای بازیکنان از همه مهم تر انگیزه و هماهنگی آنها قابل تمجید بود به خصوص در مصاف با الریان که در کمال تعجب اجازه خودنمایی به ستاره های سرشناس حریف ندادند. شک ندارم استقلال امسال در لیگ قهرمانان یکی از مدعیان محسوب می شود و اگر دچار بدشانسی نشود از گروهش صعود و تا مراحل نهایی نیز می تواند پیش برود.

 


غیبت شیخ؟ تاثیر چندان زیادی ندارد


غیبت شیخ دیاباته مسلما تاثیرگذار است اما این گونه نخواهد بود که استقلال با غیبت یک یا دو بازیکن زمین گیر شود. قطع به یقین اگر دیاباته در دربی و حتی بازی های آسیایی پیش رو می توانست برای تیم به میدان برود کادر فنی با خیالی آسوده تر برنامه هایش را اجرا می کرد اما حالا در غیاب او نیز شک نداشته باشید استقلال با انگیزه دو چندان تر در خط حمله مقابل پرسپولیس به میدان می رود که جای خالی شیخ احساس نشود.

 

 

استقلالِ فرهاد شانس بیشتری برای برنده شدن دارد


پرسپولیس واقعا تیم محترم و قدرتمندی است. طی سه سال گذشته نتایج و موفقیت های این تیم نشان می دهد که آنها زیرساخت های خوبی دارند و ستاره هایی در ترکیب تیم به میدان می فرستند که در یک لحظه سرنوشت بازی را تغییر می دهند. با این وجود تجربه ام از چند بار حضور در دربی های تهران همین طور سال های بازی در لیگ باشگاهی ایران می گوید استقلالِ فرهاد از شانس بیشتری برای برد در بازی پنجشنبه برخوردار است.

دیدگاه‌ها