کد خبر : 1666687 | 16 بهمن 1398 ساعت 12:13 | 13K بازدید | 0 دیدگاه

فکر نکنید دربی فردا جذاب و تهاجمی می شود

جمشیدیان: نه فرهاد، نه یحیی باختن را دوست ندارند

بازیکن سابق استقلال و سرمربی این روزهای پاس همدان اعتقاد دارد فردا طرفداران استقلال و پرسپولیس باید خود را برای یک نمایش محتاط از این دو تیم آماده کنند.

جمشیدیان: نه فرهاد، نه یحیی باختن را دوست ندارند

به گزارش "ورزش سه"، احمد جمشیدیان سرمربی حال حاضر پاس و ستاره سال های نه چندان دور استقلال با اشاره به این که برخلاف پیش بینی ها فردا استقلال و پرسپولیس در دربی تهران نمایش و تفکراتی محتاطانه در دستور کار خواهند داشت مدعی شد یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی دوست ندارند با ریسک بازی تهاجمی برای خود دردسرساز شوند. جمشیدیان با نگاهی از روی نیمکت به شرایط دو تیم مدعی شد شاید یک گل بتواند این نمایش محتاطانه را به همان فوتبالی تبدیل کند که همه از این دو تیم خوب این روزهای فوتبال ایران انتظار دارند.

 

هر دو تیم با احتیاط وارد دربی می شوند


شرایط دو تیم به شکلی است که همه فوتبالدوستان به خصوص طرفداران دو تیم در انتظار نمایشی فوق العاده جذاب و هیجانی هستند که پرگل هم پیش برود اما منطق مربیگری آن هم اگر بخواهی به این بازی از روی نیمکت نگاه کنی این است که هر دو تیم با احتیاط وارد زمین شوند و نمایشی محتاطانه داشته باشند تا بازنده این مصاف حیثیتی نشوند.

 

یحیی دوست ندارد از خوان دشوار با شکست بگذرد


یحیی گل محمدی در دو بازی اول خود با پرسپولیس به دو برد مقابل تراکتورسازی و صنعت نفت رسید. صدرجدول را حفظ کرد و نشان داد می تواند گزینه شایسته ای برای جانشینی کالدرون روی نیمکت رهبری تیم باشد. از همین رو شک نداشته باشید او برای این که مقابل رقیبی مثل استقلال که برد و باخت مقابل آن حتی از جام قهرمانی هم مهم تر است بی محابا حمله نمی کند و با تفکری محتاط تیمش را به میدان می فرستد تا از این خوان دشوار عبور و هفته های سخت پرسپولیس مقابل مدعیان به سلامت پایان پذیرد.

 

محبوبیت فرهاد به خاطر دربی ها بود


در قبال فرهاد هم باید به این نکته توجه کرد که او تمام محبوبیتش در بین طرفداران استقلال را از همین دربی ها دارد پس در اولین تقابل خود به عنوان سرمربی با این رقیب دیرینه مسلما با تفکری تهاجمی به میدان نمی آید تا با شکست احتمالی زیر تیغ انتقاد قرار بگیرد. فرهاد الان بعد از سه برد آسیایی و داخلی توانسته نام استراماچونی را از ذهن ها خارج کند اما شکست در دربی می تواند این مورد را دوباره زنده کند و او را زیر سایه مرد ایتالیایی قرار دهد.

 

یک گل می تواند قصه دربی را متفاوت کند


در این چند روز زیاد شنیدم همه می گویند این دربی جذاب می شود و پرگل اما اعتقاد خودم این است تا لحظه ای که بازی بدون گل و با نتیجه 0-0 پیش برود نمایشی محتاط از هر دو تیم شاهد خواهیم بود. محتاط نه این که بگوییم نمایش سرد و کسل کننده خواهد بود اما ترجیح دو تیم این است که اول گل نخورند بعد به فکر گلزنی باشند. مسلما اگر گلی به ثمر برسد آن وقت می توان انتظار داشت که پیش بینی ها برای یک بازی پرگل درست از آب در بیاید.

 

1438696

 

"دربی اولی ها" سورپرایز دو تیم هستند


دربی فردا می تواند از طرف دربی اولی های حاضر در میدان همه را سورپرایز کند. از ارسلان مطهری و طاهرخانی در استقلال گرفته تا زوج استوکس و اوساگوآنا در پرسپولیس که هر یک در صورت حضور در میدان با انگیزه های بالا می توانند تفاوت را رقم بزنند و سورپرایز دربی لقب بگیرند.

 

فرهاد و یحیی مثل قلعه نویی سورپرایز نمی کنند!


یادم هست آن سالی که در استقلال با امیر قلعه نویی بودم به خاطر مصدومیت شانس بازی در دربی ها را از دست دادم اما این مربی همیشه با یک تغییر غیرمنتظره سورپرایزهای دربی را روز بازی رو می کرد اما یحیی و فرهاد این تفکر را ندارند و با ترکیب برنده و قابل پیش بینی به میدان می روند.

 

قائدی و ترابی فقط یک لحظه زمان نیاز دارند


جنگ اصلی دربی در میانه میدان خواهد بود ضمن این که نباید از نفراتی غافل شد که در یک لحظه جریان بازی را عوض می کنند. شما وقتی بازیکنی مثل مهدی قائدی داشته باشید هر لحظه روی سرعت او می توانی روی گلزنی حساب کنی. یا در پرسپولیس هم بازیکنی مثل ترابی با آن تکنیک و هوش بالای خود وزنه ای تعیین کننده است.

 

فردا روز کاپیتان های دو تیم است


 با این وجود من اعتقاد دارم تعیین کننده ترین نفرات در این دربی در استقلال وریا غفوری خواهد بود که این روزها استقلال با تکیه با تجربه و قدرت رهبری او پیش می رود. در پرسپولیس هم سیدجلال با همان دیسیپلین و تاثیرگذاری اش در دفاع نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

 

پنالتی ما را در تالش می گرفتند پاس صدرنشین می شد


شرایط پاس در لیگ دو هم بد نیست گرچه پنجره بسته نقل و انتقالات زمستانی در کنار کمبودها و مشکلات مالی خیلی اذیت مان کرد اما با این وجود الان با ایستادن در جایگاه دوم جدول آن هم بعد از دو برد و دو تساوی در دور برگشت خیلی امیدوار به صعود هستیم. شاید اگر پنالتی ما در تالش مقابل چوکا گرفته می شد الان صدرنشین بودیم و مدعی اول صعود اما این اتفاق هم رفت داخل پرونده داوری ها و گم شد تا دود آن به چشم پاس برود.

دیدگاه‌ها