کد خبر : 1667894 | 22 بهمن 1398 ساعت 13:24 | 14.3K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار اولین پیروزی در هفتمین رویارویی؛

سپاهان با شکستن طلسم العین قدرت‌نمایی می‌کند؟

تیم فوتبال سپاهان تاکنون ۶ مرتبه برابر العین امارات صف آرایی کرده، که سه شکست و سه تساوی سهم این تیم شده است.

سپاهان با شکستن طلسم العین قدرت‌نمایی می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان پس از سه سال دوری از رقابت های آسیایی به این کارزار مهم بازگشته و امروز در اولین دیدار به مصاف شاگردان پدرو امانوئل مربی جدید العین می رود؛ تیمی که از باشگاه های مطرح سالیان اخیر فوتبال آسیا محسوب می‌شود.


طلایی پوشان اصفهانی که در سال ٢٠٠٧ تا فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پیش رفتند و اولین تیم ایرانی شدند که در شکل جدید مسابقات به این افتخار مهم دست یافته، تاکنون سه مرتبه در سال های ٢٠٠۵، ٢٠٠٧ و ٢٠١٠ با العین امارات همگروه بوده اند که سه شکست در امارات و سه تساوی در اصفهان برای آنها رقم خورده است.


اولین رویایی؛ هر دو تیم صعود کردند


اولین رویارویی دو تیم به سال ٢٠٠۵ باز می گردد که در نهایت سپاهان با ١١ امتیاز به عنوان تیم دوم و العین با ١٣ امتیاز به عنوان تیم اول راهی دور بعد شدند.  بازی رفت این دو تیم در امارات با نتیجه ٣ بر ٢ به سود العین خاتمه یافت و در دیدار برگشت تساوی یک - یک حاصل کار دو تیم در پایان ٩٠ دقیقه شد.

 

مصاف دوم؛ سال منتهی به فینال


در این سال سپاهان با ١٣ امتیاز به عنوان تیم اول به دور بعدی راه پیدا کرد و العین تنها ۶ امتیاز کسب کرد  با کسب رتبه سوم جدول رده بندی گروه چهارم مسابقات پس از الشباب با مسابقات خداحافظی کرد. سپاهان در این دور گروهی تنها یک باخت داشت که با نتیجه ٣ بر ٢ مقابل العین رقم خورد و در اصفهان نیز دو تیم به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند.

 

1477418


سومین مصاف؛ جدال در گروه مرگ


سال ٢٠١٠  سپاهان و العین در گروه سختی قرار گرفته بودند و علیرغم اینکه به ترتیب ٨ و ٧ امتیاز کسب کردند، پس از الشباب و پاختاکور با ١٠ و ٩ امتیاز در رتبه های سوم و چهارم قرار گرفتند. رویارویی مستقیم دو تیم در این فصل با شکست ٢ بر صفر سپاهان در امارات و تساوی بدون گل دو تیم در اصفهان خاتمه یافت.

 

چهارمین رویارویی؛ شرایط متفاوت زردها و بنفش ها


سپاهان پس از چند سال دوری از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با برنامه هایی که مدیران شرکت فولاد مبارکه در نظر گرفته اند، به دنبال کسب قهرمانی در مسابقات است و در این مسیر دشوار که تاکنون هیچ تیم ایرانی با شکل جدید مسابقات موفق به فتح آن نشده است، شرایط فنی تیم نیز زیر نظر امیرقلعه نویی در سطح بالایی قرار دارد و می توان گفت ابزار مناسب نیز برای این مربی مهیا شده‌است؛ هر چند به هیچ وجه نمی توان شرایط تیم های حاشیه خلیج فارس و نماینده های فوتبال ایران را با یکدیگر مقایسه کرد و همانطور که کوزین مربی ایتالیایی تیم شهر خودرو پس از شکست برابر الهلال در روز اول مسابقات گفت، دستمزد یک بازیکن الهلال مساوی است با بودجه سه سال تیم مشهدی.


در انتظار اولین پیروزی


با تمام این تفاسیر اگر چه سپاهان در خانه حریف به میدان می رود، ولی با در نظر گرفتن ثبات تیم امیرقلعه نویی در یک و نیم سال گذشته و تغییراتی که بنفش پوشان اماراتی در همین برهه تجربه کرده اند و مربی جدیدی بالای سر خود می بینند و مانند گذشته یکه تاز لیگ امارات نیستند، می توان امیدوار به پیروزی طلایی پوشان اصفهانی مقابل العین در اولین گام رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بود؛ پیروزی ای که می تواند شروعی بسیار خوب برای شاگردان امیر قلعه نویی باشد و آنها را به عنوان تیمی قدرتمند در گروه دشوار مسابقات به سایر رقبا معرفی کند.   


گفتنی است دیگر دیدار گروه چهارم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، موسوم به گروه مرگ، امروز میان دو تیم السد قطر و النصر عربستان برگزار می شود.

 

1477420

نتایج شش دیدار سپاهان  و العین که رای به برتری نماینده امارات می دهد.

 

1477422

جدول گروهی رقابت ها در سال ٢٠١٠

 

1477419

جدول گروهی رقابت ها در سال ٢٠٠٧

 

1477421

جدول گروهی رقابت ها در سال ٢٠٠۵

دیدگاه‌ها