کد خبر : 1668028 | 23 بهمن 1398 ساعت 10:25 | 18.4K بازدید | 0 دیدگاه

چه کسانی رییس فدراسیون فوتبال را انتخاب می کنند؟

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، نواب و اعضای هیات رییسه 25 اسفند ماه در تهران برگزار می شود و جانشین مهدی تاج به طور رسمی به اهالی فوتبال معرفی خواهد شد.

چه کسانی رییس فدراسیون فوتبال را انتخاب می کنند؟

به گزارش "ورزش سه"، رییس فدراسیون فوتبال با رای اعضای مجمع معرفی می شود که بیشتر از 70 نفر و کمتر از 80 نفر هستند. اعضای مجمع عمومی بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال مشخص هستند. به واقع جایگاه حقوقی افرادی که قرار است در رای گیری شرکت کنند، مشخص است اما تغییر افراد رای دهنده با توجه به تغییرات مدیریتی در ورزش کشور مرسوم است.

 

اعضای مجمع عمومی جدا از انتخاب رییس فدراسیون فوتبال این اختیار را دارند که در صورت عملکرد ضعیف رییس فدراسیون فوتبال در اداره فوتبال کشور با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده او را استیضاح کنند که تا به الان اعضای مجمع عمومی از این ظرفیت قانونی استفاده نکرده اند.

 

اما اعضای مجمع عمومی از این قرار هستند:

 

* وزیر ورزش و جوانان


*معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان


*مدیران عامل یا یکی از اعضای هیات مدیره هر یک از باشگاه های حاضر در آخرین دوره فصل مسابقات لیگ برتر.


*مدیران عامل یا یکی از اعضای هیات مدیره از 8 باشگاه دسته اول که رتبه های اول تا هشتم را کسب نموده اند. در صورتی که مسابقات در چند گروه برگزار شود از هر گروه بطور مساوی بر اساس رتبه های بالاتر انتخاب خواهند شد.


*مدیران عامل یا یکی از اعضای هیات مدیره از 2 باشگاه دسته دوم که رتبه های اول تا دوم را کسب کرده اند.


*مدیران عامل یا یکی از اعضای هیات مدیره از 2 باشگاه اختصاصی فوتسال که بالاترین رتبه ها را در لیگ برتر فوتسال کسب کرده اند.


*مدیرعامل یا یکی از اعضای هیات مدیره از باشگاه اختصاصی فوتبال ساحلی که در بالاترین لیگ فوتبال ساحلی آقایان بالاترین رتبه را کسب کرده است.


*مدیر عامل یا یکی از اعضای هیات مدیره از باشگاه اختصاصی فوتسال که در بالاترین لیگ فوتسال بانوان رتبه اول را کسب کرده است .


*مدیرعامل یا یکی از اعضای هیات مدیره از باشگاه اختصاصی فوتبال ساحلی که در بالاترین لیگ فوتبال ساحلی بانوان بالاترین رتبه را کسب کرده است.


*مدیر عامل یا یکی از اعضای هیات مدیره از باشگاهی که در بالاترین لیگ فوتبال بانوان رتبه اول را کسب کرده است.


*رئیس یا نایب رئیس و یا دبیر هیأت های فوتبال استان ها که بر اساس اساسنامه خود انتخاب شده اند.


*روسا یا دبیران هیات ها یا انجمن های فوتبال در وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فن آوری؛ آموزش و پرورش؛ کار و امور اجتماعی؛ ستاد کل نیروهای مسلح و ورزش های روستائی (در صورتی که به عضویت فدراسیون در آمده باشند. مجموعاً 5 نفر)


* یک نفر نماینده کانون یا اتحادیه رسمی مربیان. تا زمان تشکیل این اتحادیه، سرمربی ایرانی تیم ملی فوتبال بزرگسالان و در صورتی که ایرانی نباشد، سرمربی ایرانی تیم ملی فوتبال المپیک.


*یک نفر نماینده کانون یا اتحادیه رسمی داوران (تا زمان تشکیل اتحادیه، داوری که بالاترین امتیاز را در لیست داوران بین المللی دارد.)


*یک نفر نماینده کانون یا اتحادیه بازیکنان (تا زمان تشکیل اتحادیه، کاپیتان تیم ملی فوتبال بزرگسالان)


*هر فرد ایرانی که به عضویت کمیته های اجرایی کنفدراسیون یا فیفا انتخاب شده و مشغول انجام وظیفه باشد، در طول دوران عضویت خود، عضو مجمع فدراسیون خواهد بود.

 

در مواردی که رتبه ملاک قرار گرفته است، نتایج آخرین دوره فصل مسابقاتی که به اتمام رسیده و آخرین رده بندی امتیازات اعلام شده در پایان دوره یکساله تعیین می شود.

دیدگاه‌ها