کد خبر : 1668082 | 23 بهمن 1398 ساعت 14:01 | 85.8K بازدید | 0 دیدگاه

ستارگان دفاعی لیگ زیر نظر رهبر دفاعی تیم ملی

شبی که پرسپولیس با پیش‌بینی پورعلی یخ زد!

هوای دیروز دوحه به طرز عجیبی سرد بود تا آنجا که وقتی مرتضی پور علی گنجی را می دیدیم که زیپ کاپشنش را تا چانه بالا کشیده، تعجب نمی کردیم.

شبی که پرسپولیس با پیش‌بینی پورعلی یخ زد!

 

 

به گزارش "ورزش سه"، پور علی گنجی کمی بعد از دریافت دومین گل از الدحیل و در شرایطی که پرسپولیسی‌ها توپ را روی نقطه مرکزی میدان کاشته بودند تا دوباره بازی را شروع کنند، وارد ورزشگاه بن خلیفه دوحه شد. الدحیل تیمی بود که او سال‌ها مقابل آن بازی کرده و دربی های سرسختانه ای را با تیم السد پشت سر گذاشته بود. او سابقه بازی در قطر با لباس دو تیم السد و العربی را دارد و در این بین هم مدتی در تیم یوپن بلژیک ایفای نقش کرده است. پورعلی قبل از آن هم در لیگ چین به میدان رفته که یکی از گران ترین مقاصد فوتبالی برای بازیکنان حرفه ای فوتبال به شمار می آید. او به محض ورود به ورزشگاه خوش و بشی با خبرنگاران ایرانی حاضر در ورزشگاه داشت و سپس از آنها دور شد تا در جایگاه VIP پشت سر بازیکنان ذخیره پرسپولیس بنشیند و بازی را تماشا کند. حرفهای اولیه با او نگرانی اش از بابت دو گل خورده پرسپولیس در دقایق ابتدایی بود و اینکه جبران این کار در زمین الدحیل خیلی سخت است و تیم قطری بازی را خواهد بست؛ پیش‌بینی ای که به حقیقت پیوست و پرسپولیس با وجود تلاش بسیار برای رسیدن به نتیجه تساوی در نهایت چندان موفق به خلق موقعیت نشد و با دست خالی زمین را ترک کرد.

 

نکته جالب این که دو گل تیم الدحیل در این میدان بزرگ که زیر نظر هواداران تیم ملی و دست‌اندرکاران فنی فوتبال ایران است، با اشتباهات زنجیره ای بلاک دفاعی پرسپولیس به ثمر رسید که نمایش مطمئنی نداشتند؛ ترکیب جدیدی که یحیی گل محمدی برای مهار سرعت خط حمله الدحیل انتخاب کرده بود اما در نهایت این مثلث مانژوکیچ، ادمیلسون و معز علی بودند که با استفاده از تجربه بزرگ خود قفل دروازه پرسپولیس را شکستند. در این بین نقش مانژوکیچ به خصوص در لحظه گل اول بیشتر از بقیه به چشم آمد؛ زمانی که او با یک سر کاملا حرفه ای توپ را به دروازه علیرضا بیرانوند قل داد. بیرانوند در لحظه گل خوردن تصور می‌کرد مانژو زاویه مخالف را برای زدن توپ انتخاب کند اما این مهاجم باتجربه سابق بایرن و یوونتوس روش دیگری را برای گلزنی انتخاب کرد. مانژوکیچ در ادامه بازی هم بیشتر از بقیه بازیکنان زیر نظر مدافعان پرسپولیس بود و شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان تلاش زیادی برای متوقف کردن او انجام دادند و در شرایطی که نقش ادمیلسون و معز علی در طول بازی کم و کمتر می‌شد، درگیری های فیزیکی با مانژو فزونی می گرفت؛ از جمله کشتی کنعانی زادگان با او در میانه میدان و ضربه مانژو به پای شجاع که باعث دریافت کارت زرد از سوی او شد.

 

1477607

 

همه این اتفاقات زیر چشم مرتضی پور علی گنجی انجام شد که بیش از بقیه به تماشای زوج خط دفاعی پرسپولیس نشسته بود. پورعلی که از زمان حضورش در تیم ملی نزدیک به ۵ سال می گذرد، با بازیکنان مختلفی زوج دفاعی بوده که از بین آنها سیدجلال و کنعانی در ورزشگاه حضور داشتند و البته شجاع نیز همواره نامش برای فهرست‌ های مختلف تیم ملی مطرح بوده و کمتر مربی ای به بازگشت او روی خوش نشان داده است.

 

بازیکنان در حال درگیری رقابت های مهم باشگاهی در دو ماه پایانی سال شمسی خواهند بود که سرمربی جدید تیم ملی در فضای مشوش فوتبال ایران مشغول انتخاب فهرستی تازه  برای دور تازه فعالیت ملی پوشان در تیمی است که برای صعود به دور دوم جام جهانی هم کار سختی پیش رو دارد.

 

1477593

 

تیم ملی فوتبال ایران بعد از جدایی کارلوس کی‌روش فاقد استحکام لازم برای کسب نتیجه مقابل عراق و بحرین بوده و حالا موقعیت بغرنجی در دور اول مقدماتی مسابقات قطر ۲۰۲۲ دارد؛ اتفاقی که باعث نگرانی همگانی و اخراج سرمربی قبلی تیم ملی شد. جالب اینکه قطر یکی از مشتریان همیشگی ستاره های ایرانی شاغل فوتبال است و امثال مرتضی پورعلی گنجی همواره در فوتبال این کشور برای خود جایگاهی داشته اند. اما جدای از رقابت باشگاهی برای او و سایر ستاره های فوتبال ایران – چه قطری ها، چه اروپا نشین ها و چه بازیکنان شاخص لیگ - موضوع مهم، حضور تیم ملی ایران در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ است که قرار است در هوایی خنک تر از هوای عادی این کشور کوچک برگزار شود و دقیقا سه سال بعد و سه ماه قبل تر از امروز (آبان ماه سال 1401) ممکن است ایران در جام جهانی حاضر باشد و مرتضی پورعلی گنجی و بازیکنانی که دیروز مقابل الدحیل شکستی را پذیرفتند، در قطر حضور داشته باشند. این بزرگترین آرزوی علاقه مندان فوتبال و نسلی مهمی از ملی‌پوشان فوتبال ایران است که می‌خواهند سومین صعود متوالی به جام جهانی را جشن بگیرند.

 

وقتی در پایان مسابقه از پورعلی در این باره سوال کردیم، ترجیح داد حرفی از قولش نقل نشود که بخواهد درباره تیم ملی صحبت خاصی کند اما اشارات کوتاهی به اهمیت کاریزما و نظم و همینطور انگیزه سرمربی جدید تیم ملی داشت؛ چیزی که آنها را در مارک ویلموتس یافت نکرده بود و بنابراین نتیجه کار فاجعه آمیز از آب درآمد.

 

دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی قبل از هر چیز باید خودش را به ملی پوشان اثبات کند و اعتماد آنها را به دست بیاورد؛ نسلی که زیر نظر کی روش تا حد ممکن پیش رفته و به سختی با مربی دیگری ارتباط برقرار می‌کنند. نسلی که پورعلی گنجی یکی از بهترین های شان بوده و البته آنقدر انگیزه و جنم مبارزه دارند که مقابل هیچ حریفی از پیش بازنده نباشند به شرطی که انتخاب، تاکتیک و شانس طوری پیش برود بر خلاف آنچه که دیروز برای پرسپولیس پیش رفت؛ لحظه ای که توپ به داخل دروازه بیرانوند قل خورد و همه به غفلت چند صدم ثانیه ای خود لعنت می فرستادند.

 

1477608

دیدگاه‌ها