کد خبر : 1668097 | 23 بهمن 1398 ساعت 15:03 | 79.7K بازدید | 0 دیدگاه

دو ساعت با ستاره میلیاردر الدحیل از زمین تا رختکن

بن عطیه؛ یاور همیشه مومن!

بعد از برد مقابل پرسپولیس، بن عطیه با گرمکن و شلوار مشکی ورزشی از رختکن بیرون آمد و روی موکت کوچکی که گوشه سالن انداخته شده بود، قامت بست و نماز خواندن را آغاز کرد.

بن عطیه؛ یاور همیشه مومن!

به گزارش «ورزش سه» یک ساعتی از پایان بازی الدحیل و پرسپولیس می گذشت که آخرین ستاره تیم قطری، بعد از دوش و ماساژ طولانی از رختکن خارج شد و تا با مرسدس بنز شخصی اش به ویلای خود در دوحه جدید برود. 


بن عطیه که سابقه بازی در رم، بایرن مونیخ و یوونتوس را دارد، در دو سال گذشته بارها و بارها در رقابت های مختلف مقابل بازیکنان ایرانی قرار گرفته است. او قبل از انتقال جنجالی اش و حضور در قلب دفاع الدحیل، با تیم ملی مراکش رودروی ایران قرار گرفت و شکست تلخی را در اولین مسابقه جام جهانی 2018 مقابل شاگردان کارلوس کی روش متحمل شد. شکستی که باعث شد امیدهای تیم شایسته مراکش، برای صعود به مرحله بعدی خیلی زود کمرنگ شود. تیمی که با هروه رنار، همه چیز برای شگفتی سازی داشت اما بعد از شکست برابر ایران، در برابر پرتغال هم ناکام شد تا در نهایت با یک مساوی مقابل اسپانیا، از جام جهانی کنار برود. 


بن عطیه که خاطرات تلخی از جام جهانی 2018  به خصوص در بازی با ایران را با خود دارد، از رویارویی با بازیکنان ایرانی بسیار آموخته و می داند ایرانی ها اهل حسابگری، جنگیدن و بردن به هر قیمتی هستند و به همین خاطر 90 دقیقه مهاجمان پرسپولیس را زیرنظر داشت. 


او سابقه گلزنی مقابل تیم های ایرانی را دارد و یک بار در همین ورزشگاه، دروازه مهدی رحمتی را باز کرده است اما دیروز سیمای الدحیل آنقدر تهاجمی نبود که بن عطیه برای ضربات ایستگاهی جلو بیاید و بختی برای گلزنی داشته باشد. البته با دو گل زودهنگام مانژوکیچ و ادمیلسون، دیگر نیازی به جلوکشیدن این مدافع باهوش نبود. 


بن عطیه در طول مسابقه با سه مهاجم مختلف پرسپولیس تن به تن شد و به همراه سایر مردان دفاعی الدحیل، توانست علیپور، استوکس و اوساگوآنا را کنترل کند تا تیمش با یک کلین شیت، از این مسابق حساس بیرون بیاید. 

 

 

1477620

 


الدحیل از بازی با پرسپولیس، یک خاطره ناخوشایند دارد. روزی که هنوز بن عطیه به این تیم نپیوسته بود و مدافعان الدحیل در ورزشگاه آزادی در یک بازی تاریخی سه بار مغلوب پرسپولیس شدند. نقطه عطف این مسابقه، زمانی بود که گادوین منشا توپی را روی آسمان استپ کرد و با زمین خوردن عثمان مادیبو، گل صعود به نیمه نهایی را به ثمر رساند. این نه فقط در میان پرسپولیسی ها که  در ذهن بازیکنان الدحیل هم به یادماندنی شده است. همانطور کریم بوضیاف دیشب به خبرنگار «ورزش سه» می گفت آن بازی و حضور 80 هزار نفره تماشاگران و جو بی نظیر ورزشگاه آزادی را همیشه به خاطر دارد و از آن شکست به عنوان یک تجربه گرانبها یاد کرد. 


بوضیاف هم از جمله بازیکنانی بود که در بعد از بازی، در مکان یاد شده نماز خواند. او و معز علی دو بازیکن دارای پاسپورت قطری هستند که از کشورهای آفریقایی به این کشور ثروتمند حاشیه خلیج فارس کوچ کرده اند. دو بازیکنی که در کنار هم نمازشان را تمام کردند و خوشحال از پیروزی، به سوالات تنها خبرنگار ایرانی پاسخ دادند.


بن عطیه اما آخرین بازیکنی بود که از رختکن الدحیل خارج شد. او کفش های سفید رنگش را درآورد و آداب عبادت را به جا آورد. او بعد از پایان نماز، ساک ورزشی اش را برداشت و به طرف بیرون حرکت کرد. در این لحظه از او درخواست مصاحبه کردیم که بن عطیه این درخواست را رد کرد و راهش را به سوی در خروجی پیش گرفت. 


با وجود اینکه بیش از یک ساعت از پایان بازی می گذشت، نزدیک در خروجی نزدیک به 10 هوادار خردسال همچنان منتظر بودند تا بن عطیه را ببینند و با او عکس یادگاری بگیرند. این مدافع مراکشی بعد از اینکه با خوش رویی با هواداران الدحیل روبرو شد و چند عکس گرفت، در همین لحظات که این ستاره الدحیل مشغول عکس گرفتن با هواداران بود، راننده اش با یک مرسدس مشکی رنگ آخرین مدل، در انتظار بن عطیه بود تا او را به خانه اش ببرد. این مدافع البته دیر به پست قطری ها خورده و دیگر نمی تواند ملیت مراکشی خودش را تغییر دهد اما از زندگی در قطر و نحوه تربیت بچه هایش در این کشور، راضی به نظر می رسد.

 

 

1477615

 


او بعد از یوونتوس می توانست در یک باشگاه بزرگ اروپایی به کار ادامه دهد و در حالی که از آرسنال و منچستریونایتد پیشنهاد داشت، اعلام کرد که ترجیح می دهد بچه هایش در یک کشور مسلمان بزرگ شوند. حالا مهدی در عرصه رقابت های آسیایی، با مهاجمان سطح پایین تری نسبت به اروپا تنه به تنه می شود اما سطح دستمزد و نوع زندگی اش، هیچ تفاوتی نکرده و چه بسا بهتر هم شده باشد. 


این هم از شانس قطر است که پول کافی برای خرید ستاره هایی مثل مهدی بن عطیه را دارد. بازیکنی که مبلغ انتقالش به همراه مانژوکیچ به الدحیل برای اداره یک سال فوتبال ایران کافی به نظر می رسد!

دیدگاه‌ها