کد خبر : 1668939 | 28 بهمن 1398 ساعت 10:50 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

دومین آزمون سرآسیایی در آسیا

ادامه دفاع-ضدحمله در تاشکند؟(آنالیز)

شهرخودرو در اولین تجربه آسیایی‌اش بعد از شکست برابر الهلال باید در تاشکند به مصاف قهرمان فصل گذشته ازبکستان برود.

به گزارش "ورزش سه"، مشهدی ها پس از تغییرات زیاد در نیم‌فصل راهی لیگ قهرمانان آسیا شدند امیدوارند با کسب امتیاز در تاشکند به روند خوب‌شان در نیم فصل اول برگردند، مسابقه ای که نتیجه آن در سرنوشت شهرخودرو در ادامه رقابت های اسیایی بسیار موثر خواهد بود.

 

شروع قابل قبول سرآسیایی


شهرخودرو در زمان سرمربیگری سرآسیایی از دو بازی لیگ، یک برد در بازی با ماشین‌سازی و یک شکست برابر فولاد را تجربه کرده اند و در آسیا از سد الرفاع بحرین گذشتند و پس از حذف السیلیه قطر در ضربات پنالتی، در اولین بازی‌شان از دور گروهی برابر الهلال قهرمان فصل گذشته آسیا بازی را واگذار کردند. عملکرد سرآسیایی در این مدت با توجه به شرایط سخت شهرخودرو و سفرهای متعدد در بازه زمانی کوتاه قابل قبول بوده است. پسران سرآسیایی در فاصله 16 روز 5 بازی کرده اند که یکی از آنها در اهواز و سه بازی در خارج از خاک ایران برگزار شده. بر اساس داده های سایت یازده، شهرخودرو در 4 بازی 18 بار شانس گلزنی ایجاد کرده و متوسط مالکیت توپ 51 درصد داشته. آمار نگران کننده این تیم در دفاع ثبت تنها یک کلین شیت (برابر السیلیه) در پنج بازی گذشته است و دریافت 6 گل در چهار بازی دیگر. در فاز هجومی هم شهرخودرو در بازی با فولاد، السیلیه و الهلال در گلزنی ناکام بوده و در دو بازی دیگر مجموعا 5 گل زده است.

 

1478651


پاختاکور؛ همان حریف ترسناک پرسپولیس


پاختاکور در شرایطی به شهر خودرو رسیده که ترکیب اصلی این تیم در مقایسه با فصل گذشته زمانی که با پرسپولیس روبرو شده بودند، تغییر چندانی نداشته است. همچنان چران فوروارد صربستانی کمی عقب تر از سرگیئف بازی می کند و ماشاریپوف وینگر چپ تکنیکی این تیم خواهد بود. در بازی اول مقابل شباب الاهلی اما ستاره اول پاختاکور «خامداموف» وینگر راست این تیم بود؛ شماره 17 پاختاکور در این بازی یک پاس گل، یک پاس کلیدی و چهار تکل موفق را ثبت کرد تا از سوی سایت سوفااسکور به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شود. پاختاکور در فصل گذشته(فصل 2019) لیگ ازبکستان قهرمان شده و با حفظ اغلب بازیکنان مهم خود، این بار مدعی صعود به مراحل پایانی لیگ قهرمانان هم هست. انها فصل قبل هم با توجه به گرفتن 4 امتیاز در دو بازی رفت و برگشت از پرسپولیس، در استانه صعود از مرحله گروهی بودند که الاهلی در روز آخر و آن هم با گل دقیقه 90 دروازه پاختاکور را باز کرد تا نماینده ازبکستان در مرحله گروهی حذف شود.

 

1478650


استراتژی شهرخودرو  


برسیم به عملکرد دو تیم در بازی هفته قبل مقابل حریفانشان؛ چنانکه در اینفوگرافی سایت یازده می بینیم، شهرخودرو مقابل الهلال فقط 34 درصد مالکیت توپ داشته و یک شوت در چارچوب زده اما پاختاکور با 54 درصد مالکیت و سه شوت در چارچوب مقابل شباب الاهلی پیروز شد. پاختاکور در تعداد شانس گل هم امار بهتری در مقایسه با شهرخودر ثبت کرده است. با همه اینها شهر خودرو در نخستین تجربه اسیایی خود مقابل الهلال پرستاره بازی کرده و شکست در آن بازی، به این مفهوم نیست که تیم سراسیایی مقابل پاختاکور هم دست و پابسته خواهد بود اما به نظر می رسد که در تاشکند هم بار دیگر شهرخودرو با استراتژی دفاع-ضدحمله مقابل قهرمان ازبکستان بازی خواهد کرد.

 

1478649

دیدگاه‌ها