کد خبر : 1668940 | 28 بهمن 1398 ساعت 10:56 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

باخت مقابل الدحیل فراموش شود

تله‌های تهاجمی پرسپولیس علیه خط دفاعی الشارجه

پرسپولیس ایران در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا نیاز دارد سه شنبه شارجه امارات را در خانه حریف شکست دهد.

تله‌های تهاجمی پرسپولیس علیه خط دفاعی الشارجه

 به گزارش "ورزش سه " سه شنبه این هفته پرسپولیس ایران که در روز اول قافیه را با دو گل در قطر به حریف همیشگی چند سال گذشته الدحیل واگذار کرده بود باید به مصاف شارجه نماینده اماراتی ها در شهر شارجه برود.


شارجه که درجدول لیگ 14تیمی امارات بعد از 16بازی با 8برد و 4باخت و 4تساوی با 28 امتیاز در رده پنجم جدول می باشد در 16بازی گذشته 32گل زده است و با میانگین 2گل زده در هر بازی سومین خط حمله برتر لیگ امارات را در قبال 21گلی که خورده است دارد. خط حمله ترسناک شارجه امارات نقطه مقابل خط دفاعی آسیب پذیر این تیم می باشد. شارجه که همانند پرسپولیس روز اول مسابقات را در خانه خود با شکست برابر التعاون عربستان سپری کرده بود در برابر پرسپولیس برای داشتن شانس صعود چاره ای جز برد ندارد و این خبر خوبی برای ارتش سرخ و یحیی می باشد که استاد باز شدن در زمین حریف و زدن ضد حملات مرگبار هستند.


این پرسپولیس که با همین حربه موقعیت های گل متعددی در بازی در آبادان و در مقابل صنعت نفت ایجاد کرد، سه شنبه در زمین صاف شارجه وقت دارد تا اشتباهات بازی با الدحیل را که تنها دو بار در اوایل بازی تکرار شد و باخت قرمزها را رقم زد، جبران کند. پرسپولیس جلوی الدحیل بدشانس بود که زود دروازه خودی را باز دید و در ادامه تیم الدحیل برای حفظ پیروزی به عقب نشست و فضا را از قرمزهای پایتخت گرفت.


راه بردن نماینده امارات ایجاد تله در نیمه زمین و کشاندن خط دفاع شارجه به نیمه های زمین می باشد وجود مهدی ترابی که به این بازی رسیده و وحید امیری به همراه علیپور سرعتی و حتی استوکس نفس شارجه را خواهد گرفت یحیی و پرسپولیس اگر گل اول بزنند شکست شارجه با گل های بیشتر دور از دسترس نیست. شرط برد قرمزها عدم اجازه زدن گل اول بازی توسط تیم حریف که خط حمله خطرناکی دارد می باشد. نزدیکی نوراللهی و ربیع خواه یا کمال کامیابی نیا به خط دفاعی و عدم اجازه به تیم شارجه برای استفاده از حرکت تاکتیکی دور زدن مدافعان کناری توسط وینگرهای این تیم در نیمه اول بازی، راه برد پرسپولیس برابر نماینده امارات در خاک حریف است تا مربع صعود از این گروه به مثلث الدحیل، التعاون و پرسپولیس تغییر کند، تا پرسپولیس در دور برگشت و در دو بازی در تهران شرایط صعود را بهتر کند.


اگر خط دفاعی با تجربه پرسپولیس در نیمه اول بازی تمرکز خودش از دست ندهد، خط جلو و مثلث هجومی ترابی، امیری و علیپور پیام آور گل در بازی خواهند بود. وجود سه عنصر رونده دیگر در روی نیمکت قرمزها، استوکس، اوسآگوآنا و عالیشاه دست یحیی را برای استفاده از فضاهای باز خط دفاعی هر تیمی در آسیا و لیگ ایران باز می‌گذارد.


پرسپولیس بعد از رسیدن به نقطه داشتن فضا و توپ در میانه میدان حریف هافبک طراح و خوبی به نام بشاررسن دارد که هافبک‌های این تیم علی الخصوص نورالهی و کمال یا ربیع خواه باید با دوندگی بی امان بشار را در فضاهای خوب نیمه زمین برای تصمیم گیری نهائی و ایجاد شرایط گل برای حمله وران تیم حمایت کنند .


این پرسپولیس اگر مانند بازی با الدحیل در اوایل بازی غافلگیر نشود، روز سختی برای نماینده امارات در شارجه رقم خواهد زد.

دیدگاه‌ها