کد خبر : 1669088 | 28 بهمن 1398 ساعت 21:10 | 194.3K بازدید | 0 دیدگاه

پنالتی هدر رفت، گل پذیرفته نشد

الاهلی 2 - استقلال 1؛ اولین شکست فرهاد با یک علامت سوال

استقلال در یک بازی پر از موقعیت بازی را به الاهلی واگذار کرد. دیداری که یک ضربه پنالتی از دست رفته و یک گل سوخته برای آبی‌ها داشت.

الاهلی 2 - استقلال 1؛ اولین شکست فرهاد با یک علامت سوال

به گزارش "ورزش سه" استقلال در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا باخت تلخی را مقابل الاهلی عربستان در کویت تجربه کرد. آن‌ها در نیمه اول علی‌رغم برتری نسبی با یک ضربه پنالتی عقب افتادند. اما شش دقیقه بعد مطهری با هوش خوب خود نتیجه را به تساوی کشاند. اما باز هم نماینده عربستان از ضعف دفاعی استقلال استفاده کرد و گل دوم را به ثمر رساند. در حالی که همه منتظر سوت پایان بازی در نیمه اول بودند، یک ضربه پنالتی برای استقلال به دست آمد که یاسر المسیلم شوت غفوری را دفع کرد و مسابقه با همین نتیجه در نیمه اول به پایان رسید.


با شروع نیمه دوم استقلال بازی را در دست گرفت و در اکثر مواقع روی دروازه الاهلی خطر ایجاد می‌کرد. اما همه این فرصت‌ها با بی دقتی بازیکنان از دست رفت تا شاگردان مجیدی از رسیدن به گل ناکام باشند. اما جنجالی ترین صحنه نیمه دوم در دقیقه 88 رقم خورد. جایی که ارسلان مطهری از پشت محوطه جریمه یک سوپر گل به ثمر رساند اما داور در تصمیمی عجیب به علت بودن محمد دانشگر در منطقه آفساید این گل را رد کرد تا علامت سوال بزرگی در ذهن هواداران ایرانی ایجاد کند.

 


روز: دوشنبه، تاریخ: 28/11/98، ساعت: 19
ورزشگاه: جابر الاحمد کویت
داور: کو هیون جین
کمک ها: یون کوانج یول – پارک سانگ جون
داور چهارم: کیم دایونگ
ناظر داوری: نظیر محمد از سنگاپور
نماینده مسابقه: دیمون باشکاران از مالزی

 

1478842

 

استقلال ایران:


حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی (دقیقه 59- زکریا مرادی)، روزبه چشمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، وریا غفوری (کاپیتان)، میلاد زکی‌پور، ارسلان مطهری و علی دشتی (دقیقه 76- مرتضی تبریزی)


سرمربی: فرهاد مجیدی

 

الاهلی عربستان:


یاسر المسیلیم، عبدالله حسون، معتز هوساوی (دقیقه 37- محمد آل فتیل)، عبدالباسط هندی (دقیقه 75- یوسف الحربی)، حسین عبدالغنی، لوکاس لیما، علی الاسمری، محمد المجحد (دقیقه 54- یوسف بلایلی)، سلمان الموشر، عبدالرحمن غریب، مازن ابوشراره


سرمربی: مازن بهکلی

 

اخطار:
 

روزبه چشمی(1) از استقلال

 

محمد المجحد (26) علی الاسمری (34) عبدالباسط هندی (52) از الاهلی

 

شرح گل ها:

 

الاهلی عربستان یک - استقلال ایران صفر (دقیقه 16- سلمان الموشر)؛ خط هافبک الاهلی از میانه زمین توپی را در عمق دفاع استقلال انداخت و ابو شراره به محوطه جریمه رسید و با خطای سیدحسین حسینی پنالتی برای میزبان به دست آمد. در ادامه الموشر با ضربه‌ای ساده توپ را به گل اول بازی برای الاهلی تبدیل کرد.

 

الاهلی عربستان یک - استقلال ایران یک (دقیقه 22- ارسلان مطهری)؛ با اشتباه حسین عبدالغنی در خط دفاع ارسلان مطهری توپ ربایی خوبی انجام داد و با نفوذ به محوطه جریمه و شوت روی زمین و دقیق نتیجه را به تساوی کشاند.

 

1478841

 

الاهلی عربستانی دو - استقلال ایران یک (دقیقه 29- سلمان الموشر)؛ عبدالرحمن غریب از سمت راست نفوذ بسیار خوبی به محوطه جریمه انجام داد و با ارسال پاس در عمق برای الموشر باعث شد تا این بازیکن با ضربه بغل پا در مقابل استقلال دبل کند.

 

بهترین بازیکن زمین:


یاسر المسیلم- گلر عربستانی الاهلی در این دیدار یک ضربه پنالتی را دفع کرد و در ادامه و در نیمه دوم ضربه سر استثنایی مسعود ریگی را از زیر طاق بیرون کشید تا تیمش بازنده نباشد.
سلمان الموشر- مهاجم جوان الاهلی مقابل استقلال در همان نیمه اول دبل کرد. موشر با گل کردن ضربه پنالتی و در ادامه ثبت گل دوم خود با پاس یار خود برد را به تیمش تقدیم کرد.
ارسلان مطهری- بازیکن جوان استقلال در نیمه اول با توپ ربایی هوشمندانه و ضربه ای دقیق بازی را به تعادل کشید. او در نیمه دوم هم یک گل استثنایی به ثمر رساند که با تصمیم جنجالی داور رد شد.

 

اتفاق ویژه:

 

فرهاد مجیدی بعد از یازده بازی سرانجام با استقلال شکست خورد تا اولین باختش آسیایی و مقابل الاهلی باشد.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 8- علی دشتی با فرار از عمق دفاع و تله آفسایدی الاهلی با گلر این تیم تک به تک شد اما تکل از پشت مدافعان حریف توپ را به کرنر فرستاد. علی دشتی و دیگر بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند که این حرکت پنالتی بوده است.

دقیقه 11- موقعیت مناسب دیگر برای دشتی در محوطه جریمه الاهلی به دست آمد اما باز هم تبدیل به موقعیت خطرناک نشد.

دقیقه 13- علی دشتی از سمت چپ سانتر خطرناکی را به محوطه جریمه انجام داد که توپ از جلوی ارسلان مطهری رد شد.

دقیقه 28- شوت خطرناک آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40- آرش رضاوند در محوطه جریمه توسط مدافع استقلال سرنگون شد و یک ضربه پنالتی برای استقلال به دست آمد. وریا غفوری پشت این توپ ایستاد اما ضربه محکم او را یاسر المسیلم دفع کرد تا بازی به تساوی نرسد.

 

1478840

 

دقیقه 51- عبدالفتاح غریب از سمت راست به محوطه جریمه رفت و ضربه او به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 53- شوت علی الاسمری از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 58- وریا غفوری از سمت راست سانتری را به محوطه جریمه انجام داد که ضربه سر عالی ریگی را مسیلم از زیر طاق بیرون کشید.

دقیقه 65- شوت خطرناک علی دشتی پس از برخورد به پای مدافع الاهلی به کرنر رفت.

دقیقه 69- ضربه سر خطرناک بازیکنان الاهلی به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 70- یک موقعیت عالی برای زکریا مرادی در داخل محوطه جریمه به دست آمد که شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 88- ارسلان مطهری از پشت محوطه جریمه با یک شوت استثنایی گل تساوی را به ثمر رساند که داور در یک تصمیم عجیب به علت آفساید گل دانشگر را رد کرد.

 

1478843

 

حاشیه:

 

*علی کریمی، مهدی قائدی و سیاوش یزدانی از روی سکوها این دیدار را تماشا می‌کنند.
*حدود 300 هوادار استقلالی این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کنند.

 

1478822


*دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در محل برگزاری مصاف تیم‌های استقلال و الاهلی این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کند.
*اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال نیز در استادیوم حضور دارد و بازی را از نزدیک تماشا می‌کند.

*داور کره‌ای مسابقه در دقیقه 85 بازی به فرهاد مجیدی کارت زرد داد.

دیدگاه‌ها