کد خبر : 1669206 | 29 بهمن 1398 ساعت 12:03 | 36.8K بازدید | 0 دیدگاه

مربیگری تیم ملی؛ پیشنهادی که جذاب نیست

اسکوچیچ قصد دارد به طور جدی تری نسبت به کارلوس کی روش و مارک ویلموتس از دستیاران ایرانی در کادر فنی تیم ملی بهره ببرد و این البته خواست فدراسیون فوتبال هم هست.

مربیگری تیم ملی؛ پیشنهادی که جذاب نیست

به گزارش "ورزش سه"، نام چند مربی برای حضور در کادر فنی تیم ملی و در کنار اسکوچیچ مطرح شده است که بر اساس خبرهای رسیده از راهروی فدراسیون فوتبال برخی از این گزینه ها میلی به این حضور ندارد. به این خاطر که دستمزد تعیین شده از سوی فدراسیون فوتبال برای آنها پایین تر از دستمزدی است که باشگاه ها به آنها می دهند! به طور مثال یکی از مربیانی که برای حضور در کادر فنی تیم ملی مورد توجه است از باشگاهش بیش از یک میلیارد تومان می گیرد در صورتی که اگر مربی تیم ملی شود در بهترین شرایط هم قرارداد او به یک میلیارد تومان نخواهد رسید. این روزها و با توجه به شرایط اقتصادی طبیعی است که میزان دستمزد در انتخاب تیم تعیین کننده باشد.

 

البته یک سیاست در فدراسیون فوتبال از دیر باز وجود داشته که موجب ناراحتی مربیان ایرانی شده است. اینکه دستمزد مربی ایرانی با مربی خارجی در تیم های ملی قابل قیاس نیست و جالب اینکه در تیم های ملی پایه دستیاران خارجی مربی ایرانی چندین برابر سرمربی پول می گرفته اند و می گیرند! گفته می شود در ماه های گذشته یکی از دلایلی که موجب شد مربیان ایرانی از حضور در تیم امید سر باز زنند همین موضوع دستمزد بوده. پیشنهاد 500 میلیون تومانی فدراسیون فوتبال به فرهاد مجیدی می گویند بهترین پیشنهاد مالی فدراسیون فوتبال به مربیان ایرانی در سال های اخیر بوده است. هم اکنون تیم های ملی نوجوانان و جوانان توسط مربیان ایرانی هدایت می شوند که بعید به نظر می رسد دستمزد آنها بالای 200 میلیون تومان باشد که این کمتر از دستمزد خیلی از مربیان دسته اولی است و باید گفت آنها با خویشتن داری و عرق ملی حاضر به هدایت تیم شده اند.

 

هستند مربیانی که راضی به حضور در کادر فنی تیم ملی با هر قیمتی که از سوی فدراسیون فوتبال تعیین گردد، شوند اما مشکل اینجاست در این صورت اسکوچیچ باید گزینه هایی را برای دستیاری انتخاب کند که آنها راضی به حضور در اردوی تیم ملی هستند نه مربی ای که اسکوچیچ انتخاب می کند.

دیدگاه‌ها