کد خبر : 1669716 | 02 اسفند 1398 ساعت 13:27 | 170K بازدید | 0 دیدگاه

نفرت عمومی از جی‌جی در چین 

شوخی بی‌موقع و جنجالی بوفون با کرونا

یک شوخی حساب‌نشده از جی‌جی بوفون، دروازه‌بان باتجریه و محبوب یوونتوس، موجی از حملات علیه او را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است.

شوخی بی‌موقع و جنجالی بوفون با کرونا

به گزارش "ورزش سه"، جی‌جی بوفون، مشهورترین فوتبالیست ایتالیایی جهان، پس از آخرین مسابقه یووه در جام حذفی ایتالیا، ضمن امضای نوشته‌ای برای یک هوادار چینی، با شوخی درباره ویروس کرونا  مرتکب یک اشتباه بزرگ شد.

دروازه‌بان اسطوره‌ای یوونتوس با امضا دادن به هوادار چینی کمی مشکل داشت؛ چرا که در حین انجام این کار گفت: "اوه اوه... شما باید مراقب باشید. کرونا! اوه..."
اوضاع زمانی بدتر شد که بوفون در ادامه از هوادار چینی پرسید: "وای! شما اهل ووهان هستید؟"

 


1479730

 

 

بوفون حالا علاوه بر شوخی زشت به نژادپرستی نیز متهم شده است. "من واقعاً احساس آزردگی می‌کنم. شما یک پسر چینی فقیر را که هوادارتان بود تحقیر کردید." این فقط یکی از هزاران پیامی است که بسیاری از کاربران چینی درباره این اتفاق نوشته‌اند. همچنین بسیاری از کاربران چینی با صفاتی نظیر نادان، شرم‌آور، مرد حقیر و غیره از بوفون یاد کرده‌اند.


این اتفاقات حالا با واکنش اسطوره فوتبال ایتالیا روبه‌رو شده است. بوفون درباره شوخی جنجالی خود با هوادار چینی گفت: "اگر به عقب باز می‌گشتم باز هم همان شوخی را می‌کردم. همیشه طرفداران چینی زیادی وجود دارند اما آن شب او تنها بود و برای این‌که احساس راحتی کند، سعی کردم با او صحبت کنم. با وجود این اگر به کسی توهینی شد، من عذرخواهی می‌کنم."

 

 

1460705

 

 

ناگفته نماند که کلمات این فیلم به چینی ترجمه شده است و دولت پکن نیز همواره نسبت به هر گونه انتقاد و تمسخر شهروندان چینی بسیار حساس بوده است. این موضوع در موقعیت‌های این‌چنینیِ بی‌شماری ثابت شده است. حالا نیز همین اتفاق رخ داده و شرکت‌های ایتالیایی مجبور شده‌اند که بابت این اتفاق عذرخواهی کنند.

دیدگاه‌ها