کد خبر : 1670983 | 08 اسفند 1398 ساعت 13:25 | 32K بازدید | 0 دیدگاه

جلسه فیفا برای برگزاری بازی‌های لیگ در خارج از کشور

فیفا قصد دارد به صورت رسمی درباره باشگاه‌هایی که بعضی از بازی‌های لیگ کشورهای خود در خارج از کشور برگزار می‌کنند جلساتی برگزار کرده و در این باره تصمیم‌گیری کند.

جلسه فیفا برای برگزاری بازی‌های لیگ در خارج از کشور

به گزارش "ورزش سه"، فیفا قصد دارد در جلسه‌ای که روز پنج‌شنبه در مقر این سازمان در شهر زوریخ برگزار خواهد شد موضوع باشگاه‌هایی که برخی از مسابقات لیگ کشورهای خود را در خارج از کشور برگزار می‌کنند بررسی کرده و درباره این موضوع تصمیمات رسمی اتخاذ کند.

 

کمیته 23نفره فیفا که ریاست آن بر عهده ویکتور مونتالیانی رئیس کونکاکاف قرار دارد در این جلسه تصمیم نهایی فیفا را اعلام خواهد کرد. به گزارش رسانه‌ها صورت جلسه این جلسه " مسابقات رسمی لیگ که در قلمرو فدراسیون دیگری از فدراسیون‌های عضو فیفا برگزار می‌شود" خواهد بود.

 

1481619

 

این احتمال وجود دارد که فیفا برگزاری مسابقات لیگ یک کشور در کشوری دیگر را ممنوع کند. این مساله به خصوص در آمریکای شمالی از اهمیت برخوردار است. به این دلیل که آمریکا مدتی است تلاش می‌کند برخی از مسابقات  لالیگای اسپانیا را در خاک این کشور برگزار کند. به عنوان نمونه دیدار بارسلونا و خیرونا که قرار بود در ژانویه 2019 در شهر میامی برگزار شود به دلیل اعتراض برخی گروه‌ها و شرکت‌های ذی‌نفع در نهایت لغو شود.

 

اما در ماه نوامبر، دادگاهی در شهر مادرید اسپانیا حکم کرد که مسابقه بین دو تیم ویارئال و اتلتیکو مادرید می‌تواند در استادیوم هارد راک شهر میامی ایالات متحده برگزار شود.

 

 

دیدگاه‌ها