کد خبر : 1672631 | 17 اسفند 1398 ساعت 13:29 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

تاکید بر منع نواب رییس و هیات رییسه از قانون

چرا بهاروند از ماجرای بازنشستگی عقب نمی‌کشد؟

سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال به طور شفاف توضیحاتی را درباره بحث بازنشستگی اش ارائه داد تا مشخص شود از مواضعش درباره ماندن در فوتبال کوتاه نمی آید.

چرا بهاروند از ماجرای بازنشستگی عقب نمی‌کشد؟

به گزارش "ورزش سه"، حیدر بهاروند یکی از مدیرانی است که طی سال های گذشته در فوتبال حضور پررنگی داشته است. درباره بهاروند همواره یک بحث مطرح بوده و آن هم بازنشستگی اش است. او که قبلا بازنشسته شده، حتی بعد از اعمال قانون منع کار بازنشسته ها در فدراسیون فوتبال هم در سمت نایب رییسی و ریاست سازمان لیگ باقی ماند و حالا که وزارت ورزش سخت پیگیر عدم حضور بازنشسته ها در انتخابات فدراسیون است هم برای پست ریاست ثبت نام کرده و البته به عنوان نایب رییس دوم همه کاندیداهای دیگر نیز نامش وسط است.


حال مساله مهم این است که احتمال دارد وزارت ورزش به دلیل ماجرای بازنشستگی او را رد صلاحیت کند اما بهاروند که بعد از استعفای مهدی تاج عهده دار همه امور مدیریتی فوتبال شده، به این سادگی ها قصد کنار رفتن ندارد. او در مصاحبه ای که امروز انجام داده، به طور مشخص اعلام کرده پست های نواب رییس و هیات رییسه فدراسیون فوتبال شامل قانون بازنشستگی نمی شوند. 


این توضیحات بهاروند را بخوانید: «روشن است که ما تابع قوانین هستیم و همین قانون بازنشستگی که اجرایی شده در همین قانون روشن است در تبصره 2 تصریح شده افراد با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر می توانند 60 سال کارکرد و یک سوم حقوق در همان سمت فعالیت کنند.نواب رییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون طبق ماده 34 اساسنامه در سال حداقل 9 جلسه برگزار می کنند.فرض بر این بگذاریم که 20 جلسه یا حتی 30 جلسه در سال برگزار می شود که جمع آن اندازه یک ماه قانونی موضوع تبصره 2 یعنی 60 ساعت در ماه نمی شود.»


سرپرست فدراسیون فوتبال اعلام کرده که در پایان سال 97 طی جلسه ای با معاون سازمان بازرسی کل کشور تاکید شده که اعضای هیات رییسه و نواب رییس فدراسیون فوتبال مشمول قانون بازنشستگی نمی شوند و فعالیت شان بلامانع است.


از این رو بهاروند با استناد به این موارد در تلاش است تا بتواند پست نایب رییسی خود را در فدراسیون آینده نیز داشته باشد. او که به دلیل روابط خوب با هیات های فوتبال می تواند آرای زیادی برای کاندیداهای ریاست داشته باشد، از آنجایی که به عنوان نایب رییسی دوم پیشنهاد همه آنها معرفی شده، حالا برای ماندن در ریاست سازمان لیگ هر کاری می کند و باید دید سرانجام چه اتفاقاتی در این باره رخ می دهد.

دیدگاه‌ها