کد خبر : 1672758 | 17 اسفند 1398 ساعت 23:14 | 145.5K بازدید | 0 دیدگاه

سوسیداد و دیوار دفاعی عجیبش

قلعه دفاعی؛ آخرین متد معماری علیه مسی!

خوف از ضربه آزاد به دست آمده برای لیونل مسی، باعث‌ شد تا سوسیداد عجیب ترین شکل دفاعی را خلق کند.

قلعه دفاعی؛ آخرین متد معماری علیه مسی!

به گزارش “ورزش سه” خوفناک‌ترین صحنه برای حریفان بارسلونا، به دست آمدن ضربه ایستگاهی برای آبی‌اناری‌هاست. فرقی هم نمی‌کند فاصله چقدر باشد؛ ۳۰،۴۰ یا ۵۰ متر، چپ یا راست. پشت یا گوشه محوطه جریمه. اصلا مهم نیست چون برای لیونل مسی فرقی ندارد. نوعی ضربه به توپ می‌زند که گویی یک ضربه پنالتی به دست آمده و همه انتظار دارند تا توپ به تور بچسبد.

 

لیونل مسی حالا با ۵۰ گل از روی ضربه ایستگاهی آمار فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشته است. جالب اینجاست مجموعه بازیکنان هیچ تیمی در اروپا در این سالها نتوانستند به اندازه مسی در امر تبدیل به گل کردن ضربات ایستگاهی موفق عمل کنند. در پنج سال گذشته لیونل مسی 20 گل از ضربه آزاد به ثمر رسانده است؛ بیشتر از هر تیمی در پنج لیگ بزرگ اروپا.

بارسلونا بعد از شکست در ال‌کلاسیکو و تقدیم صدر به رئال امشب در نیوکمپ برابر رئال سوسیداد قرار گرفت. سه امتیازی که از نان شب واجب‌تر بود و بارسلونا را در کورس نگه می‌داشت. اما بحران آبی و اناری‌ها کاملا در نیمه اول مشخص بود. به طوریکه که نیمه اول بدون ثبت گلی پایان یافت و همه چیز به نیمه دوم کشیده شد.

 

با شروع نیمه دوم یک صحنه ویژه و جالب توجه در زمین مسابقه رقم خورد. ضربه‌ای ایستگاهی از سمت راست برای میزبان به دست آمد و لیونل مسی پشت توپ ایستاد. موقعیتی که شکل دفاعی عجیبی را از سوسیداد نشان داد. هنگامی که مسی پشت توپ یک مدافع حریف در سمت چپ دروازه، یک مدافع سمت راست و دروازه‌بان در مرکز دروازه ایستاد تا عرصه به کاپیتان مسی تنگ شود.

بالطبع این صحنه باعث می‌شود تا آفساید پر شود. به همین دلیل بازیکنان بارسا به محوطه شش قدم بیایند. پنج بازیکن از میزبان به سرعت خود را پشت دیوار دفاعی رساندند و از طرف دیگر پنج بازیکن سوسیداد سیستم من تو من را اجرا کردند. سه بازیکن نیز دیوار دفاعی را تشکیل دادند تا هر ۱۱ بازیکن این تیم برای یک ضربه ایستگاهی بسیج شوند و مقابل مسی قرار گیرند. در نهایت هم سوسیداد موفق بود. این ضربه از دست رفت تا گره کماکان در بازی وجود داشته باشد.

 

1483964

 

1483960

 

اما در نهایت مسی زهر خود را به حریف ریخت. یک ضربه پنالتی در دقیقه ۸۱ برای بارسا به دست آمد تا مسی با ضربه‌ای نامطمئن آن را تبدیل به گل کند و برد ناپلئونی برای کاتالان‌ها به دست آید تا به این وسیله بحران مقداری فروکش کند.

دیدگاه‌ها