کد خبر : 1673310 | 21 اسفند 1398 ساعت 13:23 | 14.1K بازدید | 0 دیدگاه

نشانه گیری بدون تیر اندازی

عجیب‌ترین آماده‌سازی تاریخ برای المپیک!

تیرانداز المپیکی ایران مجبور شده این روزها تمریناتش را در خانه دنبال کند؛ اگرچه می گوید تیری در خانه شلیک نمی شود.

 عجیب‌ترین آماده‌سازی تاریخ برای المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، این روزها ورزشکاران هم مثل خیلی از مردم خانه نشین شدند، حتی ورزشکارانی که قرار است چند ماه دیگر در المپیک توکیو با رقبای قدرتمند خارجی مبارزه کنند. در این میان به نظر می رسد ورزشکاران هم دست به ابتکارهایی زدند و با وجود خانه نشینی در حال تمرین در شرایط سخت هستند. 


دیروز نجمه خدمتی، ملی پوش تیراندازی که اولین سهمیه المپیک را برای ورزش ایران کسب کرد، با انتشار ویدیویی از خود نشان داد که در خانه مشغول تمرین است تا آمادگی خود را برای المپیک در دوران قرنطنینه هم حفظ کند. 


شاید برای خیلی ها عجیب باشد که یک تیرانداز حرفه ای چطور می تواند در خانه تمرینات خودش را دنبال کند، اما وقتی پیگیر این ماجرا شدیم، به مشکلاتی پی بردیم که تقریبا همیشه گریبانگیر ملی پوشان تیراندازی در ایران است. 


در ادامه مشروح صحبت های نجمه خدمتی، تیرانداز المپیکی ایران که این روزها در خانه خودش در شهر بیرجند مشغول تمرین است را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.

 


من در خانه ماندم، امیدوارم مردم هم بمانند


این روزها تمرینات تیم‌ملی تعطیل شده و من هم در خانه شرایطی را فراهم کردم تا تمرین‌هایم را پیگیری کنم. امیدوارم مردم هم این روزها در خانه بمانند تا با اتحادی که به وجود آمده، بتوانیم ویروس کرونا را شکست بدهیم.


نه تنها در خانه، در اردوی تیم ملی هم تیر نمی زنیم!


برخلاف آنچه که خیلی‌ها تصور می‌کنند، من در خانه تیری شلیک نمی‌کنم. تمرین من در واقع حالت‌گیری است که ما به آن در اصطلاح رشته تیراندازی «اسکت» می‌گوییم. با این دستگاه تمرین و نشانه‌گیری انجام می‌دهیم اما تیری شلیک نمی‌شود. البته خیلی مواقع به خاطر کمبود فشنگ در اردوهای تیم‌ملی هم مجبوریم که بدون آن تمرین کنیم و فقط حرکات با سلاح و نشانه‌گیری انجام می‌شود.


مشکل کمبود فشنگ حل شدنی نیست


متأسفانه کمبود فشنگ مشکل همیشگی ماست. این معضل از مدت‌ها قبل با ما بوده و الان هم هست. به خاطر مسائل تحریم در ایران فشنگ به‌سختی وارد می‌شود. به نظر می‌رسد این مشکل به این زودی‌ها رفع نشود چون ما بارها گفتیم و مسئولان هم تلاش کردند، اما گویا کمبود فشنگ حل‌شدنی نیست. امیدوارم حداقل امکانات دیگری برای ما مهیا شود تا بتوانیم به رقبای خودمان نزدیک شویم.

 

 


 

تنها راه تمرین با فشنگ، اردوی خارجی است


ما مجبوریم به خاطر کمبود فشنگ در طول سال چند بار اردوهای خارجی برگزار کنیم تا بتوانیم با فشنگ تمرین داشته باشیم. باید اعزام به مسابقات و اردوهای برون‌مرزی به موقع و به اندازه کافی باشد تا تیراندازان ایرانی از نظر آمادگی از رقبای خود عقب نباشند.


مسابقات جهانی لغو شد تا خانه نشین شویم


ما اردوی هانوفر را در آلمان داشتیم و بعد از آن در مسابقات آزاد دانمارک شرکت کردیم؛ اما زمانی که به ایران برگشتیم با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم. قرار بود اردویی داشته باشیم و سپس به مسابقات جهانی هند که از بیست‌وسوم اسفندماه آغاز می‌شود، اعزام شویم؛ اما متأسفانه هم اردوی ما کنسل شد و هم اینکه نتوانستیم در مسابقات شرکت کنیم. مسابقات جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و ورزشکاران هم که با این وضعیت نمی‌توانند در اردو باشند، اردوها تعطیل شد و ما هم مجبور شدیم مثل مردم در خانه بنشینیم.


قطعا تمرین در خانه مثل اردوی تیم ملی نیست


امیدوارم هر چه زودتر شرایط به حالت عادی برگردد تا هم جان مردم ایران در امان باشد و هم بتوانیم تمرینات خود را آغاز کنیم. با این شرایط آمادگی تیراندازان کاهش پیدا می‌کند؛ چون تمرین در خانه قطعا جای تمرین در کمپ تیم‌ملی و تمرین با فشنگ را در اردوهای برون‌مرزی نمی‌گیرد؛ فعلا ما هم باید مثل همه مردم نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا بلکه خیلی زود این ویروس را شکست دهیم.


به کسب مدال در المپیک توکیو امیدوارم


همه ملی‌پوشان تیراندازی برای رسیدن به اوج موفقیت که همان ایستادن روی سکوی المپیک است، تلاش می‌کنند. حرف‌زدن از مدال المپیک اصلا راحت نیست و باید خیلی مسائل دست به دست هم دهد تا یک ورزشکار بتواند روی سکوی المپیک بایستد. با این حال تیراندازان ایرانی همیشه نشان دادند جزو بهترین‌ها هستند و می‌توانند دست به کارهایی بزرگ بزنند. رشته ما اصلا پیش‌بینی‌پذیر نیست اما نیاز به آمادگی جسمی و روحی بالایی دارد. امیدوارم بتوانم تا المپیک توکیو خودم را به اوج آمادگی برسانم و یکی از مدال‌آوران ورزش ایران در این رویداد باشم.

دیدگاه‌ها