کد خبر : 1674033 | 25 اسفند 1398 ساعت 15:34 | 17.3K بازدید | 0 دیدگاه

از امیدهای من نمی‌توانند پول در بیاورند

اتهام سرمربی امیدهای استقلال به مدیران باشگاه!

مدافع اسبق استقلال و سرمربی کنونی امیدهای این تیم معتقد است چاره حل مشکلات این تیم استفاده از افراد متخصص و دلسوز در راس هرم مدیریتی است.

اتهام سرمربی امیدهای استقلال به مدیران باشگاه!

به گزارش "ورزش سه"، علی فتح الله زاده که پس از چند سال دوری به عنوان سرپرست به استقلال بازگشت، شب گذشته در یک تصمیم عجیب به علت بیماری از قبول مسئولیت در این تیم استعفا داد تا صندلی ریاست استقلال دریکی از سخت ترین برهه‌های تاریخ خودش بازهم چشم انتظار فرد دیگری باشد.


 با رضا حسن‌زاده مدافع ملی‌پوش و اسبق باشگاه استقلال که در حال حاضر سرمربی امیدهای این تیم را برعهده دارد در خصوص مشکلات این تیم گفتگو کردیم و نظر وی را در خصوص مسائل مختلف آبی‌ها جویا شدیم.


وی در ابتدا در باره شرایطی فعلی باشگاه گفت: «خوب شما باید این اصل را در نظر داشته باشید که هرچه بکارید برداشت می‌کنید. آقای فتحی در مدت زمانی که به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال حضور داشت و این تیم را ترک کرد شرایطی را در استقلال به وجود آورد که در این مقطع هرکسی بیاید نمی تواند مشکلات را جمع کند.»


او در ادامه افزود: «اصل مطلب همان بدهی باشگاه استقلال است. ما فرض بر آن می‌گیریم استقلال در مجموع ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارد. من معتقدم با توجه به پتانسیل بالایی که باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس دارند می‌توانیم حتی همین شرایط را با یک مدیریت اصولی کنترل کنیم. اما اگر ما بخواهیم با در نظر گرفتن ارتباطات افراد را گزینش کنیم و بر مسند کار بگماریم وضعیت از اینکه هست بهتر که نمی‌شود بلکه امکان دارد شرایط وخیم تراز قبل شود. فراموش نکنید استقلال یک تیم بزرگ است و پتانسیل درآمدزایی این تیم هم همسنگ نامش بسیار بالاست. ما افراد متخصص اقتصادی را داریم که قابلیت و درایت کافی برای اینکه از نام استقلال به نحو احسن بهره‌برداری اقتصادی کنند و به باشگاه سود برسانند دارند، به شرطی که به آن‌ها فضای کافی برای خلق ایده هایشان بدهند. من می‌دانم که کار بسیار سختی است و شاید مدت ها زمان ببرد اما بالاخره از یکجایی باید شروع کنیم.»


 رضا حسن‌زاده در ادامه با اشاره به نحوه تعامل اشتباه اعضای هیئت مدیره استقلال در این زمان تصریح کرد: «به نظر من آقای فتح الله زاده می‌توانستند در کنار آقای خلیل زاده و آقای موسوی بسیاری از این مشکلات را حل‌وفصل کنند به شرطی که تا حد زیادی از منافع خودشان می‌گذشتند و همدیگر را با تمام اختلاف نظرهایشان به خاطر استقلال تحمل می‌کردند.»


مدافع مستحکم استقلال و تیم ملی در دهه 70 که همراه با هردو تیم به عنوان قهرمانی آسیا رسیده است همچنین اضافه کرد: «به‌هرحال آنچه که ما میدانیم آقای موسوی در مسابقات پلی آف در آسیا در بزنگاه مهم کمک شایانی به تیم  کرده است. هم از لحاظ رفت‌وآمد و هم از لحاظ دادن پاداش هایی به بازیکنان در آن مقطع که در جای خود، کار با ارزشی محسوب می‌شد. شاید اگر این اختلاف به وجود نمی آمد شرایط به مراتب بهتری در هیئت مدیره می‌توانست حاکم باشد. آنچه که مسلم است یک نفر نمی‌تواند به‌تنهایی از پس این همه مشکل بر بیاید و حل این مشکلات، یک کار تیمی را می‌طلبد که تا به امروز چنین امری میسر نشده است. مگر آقای موسوی حدود 11 میلیارد کمک نکردند؟ او چه مشکلی بعد از این به وجود آورد جز آنکه آن مقطع دست باشگاه استقلال را گرفت. ما نباید بگذاریم رابطه این‌گونه افراد با باشگاه به این راحتی قطع شود.»


 رضا حسن‌زاده همچنین تصریح کرد: «باز هم می‌گویم استقلال در شرایط بحرانی  است  اما به گونه ای نیست که نتوان آن را حل کرد به شرط اینکه اعضای هیئت مدیره متشکل از یک تیم اقتصادی و کار بلد تشکیل شود که در عین حال بتوانند باهم رابطه خوبی داشته باشند.»


وی که در حال حاضر سرمربی امید استقلال را بر عهده دارد در خصوص تیم امید و بزرگ‌سالان و نحوه تعامل این دوتیم اظهار داشت: «در دوران استراماچونی و مدیریت فتحی صحبت‌های بسیار زیادی شد و من از آن‌ها خواستم که کارت بازی 9 بازیکن امید را برای تیم بزرگسالان صادر کنند تا این دسته از بازیکنان هم نتوانند با تیم دیگری قرارداد ببندد و هم انگیزه برایشان ایجاد شود و در مواقعی هم شاید به کمک تیم بیایند. اما جالب است بدانید که متاسفانه آن‌ها به دنبال کسانی می‌گشتند که اصلا وجود خارجی ندارند. شما یک زمانی می‌آیید با امیدهای باشگاه‌های دیگر را جذب می‌کنید که این اشکالی ندارد، اما زمانی که به دنبال بازیکنی باشید که وجود ندارد دیگر از عجایب خلقت است. دلیلش را من به شما می گویم چون از امیدهای دیگر می توانستند پول دربیاورند اما از امید من نمی‌توانند و این امر انصافا جای تاسف دارد.»

 

1485826


وی در همین رابطه و این بار در دوران فرهاد مجیدی گفت: «من با فرهاد هم صحبت کردم و به او گفتم که چند بازیکن از تیم امید توانایی حضور در سطح بالاتر را دارند. فرهاد همان روز این را قبول کرد که با آن‌ها قراردادی بسته شود. منتهای مراتب درد ما این است که در باشگاه کسی را نداریم که این کار را انجام دهد، نه این که بلد نباشند، اتفاقاً بلد هم هستند اما می‌دانند که سودی برای آنها از لحاظ مالی ندارد و ضرر خواهند کرد. مثالی دیگر برای شما می زنم یک روز فرهاد تیم ما را نگاه کرد و یک دیدار دوستانه هم با آن‌ها برگزار کردیم. مجیدی از بازیکنی به نام روحانی خوشش آمد و با او قرارداد هم بستیم. اما این بازیکن را دیرتر از موعد مقرر به هیئت فوتبال بردند و نتوانستند کارت او را برای دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان صادر کنند.»


وی همچنین خاطرنشان کرد: «یکسری از افراد وجود دارند که دلسوز باشگاه هستند و آن چیزی که برای آنها ارزش دارد و در اولویت قرار دارد نام استقلال و رضایت هواداران است، اما دسته دیگر هستند که در مدت زمانی که مسئولیتی دارند به دنبال پر کردن جیبشان هستند و اهمیتی برای جایگاه استقلال در جدول رده‌بندی قائل نمی‌شوند. این‌جور مدیران دیگر به هواداران نگاه نمی کنند که در هر شرایطی پشت تیمشان هستند پس از شکست این تیم سرخورده می‌شوند.»
حسن‌زاده با اشاره به وضعیت سخت افزاری استقلال و نداشتن یک زمین تمرین ثابت و در شان این تیم گفت: «من در ۱۲ سال حضورم در باشگاه استقلال و همچنین در تمام سال هایی که این تیم را دنبال می‌کردم هیچ‌گاه چنین شرایطی را ندیدم که وضعیت تا این حد بغرنج باشد. یعنی از بین ۱۶ تیم لیگ برتری و تیم های حاضر در دسته یک و دسته دو به جرات می توانم ادعا کنم که استقلال امکاناتش از تمام این تیم ها کمتر است.»


در پایان او در ارتباط با رعایت نکات بهداشتی هم تصریح کرد: «من در مورد رعایت مسائل بهداشتی از مردم ایران خواهشمندم جز در موارد ضروری و تهیه غذا از منزل خارج نشوند. این در حالی است که من می‌بینم متاسفانه ملت ما هنوز این ویروس را جدی نگرفتند. اما به عنوان یک برادر کوچک‌تر از همه مردم عزیزمان می‌خواهم اگر قرار باشد به بیرون بروند ماسک و دستکش را حتما با خود همراه داشته باشند تا خدای‌نکرده دچار این ویروس ناشناخته نشوند.»

دیدگاه‌ها