کد خبر : 1675286 | 06 فروردين 1399 ساعت 18:48 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

مهاجرت تنها خاص ورزشکاران نیست 

هاشمی‌طبا: در کنترل ویروس مدیریت خوبی نداشتیم

ریاست سابق کمیته ملی المپیک ایران معتقد است که تعویق مسابقات المپیک نمی‌تواند ملاک مناسبی برای موفقیت و یا عدم موفقیت کاروان ورزشی ما باشد.

هاشمی‌طبا: در کنترل ویروس مدیریت خوبی نداشتیم

 به گزارش "ورزش سه"، درنهایت پس از کش‌وقوس فراوان المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد .


در همین رابطه با یکی از مدیران سابق ورزش ایران گفتگو کردیم تا نظر او را در این رابطه جویا شویم.


هاشمی طبا دراین‌باره گفت: «دقیقاً نمی‌شود تعویق این مسابقات را ملاک مناسبی برای ارزیابی موفقیت یا حتی عدم موفقیت کاروان المپیک ایران قرارداد. به‌هرحال ویروس کرونا جهان را تحت تأثیر قرار داده و ورزش ما هم طبیعتاً از این نظر تأثیر پذیرفته است. فراموش نکنیم کشور ژاپن نیز قادر به برگزاری مسابقات نبود درحالی‌که آن‌ها تا آخرین لحظات برای عدم تعلیق این مسابقات تلاش خود را انجام دادند.»


وی در ادامه افزود: «این را هم در نظر بگیریم برای اینکه مسابقات المپیک آغاز شوند بسیاری از مسابقات انتخابی هنوز انجام‌نشده است.»


رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی همچنین تأکید کرد: «در حقیقت این اخلال به وجود آمده که باعث ایجاد ترس و واهمه در بین تمامی مردم جهان از یک همچنین گردهمایی طبیعی است و این در حالی است که هیچ‌کس نمی‌داند در آینده نزدیک چه اتفاقی قرار است رخ دهد بنابراین به نظر من تصمیم کمیته ملی المپیک یک تصمیم عاقلانه بود و ممکن است به نفع ورزش تمام شود.»


وی همچنین اظهار داشت: «هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی درستی از آینده داشته باشد. شاید در نیم‌قرن یا یک قرن گذشته این امر تا حدی امکان‌پذیر بود، اما در حال حاضر با تهدیدهایی که در طبیعت وجود دارد پیش‌بینی آینده را بسیار سخت کرده است. دنیا آبستن حوادث مختلفی است که نمی‌توان نظری قطعی درخصوص روزهای پیش رو ارائه دارد.»


هاشمی طبا درخصوص مدیریت این بحران به وجود آمده تصریح کرد: «متأسفانه مجموعه عوامل وابسته به کنترل این بحران تا امروز نتوانسته تصمیم قاطعی اتخاذ کند. بااینکه این ویروس از مدت‌ها قبل خودش را نشان داده بود و من معتقدم باوجود زحمات زیاد، آن‌ها می‌توانستند مدیریت بهتری داشته باشند. برای مثال درمورد تعطیلات عید هم به‌راحتی می‌توانستند بگویند سهمیه بنزین آزاد به کسی تعلق نمی‌گیرد و خودبه‌خود با این شرایط، مسافرت‌ها انجام نمی‌شد. اصولاً ما تا به استقبال حل مشکلات نرویم این مشکلات است که بر ما چیره می‌شود، کما اینکه در کشور آمریکا با اهمال رئیس‌جمهور این کشور وضعیت بسیار بغرنج شده است.»

 

او در پایان درباره وضعیت ورزش کشور در سال گذشته گفت: «ما از لحاظ تصمیم‌گیری و مدیریتی درخصوص ورزشکارانمان بسیار ضعیف عمل کردیم. اما با این‌ وجود در خصوص مهاجرت بعضی از ملی پوشان ایرانی در رشته‌های مختلف اعتقاد دارم که این مسئله تنها منوط به ورزش نمی‌شود و کاملاً یک امر طبیعی است.»

دیدگاه‌ها