کد خبر : 1676522 | 16 فروردين 1399 ساعت 06:45 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

گرفتن مدال مسابقات جهانی در این شرایط شاهکار است

موسوی: رفتن به المپیک دشوارتر شده است

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران گفت: با این وضعیت گرفتن مدال مسابقات جهانی یک شاهکار بزرگ به حساب می‌آید.

موسوی: رفتن به المپیک دشوارتر شده است

به گزارش "ورزش سه"، سیدایوب موسوی ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در گفتگو با فارس در خصوص اینکه بعد از تعطیلی اردوی تیم ملی به چه کاری مشغول است، اظهار داشت:  فقط استراحت می‌کنم، ویروس کرونا همه چیز را مختل کرده و با عدم تمرین مرتب روزانه، هم‌اکنون وضعیت آمادگی بدنی خوبی ندارم ولی بیشتر در خانه تمرین می‌کنم. اگر مسئول باشگاه شهرمان و وضعیت قرنطینه اجازه دهد هفته‌ای، دو جلسه تمرین با وزنه داشته باشم. امیدوارم شرایط مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شود تا هر زودتر تمرینات روتین خود را آغاز کنیم.

 

موسوی در خصوص برگزاری بازیهای المپیک 2020 توکیو نیز تاکید کرد: تمامی دنیا سعی دارند تا ویروس کرونا را از بین ببرند اما سلامتی بر هر چیزی اولویت دارد؛ حتی المپیک. همانطور که پیش بینی می‌شد مسئولان برگزاری بازیهای المپیک مسابقات را یک سال به تعویق انداختند که در چنین شرایطی عاقلانه‌ترین تصمیم ممکن بود.

 

دارنده مدال نقره جهان در خصوص ورودش به رشته وزنه‌برداری تصریح کرد: زمانی که سن و سال کمتری داشتم، در رشته‌های رزمی فعالیت داشتم و فوتبال بازی می‌کردم. از 12 سالگی آقای غفاری مربی آبادان باعث شد تا به وزنه‌برداری بیایم. در این سالها آبادان وزنه‌برداران آینده‌دار پرورش می‌دهد. در  خانواده مان هم فقط بردار کوچکترم چند سالی است در مسابقات جوانان قهرمانی کشور و لیگ شرکت می‌کند. هم اکنون استعدادیابی در وزنه‌برداری آبادان بخوبی انجام می‌شود و در سالهای آینده نوجوانان و نونهالان به سطح اول این رشته در کشور معرفی خواهند شد.

 

ملی‌پوش بزرگسالان وزنه‌برداری کشورمان در خصوص برنامه‌اش برای سال 99 چیست، عنوان داشت: برنامه خاصی برای سال پیش رو ندارم باید ببینیم بعد از مسابقات قهرمانی آسیا چه چیزی پیش خواهد آمد. احتمال دارد یک وزن بالاتر و در دسته 102کیلوگرم وزنه بزنم.

 

وی در مورد اینکه سال 98 چطور سالی بود، گفت: با اینکه امسال برای هموطنان مان سال خوبی نبود ولی از نظر ورزشی سال پربار و خوبی داشتم و در 4 مسابقه بین‌المللی شرکت کردم. در رقابتهای قهرمانی آسیا به میزبانی چین، قهرمانی جهان در تایلند، جام نعیم سلیمان اوغلو ترکیه و ششمین دوره قطرکاپ مدال گرفتم.

 

موسوی گلایه‌های ورزشی خود را اینگونه بیان می‌کند: وزنه‌برداری قطری‌ فقط یک نفر دارد و سرمایه‌‌گذاری وسیعی در چند سال اخیر از هر لحاظ برای موفقیت او کرد‌ه‌اند تا در نهایت به مدال طلای المپیک برسند. در کشور ما اصلا این طور نیست. بنظرم با این وضعیت گرفتن مدال مسابقات جهانی یک شاهکار بزرگ به حساب می‌آید. برای المپیک‌های 2016 و 2020 هدفگذاری کرده بودم تا با حضور در این  رویداد مهم مدال ارزشمندی بدست آورم ولی هر چه برنامه‌ریزی می‌کنی، به جای که می‌خواهی ختم نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: وزنه‌برداری ایران قهرمانان و استعدادهای زیادی داشت که حقشان حضور در بازیهای المپیک بود. هم اکنون بخاطر اینکه با محرومیت‌های قدیمی و کسر سهمیه مواجه شده‌ایم، شرایط برای  رفتن به المپیک سخت‌تر شده است. 

 

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: سال نو را به تمام عزیزان و مردم قوی ایران تبریک می‌گویم. امیدوارم سال جدید سالی بدون بلا، ناراحتی و سختی باشد

 

دیدگاه‌ها