کد خبر : 1676749 | 17 فروردين 1399 ساعت 11:40 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

پزشک فرانسوی

بازی لیون- یوونتوس، بمب بیولوژیک کرونا بود

یک پزشک فرانسوی می‌گوید برگزاری دیدار لیون- یوونتوس در روز هشتم اسفند حکم یک بمب بیولوژیک را داشته و در انتقال ویروس کرونا به فرانسه بسیار مهم بوده.

بازی لیون- یوونتوس، بمب بیولوژیک کرونا بود

به گزارش "ورزش سه"، یک پزشک فرانسوی می‌گوید برگزاری دیدار دو تیم لیون و یوونتوس در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا در روز هفتم اسفند، بازی‌ای که به عنوان بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شهر لیون برگزار شد حکم یک بمب بیولوژیک را داشته و یکی از عوامل مهم انتشار ویروس کرونا در فرانسه بوده است.

 

1489047

 

دو تیم در این دیدار که روز هفتم اسفند به میزبانی لیون در ورزشگاه خانگی این تیم پارک المپیک برگزار شد به مصاف هم رفتند و تیم میزبان موفق شد یوونتوس را 1-0  شکست دهد. دیدار برگشت دو تیم قرار بود طبق برنامه روز 27 اسفند در خانه یوونتوس برگزار شود که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا این بازی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

 

در روز بازی لیون و یوونتوس در شهر لیون، 57هزار 335 نفر در ورزشگاه حاضر شده و این مسابقه را از نزدیک تماشا کردند. این تعداد تماشاچی پنجمین بازی پرتماشاچی تاریخ استادیوم خانگی لیون را رقم زد، آن هم در شرایطی که کرونا به اروپا رسیده بود و در ایتالیا کشتار را آغاز کرده بود. تخمین زده می‌شود که چیزی در حدود 3هزار هوادار یوونتوس از ایتالیا که منبع شیوع ویروس در اروپا بوده به لیون رفته و بازی را از نزدیک تماشا کرده‌اند.

 

1489048

 

این پزشک فرانسوی با انتقاد شدید از برگزاری این بازی از آن به عنوان یک بمب بیولوژیک یاد کرده و گفت:" من به وزیر بهداشت فرانسه نامه نوشتم و با شواهد و قرائن از او خواستم که این بازی در شهر لیون لغو شود. تمام آمارهای گسترش ویروس در منطقه لومباردی در شمال ایتالیا برای ایشان فرستاده شد و من گفتم که این بازی حکم یک بمب بیولوژیک را خواهد داشت. ولی کسانی که با ورود سه هزار تیفوسی یوونتوس به لیون موافق بودند می‌گفتند تورین که لومباردی نیست!"

 

دیدگاه‌ها