کد خبر : 1677321 | 20 فروردين 1399 ساعت 10:51 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس لالیگا: فوتبال اسپانیا باید مستقل بماند

رئیس لالیگا می‌گوید همه فوتبالیست‌های شاغل در اسپانیا باید انتظار کاهش دستمزدشان به دلیل بحران کرونا را داشته باشند.

رئیس لالیگا: فوتبال اسپانیا باید مستقل بماند

به گزارش "ورزش سه"، خاویر تباس، رئیس لالیگا می‌گوید همه فوتبالیست‌های شاغل در این لیگ باید انتظار کاهش دستمزدهایشان را داشته باشند چرا که بحران ناشی از اپیدمی کرونا روی همه بخشهای جامعه و اقتصاد تاثیر گذاشته و تاثیر اقتصادی‌اش را همه افراد جامعه حس کرده یا خواهند کرد.

 

1489692

 

درحالیکه همه رقابتهای فوتبال در قاره اروپا به حالت تعلیق درآمده در روزهای اخیر بحثهای زیادی درباره موضوع کاهش دستمزد بازیکنان مطرح شده و گروه‌های مختلف در این باره به بحث و جدل مشغولند که آیا در شرایطی که فوتبالیست‌ها به میدان نرفته و بازی نمی‌کنند کاهش دستمزدشان منطقی و منصفانه است یا نه. موافقین این طرح که ازنظر آماری دست بالا را دارند می‌گویند در حالیکه باشگاه‌ها با مشکلات بزرگ مالی روبرو هستند کاهش دستمزد بازیکنان باشگاه‌ها را از خطر بحرانهای جدی نجات داده و مانع از بی‌کاری کارکنان غیرورزشی آنها خواهد شد.

 

در اسپانیا اتلتیکو مادرید اعلام کرده که بازیکنانش با کاهش هفتاد درصد دستمزدهایشان موافقت کرده‌اند ولی این مساله در اسپانیا مورد مشابه دیگری نداشته است. حالا  خاویر تباس رئیس لالیگا می‌گوید همه بازیکنان این لیگ باید از خودگذشتگی نشان بدهند و انتظار می‌رود این اتفاق به زودی در روزهای آینده بیفتد.

 

تباس در این باره گفت:" ما در شرایطی استثنایی و غیر قابل پیش‌بینی به سر می‌بریم و در بحرانی هستیم که تاثیرات بزرگی دارد. همه دارند پول از دست می‌دهند و به نظر من طبیعی است که بازیکنان هم از این قاعده مستثنی نباشند. ما در اسپانیا با اتحادیه بازیکنان به توافق نرسیده‌ایم و مذاکرات‌مان دیروز به نتیجه نرسید. ولی در روزهای آینده همه تیمهای ما پروتکل‌های کاهش دستمزد را فعال خواهند کرد و یا از طریق برنامه کمک مالی دولتی و یا بواسطه موافقت‌های شخصی با بازیکنان‌شان این اقدام را انجام خواهند داد. فوتبال اسپانیا نباید به کمک دولتی وابسته باشد. ما باید از نظر اقتصادی مستقل بمانیم".

 

دیدگاه‌ها