کد خبر : 1678665 | 27 فروردين 1399 ساعت 13:47 | 19.9K بازدید | 0 دیدگاه

می توانستم مهاجم تیم افشین قطبی باشم

رزاقی راد: علی پروین نگذاشت به پرسپولیس بروم

ایماان رزاقی راد در دهه هشتاد یکی از بهترین مهاجمان فوتبال باشگاهی ایران بود اما به غیر از پاس تهران تقریبا در هیچ تیم بزرگ دیگری بازی نکرد و شاید به همین دلیل امروز کمتر از او نامی هست.

رزاقی راد: علی پروین نگذاشت به پرسپولیس بروم

به گزارش"ورزش سه" انتشار یک ویدیوی قدیمی از بازی تیم های پرسپولیس و پاس تهران در سال 83 که یک بازی جذاب و پرحادثه هم بود  با وجود بردپرسپولیس نشان می دهد که مهاجم تیم پاس  ستاره میدان بوده است.در حالی که در آن سوی میدان جواد کاظمیان بهترین  بود در پاس ایمان رزاقی راد مهاجم تیم پرستاره پاس نمایش بسیار خوبی داشت؛ یک گل زد ، یک پنالتی گرفت که نکونام از دست داد، یک تیر دروازه زد و البته چند موقعیت را در کنار آرش برهانی از دست داد: "در آن بازی خیلی خوب بازی کردم. می توانستیم آن بازی را ببریم اما فرصت هایمان از دست رفت ،محمد محمدی پنالتی جواد نکونام را گرفت و آرش (برهانی) در برگشت دروازه خالی را نزد."


او در روزهایی که پاس پرستاره ترین تیم ایران بود و در خط تهاجمی بازیکنان سرشناسی مثل خداداد عزیزی، آرش برهانی ومحسن بیاتی نیا را داشت بازیکن اصلی خط حمله این تیم  به حساب می آمد. 


با آنکه یک مهاجم گلزن در فوتبال باشگاهی ایران بود اما هیچگاه به استقلال و پرسپولیس نرفت. با وجود پیشنهاداتی که از دو تیم داشت هر بار خودش تن به این اتفاق نداد هرچند یک بار نیز علی پروین نگذاشت که به پرسپولیس برود.


او   فوتبالش را از سال 72 و با تیم هما شروع کرده و بعد به فتح رفت :" دو ماه بعد از آنکه به فتح رفتم علی کریمی سربازی اش تمام شد و رفت. تیم خوبی داشتیم ، رضا رضایی کمال و مرحوم بابک معصومی هم در ین تیم بودند و سرمربی اش آقای فرکی بود. بعد از سربازی از نیرو ی زمینی و سایپا پیشنهاد داشتم ، سایپا دو میلیون می داد و نیرو ی زمینی 5 میلیون ، پول خوبی بود و من هم جوان بودم و رفتم نیروی زمینی که مربی اش جلال چراغپور بود.  بعد  به ابومسلم رفتم و بعد از سه فصل بازی در این تیم به پاس پیوستم."


اما رزاقی راد با پرسپولیس و استقلال داستان های جالبی دارد. او تا آستانه پوشیدن پیراهن دو تیم پیش رفته بخصوص پرسپولیس که سه بار در مقاطع مختلف با او مذاکره کرد اما در نهایت هیچگاه به این دو تیم نرفت:" من از استقلال و پرسپولیس در مقطع های مختلف پیشنهاد داشتم. بعد از اینکه قراردادم با ابومسلم به پایان رسید با امیرخان قلعه نویی برای رفتن به استقلال توافق کردند اما نگذاشتند این اتفاق بیفتد."


او در این رابطه گفت:" بعد از ابومسلم شخصا ده یازده جلسه با استقلالی ها صحبت کردم ، قرارداد داخلی بستم و چک بیست میلیونی هم گرفتم اما تیمسار ملاحی آن زمان مدیرعامل ابومسلم بود به من زنگ زد گفت چرا به استقلال رفتی؟ تو با ابومسلم سه سال قرارداد داری و قراردادت سه روز بعد از نقل و انتقالات تمام می شود. من جوان بودم در حالی که اگر با خود امیرخان و مدیران استقلال صحبت می کردم راهنمایی ام می کردند. ابومسلمی ها گفتند صدمیلیون بده و به استقلال برو و بعد هم من را به پاس فرستادند."


 داستان نرفتن این مهاجم گلزن به پرسپولیس هم جالب توجه است:" سال 83 علی آقا پروین به من گفت که به نمایشگاه سورتمه بروم. در آنجا صحبت هایی شد و علی آقا گفت باید به عشق پیراهن اینجا بیایی. من هم بچه بودم و گفتم من عشق پیراهن ندارم. البته پرسپولیسی بودم اما علی آقا ناراحت شد و به پرسپولیس نرفتم. در سال 86 یک بار دیگر خیلی به پرسپولیس نزدیک شدم، آقای استیلی تیم را می بست و من راخواستند، با آقای  کاشانی صحبت کردم و تست هم دادم و قرار شد فردای آنروز قرارداد امضا کنم اما علی آقا زنگ زد و نگذاشت. آن روزها علی آقا استیل آذین بود و من را می خواست. وقتی فردا رفتم حمید خان گفت علی آقا گفته که ایمان رزاقی راد به استیل آذین قول داده، می دانستم علی آقا برش دارد و حمیدخان نمی دانست چکار کند، می توانستم مهاجم تیم قطبی باشم اما به استیل آذین رفتم. یادم هستم پول خوبی هم گرفتم حدود صدمیلیون تومان نقد گرفتم و از معدود بازیکنانی بودم که تمام حق و حقوقم را وصول کردم."

 

1491011


ماجرای علی دایی و لیت بارسکی

 

او بعد از استیل آذین به سایپایی می رود که پیرلیت بارسکی سرمربی آن و علی دایی عضو هیات مدیره این باشگاه بود:" پیر لیت بارسکی مربی بدی نبود و بیشتر هدفش لیگ قهرمانان آسیا بود که ما در دو بازی برابر بنیادکار که ریوالدو را هم داشت شکست خوردیم. با  آقای دایی هم مشکل داشت و دید نمی ارزد بماند می خواست کاری کند که اخراجش کنند. به همین خاطر قبل از مسابقه تمرینات سنگین به بچه ها می داد و در بازی های آخر ما می باختیم." مقصد بعدی رزاقی راد پیکان با مربیگری حمید درخشان بود :" در نیم فصل اول قهرمان شدیم اما در نیم فصل دوم تیم به مشکل مالی خورد و نزدیک بود بیفتیم. بعد به راه آهن رفتم که سرمربی اش مهدی تارتار بود و بعد آقای دایی آمد." صبا با هدایت صمد مرفاوی برای حضور در لیگ قهرمانان او را جذب می کند و سپس به پیکان که هدایتش برعهده فرهاد کاظمی است برمی گردد:" مشکل بزرگی که من در دوران فوتبالم داشتم این بود که دوبار رباط صلیبی پاره کردم. یک بار در تیم امید که هم تیم ملی را از دست دادم  ضمن اینکه آن زمان هم از پرسپولیس پیشنهاد داشتم. متاسفانه هرچه گذشت مصدومیتم بیشتر اذیتم کرد و آنقدر روی پایم یخ می گذاشتم که به مرد یخی معروف شده بودم . با درد بازی می کردم و این وضعیتم را بدتر می کرد."


مهاجم گلزن ابومسلم و پاس بعد از فوتبال مدارج مربیگری را طی کرد و امسال نیز  هدایت تیم جوانان پیکان را به عهده داشت:" بعد از گرفتن مدرک A مربی تیم زیرسیزده ساله های ایران شدم و قرار بود که با همین تیم به رده های بالاتر بیایم که آقای تاج آمد و برنامه ها عوض شد. بعد آقا مجید جلالی من را به پیکان برد و مربی پایه های این تیم شدم و پله پله تا رده جوانان بالا آمدم. الان هم هدفم مثل پپ گواردیولا این است که با طی این مسیر به رده بزرگسالان برسم. در حال حاضر رائول گونزالس مربی جوانان رئال مادرید است و مطمئن هستم که روزی سرمربی تیم اصلی رئال مادرید می شود."


رزاقی راد درباره پشیمانی های دوران فوتبالش هم گفت:" پشیمان هستم که پرسپولیس و استقلال نرفتم. یا بعد از لیگ قهرمانان آسیا از الشباب امارات پیشنهاد داشتم اما گفتند که من و آرش برهانی را مثل وحید هاشمیان به آلمان می فرستند. برهانی هم یک پیشنهاد خیلی خوب از العین داشت که نرفت."  او  افزود:" من پنجاه و خرده ای گل در لیگ برتر زدم و فکر کنم هنوز هم جزو یکی از ده گلزن مسابقات باشم. سال هشتاد پدیده لیگ شدم و هر سال میانگین هفت ، هشت گل زدم آن هم با آنکه بخش زیادی از دوران فوتبالم را به خاطر مصدومیت با درد بازی کردم. البته چند گل هم زدم که به اسم دیگران نوشته شد مثل گلی که به ملوان زدم اما در نهایت به نام محسن بیاتی نیا زدند."

دیدگاه‌ها