کد خبر : 1678943 | 29 فروردين 1399 ساعت 10:00 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

اینیستا: نسل طلایی بارسلونا تکرار نشدنی است

آندرس اینیستا، ستاره سابق فوتبال اسپانیا و باشگاه بارسا می‌گوید نسل طلایی بارسلونا که او یکی از چهره‌های اصلی‌اش بود دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.

اینیستا: نسل طلایی بارسلونا تکرار نشدنی است

به گزارش "ورزش سه"، آندرس اینیستا، ستاره سابق بارسلونا که این روزها پا به سن گذاشته، باشگاه کودکی‌اش را ترک کرده و آخرین سالهای فوتبالش را در ژاپن سپری می‌کند می‌گوید نسل طلایی بارسلونا که علاوه بر او، ستاره‌های بزرگی مثل مسی و ژاوی در آن حضور داشتند دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.

 

1491307

 

لاماسیا آکادمی مشهور بارسلونا در اولین سالهای قرن بیست و یکم یکی از درخشان‌ترین بسترها برای تربیت استعدادهای بزرگ فوتبالی بود. در همین دوران بود که ستاره‌های جوانی مثل اینیستا از آکادمی لاماسیا به تیم اول بارسا وارد شده و سالها در این تیم درخشیدند. درحالیکه این روزها شماری از آن نسل طلایی کفش‌ها را آویخته‌اند، اینیستا همچنان در ژاپن به فوتبال ادامه می‌دهد. اما چهره‌های دیگری از نسل طلایی همچنان در بارسا به درخشش ادامه می‌دهند. چهره‌هایی مثل مسی، جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس.

 

بارسلونا این روزها امیدوار است که بتواند نسل طلایی دیگری را تربیت کرده و آینده خود در سالهای آتی را بواسطه آنها  تضمین کند ولی اینیستا می‌گوید تکرار نسل طلایی‌ای که دو دهه پیش در بلوگرانا ظهور کردند دیگر هرگز ممکن نخواهد بود.

 

1491309

 

اینیستا در گفتگو با روزنامه گاردین گفت:" آن نسل دیگر هرگز تکرار نخواهد شد ولی این معنایش لزوما این نیست که باشگاه بارسلونا وضعیت خوبی نخواهد داشت. البته شرایط بارسا دیگر هرگز مثل آن روزها نخواهد شد ولی لزوما معنایش این نیست که بد خواهد شد. در تاریخ باشگاه با دوره‌های مختلفی روبرو می‌شویم. دوره‌هایی که تیم اصلی بد نتیجه می‌گرفته و به اجبار به بازیکنان جوان میدان داده شده. همان اتفاقی که در دوران من افتاد".

 

اینیستا در ادامه گفت:" ما سالها بود در باشگاه زندگی می‌کردیم و از بچگی آنجا بزرگ شده بودیم. بعد هم با همدیگر به تیم اصلی وارد شدیم و ده پانزده سال در تیم اصلی کنار هم بازی کردیم و کاپیتان شدیم. به همین خاطر بود که با هم مثل یک خانواده بودیم. تکرار شرایط مشابهی در بارسا واقعا سخت است. چون داریم راجع به بارسلونا صحبت می‌‌کنیم، باشگاهی که همیشه بهترین بازیکنان دنیا را دارد. ما کسانی بودیم که عمرمان را در بارسلونا گذرانده بودیم و بنابراین نسبت به بقیه مزیت داشتیم".

 

دیدگاه‌ها