کد خبر : 1679305 | 31 فروردين 1399 ساعت 10:57 | 30.2K بازدید | 1 دیدگاه

سالگرد شب استثنایی رئال در اولدترافورد

پشت پای تاریخی ردوندو؛ شروع درخشش رئال رویایی

مارکا به مناسبت بیستمین سالگرد پیروزی تاریخی 3-2 رئال مادرید بر منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا از آن به عنوان یکی از درخشان‌ترین پیروزی‌های تاریخ رئال یاد کرده است.

پشت پای تاریخی ردوندو؛  شروع درخشش رئال رویایی

به گزارش "ورزش سه"، بیست سال پیش در چنین روزی، 19 آوریل، رئال مادرید یکی از درخشان‌ترین پیروزی‌های خود در لیگ قهرمانان را رقم زد. رئال در مرحله یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ در بازی برگشت در خانه یونایتد، اولدترافورد، در حالی به مصاف این تیم رفت که دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود. ساویو بورتولینی می‌گوید:" واقعیت این است که کمتر کسی فکر می‌کرد ما برنده بشویم". ولی رئال آن شب با نتیجه 3-2 و به لطف گل پشت پای فرناندو ردوندو به پیروزی رسیده و این بازی به یکی از بازی‌های تاریخی چمپیونزلیگ تبدیل می‌شود. به قول وینگر برزیلی رئال: " 100 سال دیگر هم بگذرد آن بازی همچنان به یاد آورده خواهد شد".

 

1491645

 

درحالیکه 52 دقیقه از بازی سپری شده بود رائول که دقایقی پیش از آن گل دوم رئال را به زیبایی وارد دروازه یونایتد کرده بود در این دقیقه دومین گل خود و سومین گل رئال را هم به ثمر رساند. اما این گل برای همیشه به خاطر حرکت تکنیکی استثنایی ستاره ای که پاس این گل را به رائول داد در یادها باقی خواهد ماند. فرناندو ردوندو که با یک حرکت زیبا برگ ستاره منچستریونایتد را با پشت پا از مقابل برداشت و پاس زیبا و خونسردانه اش برای رائول سومین گل رئال را رقم زد . بورتولینی می‌گوید:" بازی از هر نظر معرکه بود. چه از نظر تاکتیکی، چه از نظر فیزیکی و تکنیکی". اما اینجا نوبت به ردوندو رسید که با تکنیک درخشانش از جناح چپ شروع کرده، به نزدیکی نقطه کرنر رسیده و با یک ضربه پشت پای استثنایی از برگ عبور کند. او در آرامش کامل توپ را در مقابل دروازه به رائول می‌رساند تا او دروازه خالی یونایتد را باز کند.

 

ردوندو درباره آن گل می‌گوید:" قشنگ‌ترین بخش آن گل به نظر من نه ضربه پشت پا، بلکه پاسی بود که به رائول داده شد. با خونسردی کامل. بله گل خیلی قشنگی بود، گلی که فراموش نخواهد شد". فرناندو هیرو اسطوره رئال که آن شب به دلیل مصدومیت حضور نداشت هم با او موافق است و می‌گوید:" مردم همه از ضربه پشت پا صحبت می‌کنند ولی من عاشق درک متقابل او و رائول هستم و پاسی که به آن زیبایی و در کمال آرامش به او می‌دهد. حرکتی که منجر به آن گل شد واقعا زیبا بود".

 

1491648

 

ویسنته دل‌بوسکه سرمربی رئال که در زمان بازی چهار ماه از شروع به کارش در این تیم می‌گذرد هم با ستایش از ستاره آرژانتینی تیمش ردوندو می‌گوید:" ردوندو بدون شک باشخصیت‌ترین بازیکنی است که ما داشته‌ایم. او حکم دماسنج تیم را داشت. یک بازیکن تاثیرگذار و الهام‌بخش که روی نحوه بازی تیم تاثیر بزرگی داشت".

 

رئال آن شب در حالی به اولدترافورد رفته بود که فرناندو هیرو را در مرکز خط دفاعی در اختیار نداشت. دل‌بوسکه با دفاع سه‌نفره‌ای متشکل از کارانکا، هلگوئرا و ایوان کمپو، الکس فرگوسن را سورپرایز کرده و ردوندو را به تنهایی در مرکز خط میانی قرار داده بود. الکس فرگوسن درباره آن بازی می‌گوید:" رئال مادرید ما را آن شب با ترکیب خود سورپرایز کرد. ردوندو هم با بازی درخشانی که داشت غافلگیرمان کرد. ردوندو آن شب طوری بازی می‌کرد که انگار آهنربا به پایش چسبیده. چون همه توپها به او ختم می‌شد و او هیچکدام را از دست نمی‌داد. ردوندو بازیکن کلیدی رئال در آن بازی بود".

 

1491646

 

 

 

دیدگاه‌ها