کد خبر : 1679767 | 02 اردیبهشت 1399 ساعت 19:11 | 229K بازدید | 1 دیدگاه

ماجرای یک کلاس جنجالی زیر نظر مدرس مشهور آلمانی

داغ داغ از افشین پیروانی و امیر قلعه‌نویی

پیروانی و قلعه نویی بدجور به تیپ و تار همدیگر زده‌اند تا این روزها سوژه جالبی برای هواداران محسوب شوند.

داغ داغ از افشین پیروانی و امیر قلعه‌نویی

به گزارش "ورزش سه"، ماجرا از روزی آغاز شد که پرسپولیس بعد از مطلبی در چمن نقش جهان موفق به جدال با سپاهان نشد و ارتش قلعه نویی کمی دیرتر به محل قرار رسیدند. بعد از آن دو طرف از هر فضایی کمک گرفتند تا عقاید خود را به کرسی بنشانند و در این راه از هیچ نیش و کنایه‌ای نیز دریغ نکردند.


آلبوم آرشیو امیرحسین خیرخواه، امروز بی‌مناسبت با این دو نیست و عکاس ورزش سه از دوره کلاس‌های مربیگری سرپرست کنونی پرسپولیس و سرمربی سپاهان فریم‌های جالبی در اختیار مخاطبان قرار داده است. کلاسی که برای اولین بار در فوتبال ایران با چهار بخش مختلف تاکتیکی در نظر گرفته شده بود و قرار بود از نفرات حاضر در آن مقطع مبلغ 2میلیون ورودی دریافت شود. اما در شرایطی که برخی این مبلغ را واریز کرده بودند حاجی مایلی علیه فدراسیون عصیان کرد و با اعلام اینکه طبق قانون اساسی آموزش در جمهوری اسلامی باید رایگان باشد، ماجرا را به سود مربیان کرد!

 

 

 

 

 

یک کلاس با کینه و کدورت و قهر


این یکی از عجیب‌ترین کلاس‌های مربیگری تاریخ فوتبال ایران شاید به حساب بیاید. جایی که به گواه حاضران در آن از جمع 25 چهره حاضر در آن، نصفی از آنها با یکدیگر کینه، خصومت داشتند و قهر بودند! کلاسی‌ که از چهره‌های معروف آن می‌توان به امیر قلعه نویی، حمید استیلی، محمد مایلی کهن، افشین پیروانی، محمد احمدزاده، اصغر مدیرروستا، صمد مرفاوی، هومن افاضلی، ناصر پورمهدی، علی نظرزاده، مارکار آقاجانیان، امیرحسین پیروانی، رضا عابدیان و... که قرار بود زیر نظر روته مولر، مربی نام آشنا و با دانش آلمانی که سابقه هدایت تیم ملی این کشور را در سال‌های بین 94 تا 2004  بعنوان مربی برعهده داشت و در سال 2002 مقام نائب قهرمانی را کسب کرد. 


مربیان جوانی که رویاهای بزرگی داشتند علیرغم تمام کدورت‌هایی که با یکدیگر داشتند اکنون در میان چمن حاضر شده بودند تا اینبار نه برای دستوری تاکتیکی فریاد بزنند که از مرد آلمانی موبور چیزی یاد گرفته و مدرک خود را تکمیل کنند. 

 

 

 

 

اخراج افشین پیروانی در جریان سوالات تئوری


یکی از اتفاقات جالب این کلاس اما همزمانی آن با اخراج افشین پیروانی از پرسپولیس بود. پیروانی آن زمان هم از جدال بازی با سپاهان زخم خورده بود و در نهایت نلو وینگادا از انصاریفرد (عباس) خواست تا او را از کادر این تیم خارج کند. خبری که در همزمان با برگزاری این کلاس‌ها به پیروانی داده شد و شاهدان عینی خبر از از دست دادن تمرکز مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس در زمان سوالات تئوری مرتضی محصص و روته مولر می‌دهند و او برای لحظاتی کلاس را ترک کرد.


ماجرا از این قرار بود که پیش از بازی با سپاهان، گفته می‌شود پیروانی مانع از حضور مترجم مربی پرتغالی وقت پرسپولیس شد و خود مسوولیت ترجمه را برعهده گرفت. بعد از آن اما وینگادا با انتقاد بابت این موضوع و ادعای ترجمه اشتباه، درخواست اخراج او را داد و پیروانی در اواسط کلاس متوجه این خبر شد.

 

 

 

 

شاگرد شر‌ها ته کلاس!


مثل همه دوران این شاگردان شر بودند که ته کلاس را به قرق خود در آوردند. یکی از مربیان خاطره جالبی از آن دوران تعریف می‌کند:" حمید استیلی عادت داشت که بعد از نشستن روی نیمکت، کفش خود را از پایش در بیاورد. در این حین مربی دیگری آن را شوت کرد که زیر صندلی مایلی کهن رفت. حالا بقیه‌اش بماند که چه شری شد!

 

 

 

 

دعوای قلعه نویی و مایلی کهن و وساطت هادی عقیلی!


همانطور که گفته شد بیشتر مربیان حاضر در این کلاس با یکدیگر قهر بودند. ماجرای قهر مایلی کهن و قلعه نویی به دیدار هفته قبل استقلال و سایپا مربوط بود که با فحاشی تند هواداران استقلال همراه شد. مایلی کهن فردای آن بازی یک بیانیه بی سابقه و تندی علیه قلعه نویی منتشر کرد که سرمربی آبی‌ها را گروهبان قندلی خواند و ...! این دو علیرغم تلاش اصحاب رسانه در آن کلاس برای ثبت تصویری نزدیک به یکدیگر با زیرکی و سیاست خاصی از این مساله فرار کردند. اما یکی دیگر از مربیان خبر از درگیری عجیب آنها در جریان همین کلاس را می‌دهد. در بخش دوم کلاس‌های روته مولر، قلعه نویی و مایلی کهن در پاگرد پله‌های هتل آکادمی با یکدیگر برخورد می‌کنند و مایلی کهن به سمت قلعه نویی یورش می‌برد تا با او درگیر شود. در این بین هادی عقیلی، بازیکن وقت سپاهان که اردوی خودشان را در این هتل برپا کرده بودند وارد ماجرا شد و به درگیری فیصله داد.

 

 

 


 

درگیری پیروانی – قلعه نویی؛ ماجرا چیست؟


اکنون بعد از گذشت سال‌ها از آن کلاس و در حالی که روزگار بارها سرنوشت آنها را روی نیمکت و جایگاه‌های مختلف تغییر داده، این دو در قامت سرپرست پرسپولیس و سرمربی سپاهان اینبار به تیپ و تار هم زده‌اند. ماجرا از بازی نافرجام سپاهان و پرسپولیس آغاز شد که شاگردان قلعه نویی ابتدا به واسطه بدون تماشاگر شدن بازی اعتراض کردند و در ادامه شرایط حضور در زمین بازی را در وقت مقرر به دست نیاوردند. دیداری که کمیته انضباطی رای به برد پرسپولیس داد و اکنون شعله‌های کنایه طرفین همچنان ناتمام است.

 

ابتدا قلعه‌نویی  نسبت به مورد تمسخر قرار گرفتن مناجات سپاهانی‌ها و وقت کشی در رختکن دلخور شد و از مسئولان پرسپولیس انتقاد کرد و دقایقی بعد افشین پیروانیِ عصبانی روی خط آمد و سرمربی سپاهان را به بی‌سوادی متهم کرد. در این میان ویدیویی مربوط به دوره نخست لیگ برتر منتشر شد که در آن افشین پیروانی، کاپیتان وقت پرسپولیس از هم‌تیمی‌هایش می‌خواهد که هر جور "چرک بازی" و "شارلاتان بازی" بلد هستند در زمین پیاده کرده تا این تیم قهرمان شود. امیر قلعه‌نویی در صحبت تازه‌ای که با صفحه اینستاگرامی ورزش سه داشت، به ویدیوی منتشر شده از پیروانی هم اشاره کرد و البته چندین بار به لزوم احترام به بزرگتر و پیشکسوت اشاره کرد که نشان می‌داد بابت صحبت‌های دستیار سابقش (در تیم ملی) دلخور است.

 

 

 

 

قلعه‌نویی متولد 42 است و پیروانی 6 سال بعد در سال 48 به دنیا آمده و اخلتاف سنی 6 ساله باعث شده این دو نفر را زیاد کنار هم یا مقابل هم نبینیم. این دو نفر در 4 دربی مقابل هم قرار گرفتند و اوایل حضور پیروانی در پرسپولیس تقریباً مصادف با روزهای پایانی حضور امیر در استقلال بود. در تیم ملی هم قلعه‌نویی در فاصله سال‌های 64 تا 75 بازی می‌کرده که پیروانی هم سال 72 پا به عرصه ملی گذاشت و در فرصت 3 ساله مشترک میان این دو چند بازی ملی هم دیده می‌شود.

 

 

 

 

پس از دوران بازی اولین بار قلعه‌نویی و پیروانی در تیم ملی با یکدیگر همکاری داشتند. قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شده بود و پیروانی را به عنوان یکی از دستیارانش بعد از وساطت داریوش مصطفوی برگزید. این دو بار دیگر در سال 87 زمانی که یکی سرمربی استقلال بود و دیگری دستیار افشین قطبی در پرسپولیس روی یک نیمکت نشستند و در بازی خیرخواهانه منتخب سرخابی‌ها با منتخب لیگ برتر تیم را هدایت کردند.

 

 حالا بعد از گذشت بیش از یک دهه از آن روزها این دو رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و رقابت حساس بین سپاهان و پرسپولیس نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کند. جایی که نیش تند کنایه‌های بین طرفین و اصرار به افشاگری‌ها به نظر می‌رسد جایی برای بازگشت و رابطه حسنه برای آنها باقی نگذارد.

دیدگاه‌ها