کد خبر : 1679818 | 03 اردیبهشت 1399 ساعت 10:00 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

عفو بین الملل

نگذارید عربستان از لیگ برتر سوءاستفاده کند

عفو بین‌الملل می‌گوید لیگ برتر جزیره اگر به عربستان سعودی اجازه خرید باشگاه نیوکاسل را بدهد در این معامله بازنده بوده و آبرو و شهرت خوب خود را معامله خواهد کرد.

نگذارید عربستان از لیگ برتر سوءاستفاده کند

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه عربستان سعودی در  تلاش است با پرداخت 300 میلیون پوند مالکیت باشگاه نیوکاسل را بدست بیاورد، عفو بین‌الملل به لیگ برتر انگلیس هشدار داد که در صورت موافقت با این معامله، طرف بازنده بوده و آبرو و شهرت خوب خود را از دست خواهد داد.

 

رئیس  عفو‌بین‌الملل بریتانیا از مسئولین لیگ برتر جزیره خواست که اجازه بدست گرفتن مالکیت نیوکاسل به عربستان سعودی را ندهند.

 

1491856

 

او در این باره خطاب به لیگ برتر انگلیس گفت:" درباره اینکه آیا روسا و مدیران شرکتی که خواهان بدست گرفتن مالکیت باشگاه نیوکاسل هستند از معیارها و استانداردهای لازم برای حفظ وجهه و آبروی فوتبال و لیگ برتر انگلیس برخوردارند یا نه، شک و شبهه‌های زیادی وجود دارد".

 

عفو بین‌الملل در ادامه انتقاد خود از عربستان و تلاشش برای بدست آوردن مالکیت نیوکاسل گفت:" ولیعهد عربستان سعودی که به دلیل حاکمیت مطلقش بر روابط اقتصادی این کشور و کنترلی که بر صندوق دارایی عربستان دارد، اگر مالک نیوکاسل بشود چطور می‌تواند به حفظ شهرت نیک و آبروی لیگ برتر انگلیس کمک کند؟"

 

1491754

 

در ادامه این توصیه‌ها به لیگ برتر چنین آمده:" تا زمانی که به این سوالها پاسخ داده نشده، لیگ برتر در خطر تبدیل شدن به میدانی برای کسانی است که می‌خواهند از شکوه و پرستیژ این لیگ به عنوان پوششی بر رفتار به شدت غیر اخلاقی‌شان استفاده کنند که اغلب بر خلاف قوانین بین‌المللی هستند و با ارزش‌های لیگ برتر و جامعه فوتبال همخوانی ندارند".

 

دیدگاه‌ها