کد خبر : 1679843 | 03 اردیبهشت 1399 ساعت 11:56 | 14.7K بازدید | 0 دیدگاه

beIN Sports در مقابل بن سلمان

مخالفت قطری‌ها با ماجراجویی عربستان در انگلیس

بزرگترین پخش‌کننده خارجی لیگ برتر جزیره، beIN Sports از لیگ برتر خواست با خرید باشگاه نیوکاسل توسط عربستان سعودی مخالفت کند.

مخالفت قطری‌ها با ماجراجویی عربستان در انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، بزرگترین پخش‌کننده بین‌المللی مسابقات لیگ برتر انگیس، beIN Sports، از لیگ برتر خواست با خرید باشگاه نیوکاسل از طرف عربستان سعودی مخالفت کند. باشگاه نیوکاسل در آستانه فروخته شدن به کنسرسیومی عربستانی به بهای 300 میلیون پوند است و حالا تنها موافقت سازمان لیگ برتر با این معامله باقی مانده که گفته می‌شود تا سه هفته دیگر صادر خواهد شد.

 

پیش از این هم عفو بین‌الملل با این معامله مخالفت کرده و از لیگ برتر خواسته بود پیش از امضای معامله با توجه به نقض گسترده حقوق بشر توسط عربستان سعودی اجازه چنین معامله‌ای را ندهد چون به این ترتیب اعتبار و حسن شهرت لیگ برتر ضربه بزرگی خواهد دید.

 

1492266

 

حالا به گزارش تایمز، شرکت قطری beIN Sports هم با ارسال نامه‌ای مکتوب برای لیگ برتر و بیست باشگاه حاضر در این لیگ خواهان لغو معامله فروش باشگاه نیوکاسل شده است. beIN Sports در این نامه به سابقه عربستان در سرقت حق پخش‌ بازی‌ها و پخش غیرقانونی مسابقات لیگ برتر در عربستان اشاره کرده و اعلام کرده حضور عربستانی‌ها در لیگ برتر، شالوده این لیگ را تهدید خواهد کرد.

 

شبکه قطری beIN Sports همچنین در نامه خود یادآور شده که لیگ برتر انگلیس برای مخالفت با پخش غیرقانونی مسابقاتش در عربستان سعی کرده بود علیه ماهواره عرب‌ست که متعلق به عربستان است شکایتی حقوقی تنظیم کند که با مخالفت سیاسی حاکمان این کشور به جایی نرسیده بود.

 

1492265

 

بعد از جنجال‌های سیاسی بین قطر و عربستان، سعودی‌ها با قطر قطع رابطه کامل کرده و عملا این کشور را تحت محاصره قرار دادند. در این شرایط  قطری‌ها مانع از این شدند که شبکه beIN Sports در عربستان قابل تماشا باشد و عربستانی‌ها هم در عوض مسابقات لیگ برتر انگلیس را به صورت غیرقانونی و از طریق شبکه‌ای به اسم beoutQ در کشور خودشان پخش کردند.

 

دیدگاه‌ها