کد خبر : 1681191 | 10 اردیبهشت 1399 ساعت 17:39 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

به لغو بازی‌ها اصلا فکر نکنید

پلن‌های afc برای برگزاری لیگ قهرمانان

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل تعهداتی که به شرکت مالک حق پخش بازی های لیگ قهرمانان دارد باید بازی های 2020 را به اتمام برساند حتی اگر تعدادی از بازی ها در سال 2021 برگزار شود.

پلن‌های afc برای برگزاری لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به بلاتکلیفی برگزاری کلیه مسابقات فوتبال در سطح قاره آسیا، afc نیز هنوز نتوانسته به یک جمع بندی برای برگزاری ادامه این بازی ها دست پیدا کند اما از برخی رسانه های خارجی که معتقد هستند اخبار موثقی در این باره دارند نوشته اند کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره شروطی تعیین کرده که مطابق آنها، این بازی ها نباید باز هم به تعویق بیفتد و به دلیل قراردادی که شرکت مالک حق پخش بازی ها با آنها به امضا رسانده در صورت اعلام پایان نیمه کاره این بازی ها، ضرر سنگینی به afc وارد خواهد شد.

 

روزنامه الاقتصادیه در این باره از منبع آگاه خود می نویسد کمیته برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان 2020 دو پیشنهاد ارائه کرده است که هنوز درباره آنها تاییدیه نهایی صادر نشده است. پیشنهاد اول آنها برگزاری بازی ها به صورت فشرده در کشور ثالث است و یا اینکه یکی از تیم های حاضر در هرگروه به عنوان میزبان معرفی شود و بازی ها به صورت فشرده در کشور یکی از تیم های حاضر در هر گروه برگزار شود.

پیشنهاد دومی که کمیته برگزار کننده بازی ها داده است برگزاری بازی ها به صورت دو گروه در یک کشور است. بدین ترتیب که بازی های باقیمانده از دو گروه مورد نظر در یک کشور برگزار شود و تیم هایی که از گروه خود بالا می روند نیز در همان کشور با حریف خود در مرحله یک چهارم نهایی دیدار کنند.

 

Afc ماه آگوست (مرداد و شهریور) را برای برگزاری بازی های مرحله گروهی و مرحله یک هشتم نهایی انتخاب کرده است و تیم های صعود کننده نیز در ماه سپتامبر بازی های مرحله یک چهارم نهایی را برگزار خواهند کرد. در نتیجه بازی های نیمه نهایی در اکتبر و بازی فینال نیز در نوامبر 2020 برگزار شود.

 

مسئولان برگزار کننده در برنامه خود آورده اند در صورتی که بازی ها در تایخ یاد شده برگزار نشود باید با پلن B بازی ها را دنبال کنند و آن هم به این ترتیب است که بازی های مرحله گروهی و یک هشتم نهایی در ماه سپتامبر، بازی های یک چهارم نهایی در ماه اکتبر، بازی های نیمه نهایی در نوامبر و دیدار نهایی نیز در ژانویه 2021 برگزار خواهند شد.

 

البته ذکر این نکته هم ضروری به نظر می رسد که هر چند کمیته برگزاری کننده رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به خوبی می داند در صورتی که شیوع ویروس کرونا در سطح کشورهای قاره متوقف نشود علیرغم ضرر مالی سنگینی که نصیب afc می شود باید به تعطیلی بازی ها نیز فکر کند و هرچند تمام تلاش خود را روی برگزاری این بازی ها گذاشته است اما لغو مسابقات آخرین راه به جمع کردن بازی های باشگاهی 2020 است!

دیدگاه‌ها