کد خبر : 1681274 | 11 اردیبهشت 1399 ساعت 09:48 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

قرارداد تجاری جدید چالش کنفدراسیون فوتبال آسیا 

تلاش AFC برای شروع لیگ قهرمانان

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال راهی است تا رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را تا قبل از پایان سال جاری میلادی برگزار کند؛ مسابقاتی که به دلیل شیوع کرونا فعلا به تعویق افتاده است.

 تلاش AFC برای شروع لیگ قهرمانان

به گزارش" ورزش سه" روزنامه الوطن قطر در گزارشی نوشت که  کنفدارسیون فوتبال آسیا می خواهد در سال جاری میلادی این رقابت ها را به پایان رسانده و اصلا دلش نمی خواهد این بازی ها به سال 2021 کشیده شوند.


منابع موثق تایید کرده اند که AFC باید مسابقات را در سال 2020 به پایان برساند و این موضوع به خاطر تعهد تجاری جدیدی است که این شرکت برای بازی های آسیایی 2021 بسته است.  کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد برای تکمیل بازی های مرحله گروهی دو راهکار را مدنظر قرار داده است که یا بازی های مرحله گروهی همه در زمینی بیطرف برگزار شوند یا یکی از تیم  های هرگروه میزبان کلی مسابقات باشد. علاوه بر این امکان برگزاری بازی های مرحله بعد در همان کشورها نیز بررسی شده است.

 

 

1471032

 


براساس اعلام این منابع ماه آگوست (از 10 مرداد تا 10 شهریور)بهترین زمان و بهترین شانس برای انجام مسابقات باقیمانده مرحله گروهی  و یک شانزدهم است در حالی که مرحله یک چهارم نهایی می تواند در سپتامبر (10 شهریور تا 10 مهر) ، نیمه نهایی در اکتبر(10 مهر تا 10 آبان) و فینال در نوامبر 2020 (10 آبان تا 10 آذر) برگزار شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این اعلام کرده بود که تاریخ آغاز مجدد مسابقات در ماه آگوست ارائه خواهد شد تا باشگاه های غرب آسیا فرصت برگزاری و اتمام مسابقات داخلی شان را داشته باشند.


این منبع آگاه همچنین گفت:" در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا نتواند مسابقات مرحله گروهی را در ماه اگوست(مرداد تا شهریور) برگزار کند به گزینه دوم که ماه سپتامبر(شهریور تامهر) است می رود و مسابقات دور نهایی را در اکتبر و نوامبر برگزار می کند. AFC در حال حاضر تمام گزینه ها ر ا برای اتمام لیگ قهرمانان در سال 2020 بررسی می کند و اینروزها مهمترین موضوع و برنامه جلسات و بحث های این کنفدراسیون است.


براساس این خبر هنوز هیچ درخواستی از کشورهای غرب آسیا برای میزبانی مسابقات مرحله گروهی ارائه نشده است.

دیدگاه‌ها