کد خبر : 1681771 | 14 اردیبهشت 1399 ساعت 09:20 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

اولتیماتوم جو بایدن به فدراسیون فوتبال آمریکا

جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا به فدراسیون فوتبال این کشور اولتیماتوم داد که یا به فوتبالیست‌های زن پرداختی برابر مردان داشته باشد یا بودجه جام جهانی‌اش قطع خواهد شد.

اولتیماتوم جو بایدن به فدراسیون فوتبال آمریکا

به گزارش "ورزش سه"، جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دموکرات که رقیب اصلی دونالد ترامپ در انتخابات بعدی ریاست جمهوری این کشور خواهد بود، بعد از آنکه یک قاضی در این کشور شکایت بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان این کشور از فدراسیون فوتبال برای پرداخت برابر با مردان به فوتبالیست‌های زن را رد کرد، به فدراسیون این کشور اولتیماتوم داده و گفت در صورتیکه با پرداخت برابر موافقت نکند با خطر از دست دادن بودجه جام جهانی مواجه خواهد شد.

 

روز جمعه یک قاضی ایالتی در آمریکا شکایت گروهی از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان این کشور برای دریافت دستمزد و پاداش برابر با فوتبالیست‌های مرد را رد کرد. البته بر اساس نظر این قاضی، فوتبالیست‌های زن می‌توانند علیه رفتار تبعیض‌آمیز در مسافرت‌ها، خوابگاه‌ها و حمایت‌های پزشکی شکایت کنند.

 

1494257

 

اما اولتیماتوم جو بایدن به فدراسیون فوتبال آمریکا در با انتشار یک توییت از طرف او اعلام شد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این توییت خطاب به فدراسیون فوتبال این کشور نوشت:" خطاب به تیم ملی زنان آمریکا؛ از این مبارزه دست نکشید. هیچ چیز هنوز تمام نشده. خطاب به فدراسیون فوتبال آمریکا: پرداخت برابر به زنان و مردان. همین حالا. در غیر اینصورت، وقتی من رئیس‌جمهور شوم، برای دریافت بودجه جام جهانی باید فکر دیگری بکنید".

 

1494255

 

 

دیدگاه‌ها