کد خبر : 1681954 | 15 اردیبهشت 1399 ساعت 10:08 | 14.7K بازدید | 0 دیدگاه

دنیس برگکمپ؛ تیم فروشی ندارید؟(گزارش)

دنیس برگکمپ، ستاره سابق تیم فوتبال آرسنال در رأس یک گروه از سوپراستارهای فوتبال قصد دارد در فوتبال انگلیس تیم بخرد.

دنیس برگکمپ؛ تیم فروشی ندارید؟(گزارش)   

به گزارش ''ورزش سه''، برای تشکیل این گروه، برگکمپ یک باند هلندی متشکل از فیلیپ کوکو، ستاره سابق هلند و سرمربی فعلی دربی کانتی، درک کویت، بازیکن سابق لیورپول و رونالد کومان سرمربی تیم ملی هلند تشکیل داده که هنریک لارسون، ستاره سوئدی سابق سلتیک هم به آنها ملحق شده و قرار است در بازار به‌دنبال فرصت خوبی برای خرید یک تیم باشند.


با توجه به بحران مالی که به‌خاطر شیوع کرونا گریبان باشگاه‌های انگلیسی بخصوص تیم‌های کوچک‌تر را گرفته است، احتمال ورشکستگی برخی از آنها در صورت از سر گرفته نشدن فصل وجود دارد و به‌نظر می‌رسد ستاره سابق آرسنال و شرکایش قصد دارند از آب گل‌آلود ماهی گرفته و سهام یکی از تیم‌‌های به دردسر افتاده را خریداری کنند. راب یانسن، مدیر برنامه معروف اهل هلند و گروه رسانه‌ای واسرمان که در حوزه بازاریابی جهانی برای خود غولی محسوب می‌شود هم قرار است برگکمپ و شریکان او را پشتیبانی کنند. واسرمان دومین آژانس ورزشی دنیاست که ارزش آن در حدود 2/3میلیارد پوند تخمین زده می‌شود.


یانسن در این باره گفت: «به قول معروف، ما در اتاق انتظار هستیم. هنگام بروز بحران، قیمت برخی باشگاه‌ها پایین می‌آید. در همین حال مشکلات داخلی در این باشگاه‌ها بزرگ و بزرگتر می‌شود.» گروه برگکمپ و دوستان، سال گذشته هم مترصد خرید تیم بودند اما نتوانستند پیشنهادی ارائه کنند که نظر یک باشگاه را جلب کند. یانسن افزود: «اخیراً ما به عقد قرارداد برای خرید یک باشگاه بسیار نزدیک شدیم. من نمی‌گویم کدام باشگاه بوده است اما در آخرین لحظات یک سرمایه‌گذار خارجی وارد شد و پیشنهاد بهتری نسبت به پیشنهاد ما داد. اتفاق ناراحت‌کننده‌ای بود.»


یانسن 64ساله بیش از 25 سال است که حضوری قدرتمند در عرصه فوتبال دارد. او در حالی رسیدگی به امور حقوق بازیکنانش را برعهده داشته که تمام آنها در اوج دوران بازیگری‌‌شان بودند. هم او و هم پنج نفر دیگری که با آنها شریک هستند، تجربه کار در فوتبال انگلیس را دارند و آماده‌اند پول‌شان را صرف تحقق یک رویا کنند.

 

 

1494418

 


برکگمپ 50ساله  یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. او 11 سال در آرسنال بازی کرد و سه‌بار با این تیم قهرمان لیگ برتر شد و 4بار دیگر هم جام حذفی را برد. او آنقدر در این تیم درخشید که به پاس خدماتش یک مجسمه برای او در بیرون از ورزشگاه امارات ساخته شده است. برکمپ اما از ماه دسامبر سال 2017 که در کادر فنی آژاکس مشغول به کار بود دیگر در زمینه فوتبال هیچ فعالیتی نداشته است. دلیل جدایی او از تیم شهر آمستردام هم اختلاف با هم‌تیمی سابقش ادوین فن‌درسار و مارک اوورمارس بود. او در حال حاضر دارد به دخترش برای اداره باشگاه هاکی‌اش کمک می‌کند اما مترصد فرصتی برای بازگشت به فوتبال است و برنامه‌اش این است که در هر باشگاهی که می‌‌خرد نقشی مدیریتی داشته باشد. در واقع او به‌دنبال نقشی است که به او اجازه دهد نظارت کلی بر تیم داشته باشد و تأکیدش هم بر توسعه راهی برای شکوفا کردن بازیکنان مستعد جوان و رساندن آنها از آکادمی به تیم بزرگسالان است. شرکای او نیز به‌اندازه کافی در فوتبال سررشته دارند.


کویت 39ساله در 6 فصل حضورش در آنفیلد ستاره‌ای محبوب بود و بعد از بازنشستگی‌اش هم در کادر فنی تیم جوانان فاینورد مشغول به کار شد. لارسون 48ساله هم پس از آویزان کردن کفش‌هایش وارد حرفه مربیگری شده و اکنون سرمربی باشگاه هلسینبورگ است. کومان سرمربی تیم ملی هلند هم برای کسی ناشناس نیست.


حالا گروه فوتبال برگکمپ و دوستان باید منتظر بمانند و ببینند کرونا به کدام یک از تیم‌های انگلیس ضربه سنگین‌تری می‌زند تا شانس آنها را برای تملک آن افزایش دهد.

دیدگاه‌ها