کد خبر : 1682656 | 19 اردیبهشت 1399 ساعت 11:10 | 23.9K بازدید | 1 دیدگاه

بی‌قراری برای دمیدن حیات به کالبد فوتبال

پیش به سوی فوتبال؛ آفرین به بوندس‌لیگا!

روزنامه اسپانیایی آ اس صفحه اول خود را به شروع مجدد بوندس‌‌‌‌لیگا اختصاص داده و از تیتر "پیش‌روی" استفاده کرده است.

پیش به سوی فوتبال؛ آفرین به بوندس‌لیگا!

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپانیایی آ اس امروز صفحه اول خود را به خبر بازگشت قریب‌الوقوع رقابتهای بوندس‌لیگا در آلمان اختصاص داده. اولین لیگ اروپایی که قرار است از تاریخ 16 مه (27 اردیبهشت) ادامه فصل خود را پشت درهای بسته از سر بگیرد. آ اس با چاپ عکسی از ستاره‌های بزرگ بوندس‌لیگا از تیتر پیش‌روی استفاده کرده است.

 

1495134

 

آ اس می‌گوید حالا وضعیت فوتبال اروپا روشن‌تر از قبل است. بعضی از 55 لیگ اروپایی تاریخ بازگشت خود را رسما اعلام کرده‌اند. البته کشورهایی که چنین تاریخهایی را اعلام کرده‌اند موافقت دولتهای خود را پشت سر این تصمیم دارند و قرار است مسابقات‌شان پشت درهای بسته و با رعایت جدی قواعد ایمنی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود.

 

اما مهم‌ترین لیگی که تا این لحظه تاریخ شروع مجددش مشخص شده بوندس‌لیگا است. آلمانی‌ها از روز 27 اردیبهشت شاهد برگزاری دوباره مسابقات فوتبال در این کشور خواهند بود. دو ماه بعد از توقف فوتبال در دنیا، حالا آلمان پیش‌گام شده و انتظار می‌رود سایر لیگهای بزرگ قاره، به جز  لیگ فرانسه، از الگوی آلمان دنباله‌روی کنند.

 

بعد از اعلام موافقت آنجلا مرکل، صدراعظم قدرتمند آلمان با شروع دوباره لیگ، مشخص شد که بوندس‌لیگا شروع دوباره خود را با دربی دورتموند- شالکه جشن خواهد گرفت. در جدولی که بایرن مونیخ فعلا صدرنشین آن است و دورتموند و لایپزیش در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

اما دیگر لیگهای اروپایی که تا این لحظه تاریخ شروع مجددشان را قطعی کرده‌اند کدامها هستند

 

1495132

 

لهستان 9 خرداد

لیگ اکستراکلاسا از تاریخ 29 مه آغاز شده و تا تاریخ 28 مرداد ادامه خواهد داشت. لهستانی‌ها لیگ‌شان را با همان برنامه قبل از اپیدمی کرونا دنبال خواهند کرد. لژیا با اختلاف هشت امتیاز نسبت به تیم دوم صدرنشین لیگ لهستان است.

 

مجارستان 10 خرداد

لیگ دسته یک مجارستان هفته بیست و ششم خود را از 30 مه آغاز خواهد کرد. یک هفته قبل از آن هم مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی این کشور برگزار خواهد شد.   لژیا ورشو،   باشگاه تاریخی مجارستان در حال حاضر با اختلاف سه امتیاز صدرنشین لیگ است و در صورت پیروزی در دو بازی بعدی خود قهرمان خواهد شد.

 

صربستان 10 خرداد

سوپرلیگ صربستان هفته بیست و هفتم خود را از تاریخ 30 مه آغاز خواهد کرد. تنها چهار هفته از این لیگ باقی مانده و فصل در تاریخ 1 تیر به پایان می‌رسد.  ستاره سرخ با یازده امتیاز اختلاف صدرنشین این لیگ است. جام حذفی این کشور هم از اواسط خرداد آغاز شده و اوایل تیر به پایان می‌رسد.

 

کرواسی 17 خرداد

 لیگ دسته یک کرواسی از تاریخ 6 ژوئن از سر گرفته می‌شود ولی فوتبال در این کشور از 10 خرداد با برگزاری نیمه‌نهایی جام حذفی آغاز می‌شود. البته کرواسی دو لیگ دسته دو و دسته سی این کشور را تعطیل کرده و هنوز مشخص نیست تکلیف تیمهای صعود و سقوط کننده از این دو لیگ چه خواهد شد.

 

ترکیه 23 خرداد

نیهات اوزدمیر رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه رسما اعلام کرده که سوپرلیگ و لیگهای دسته دو و دسته سه این کشور از تاریخ 23 خرداد آغاز خواهد شد. این تصمیم با هماهنگی با مقامات بهداشت و سلامت این کشور اتخاذ شده. در حال حاضر سه تیم ترابزون‌اسپور، باشاک‌شهیر و گالاتاسارای از شانس واقعی برای قهرمانی در سوپرلیگ ترکیه برخوردارند و اختلاف امتیازی بین آنها تنها سه امتیاز است.

 

فنلاند، بلغارستان، مونته‌نگرو و فلسطین اشغالی دیگر کشورهایی هستند که تاریخ شروع مجدد  لیگهای فوتبال‌شان را اعلام کرده‌اند.

 

 

 

دیدگاه‌ها