کد خبر : 1682802 | 20 اردیبهشت 1399 ساعت 11:50 | 81.1K بازدید | 1 دیدگاه

5 نکته‌ای که درباره شاهزاده کوچک فرانسوی نمی‌دانستید

چرا گریزمان زوج رونالدو نشد؟

شاهزاده کوچک فرانسوی امروز یکی از بهترین بازیکنان دنیا است ولی درباره او واقعیت‌هایی هست که احتمالا تا کنون از آنها خبر نداشته‌اید.

چرا گریزمان زوج رونالدو نشد؟

به گزارش "ورزش سه"، آنتوان گریزمان، ستاره ملی‌پوش فرانسوی که سال گذشته در یک انتقال پر سر و صدا اتلتیکو مادرید را ترک کرد و راهی بارسلونا شد بدون تردید یکی از بهترین فوتبالیست‌های حال حاضر دنیا است. اما در گذشته او برخی اتفاقات عجیب افتاده که کمتر کسی از آنها اطلاع دارد. در ادامه به بعضی از این واقعیت‌ها می‌پردازیم.

 

1495343

 

بی‌توجهی استعدادیاب‌های فرانسوی به گریزمان

بدست آوردن اولین فرصت در دنیای فوتبال برای گریزمان بسیار دشوار بوده چرا که استعدادهای فرانسوی او را بیش از حد کوتاه‌قد و لاغر می‌دانستند که بتواند موفق شود. استعدادیاب‌های لیون، سنت‌اتین، متز، اوسر، سوشو و مون‌پلیه همه دست رد به سینه گریزمان زدند و در نهایت این استعدادیاب فرانسوی باشگاه سوسیداد اسپانیا بود که تکنیک بی‌نظیر این نوجوان را کشف کرده و به او فرصت داد تا به یک آکادمی درجه‌یک ملحق شود.

 

 

1495352

 

پیشرفت جهشی؛ پشت سر گذاشت تیم ب سوسیداد

گریزمان در 13سالگی به آکادمی باشگاه سوسیداد به نام زوبیتا پیوست و در فصل 2009-2010 برای بازی در تیم ب باشگاه انتخاب شد. اما ناگهان مصدومیت بینگن اردوزیا بازیکن تیم اول باشگاه در پیش‌فصل فرصتی فراهم کرد و مارتین لازارته، سرمربی اروگوئه‌ای سوسیداد به گریزمان فرصت داد تا بازی در تیم اول باشگاه را تجربه کند. گریزمان در دوران پیش‌فصل در چند بازی عملکرد بی‌نظیری از خود به نمایش گذاشت و به صورت دائمی به تیم اول باشگاه اضافه شد.

 

1495346

 

امکان بازی کردن در تیم ملی پرتغال

گریزمان در فینال رقابتهای یورو2016 بین فرانسه و پرتغال به عنوان بازیکن تیم ملی فرانسه حضور داشت اما در آن بازی شاگردان فرناندو سانتوس به پیروزی رسیده و پرتغال جام قهرمانی را بدست آورد. اما جالب اینجا است که گریزمان می‌توانست آن شب پیراهن پرتغال را به تن داشته باشد و دستش به جام برسد. اگر او فرصت پیوستن به سلسائو را رد نکرده بود حالا بازیکنی پرتغالی بود. علت اینجا است که گریزمان با اینکه در فرانسه متولد شده و پدرش هم فرانسوی است ولی مادر او ایزابل لوپز پرتغالی است و در نتیجه او می‌توانسته در تیم ملی پرتغال بازی کند.

 

علاقه شدید به پاول ندود در جوانی

گریزمان هم مثل هر علاقه‌مند به فوتبالی در جوانی بت‌های زیادی داشته ولی علاقه‌اش به پاول ندود مثال‌زدنی بوده. گریزمان دیوار اتاقش را با عکسهای ندود پر کرده بوده و حتی مدل موهایش را هم مثل او کرده بود. از دیگر الگوهای بزرگ او در جوانی باید به زیدان، سونی اندرسون و دیوید بکام اشاره کرد.

 

1495342

 

خاطرات ویژه با شهر لیون

گریزمان در شهر کوچکی در نزدیکی لیون بزرگ شده. گریزمان در کودکی هوادار دوآتشه لیون بوده ولی جالب اینجا است که یکی از اولین موفقیت‌های بزرگش به بهای ضرر کردن لیون بدست می‌آید.  در دیدار لیون و رئال سوسیداد در مقدماتی چمپیونزلیگ در سال 2013، گریزمان با ضربه برگردان گلی استثنایی به ثمر می‌رساند و سوسیداد آن بازی را 4-0 پیروز می‌شود. گریزمان همچنین در یورو2016 در شهر لیون برای تیم ملی فرانسه دو گل به ثمر می‌رساند و در فینال لیگ اروپای 2017-2018 که در این شهر برگزار می‌شود هم با پیراهن اتلتیکو به مارسی دو گل می‌زند.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها