کد خبر : 1682822 | 20 اردیبهشت 1399 ساعت 13:00 | 67.3K بازدید | 3 دیدگاه

لیلا، شهربانو، فرشته، بهناز و دیگران 

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

ورزشکاران زن ایرانی با وجود فعالیت در اینستاگرام، اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به دنبال کننده های میلیونی دارند.

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

به گزارش "ورزش سه"، این روزها که ورزشکاران در قرنطینه به سر می برند و خبری از برگزاری مسابقات و تمرینات نیست، اهمیت فضای مجازی هم نزد آن ها و هم دنبال کننده های ورزشکاران در اینستاگرام افزایش یافته. توجه کابران مجازی به برخی از قهرمانان غیرواقعی که در فضای مجازی خودشان را قهرمان جهان معرفی می کنند، طی روزهای اخیر با واکنش ورزشکاران ملی پوش در رشته های مختلف مواجه شده و حتی کمپینی به راه انداخته که ورزشکاران در آن از مردم می خواهند برای دنبال کردن یک قهرمان در اینستاگرام دقت بیشتری به خرج دهند و قهرمانان تقلبی را آنفالو کنند.


جالب است بدانید چند تن از همین قهرمانان غیرواقعی که هیچ مقامی در مسابقات معتبر ندارند و نهایتا در یکی از سبک های رشته های رزمی و در یک تورنمنت کم جمعیت مدال کسب کردند، از مدال آوران مطرح ایران همچون خواهران منصوریان، قهرمانان دوومیدانی و... دنبال کننده های بیشتری در اینستاگرام دارند. 


در میان ورزشکاران بیشترین فعالیت در فضای مجازی را می توان در صفحه ملی پوشان رشته دوومیدانی دید که سهم عمده ای در رده بندی داشتن بیشترین دنبال کننده در میان ورزشکاران زن ایرانی دارند؛ البته ووشوکاران هم به لطف شهرت خواهران منصوریان در این لیست حضور چشمگیری دارند. 


در مجموع اما نسبت به تعداد فالوورهایی که برخی از فوتبالیست ها و حتی ورزشکاران مرد در اینستاگرام دارند، ورزشکاران مطرح زن ایرانی که در سطح جهان بارها افتخارات زیادی برای ورزش ایران کسب کردند، دنبال کننده های زیادی در فضای مجازی ندارند. 


در ادامه به بررسی 10 صفحه پربازدید ورزشکاران زن ایرانی در اینستاگرام پرداختیم. شاید غیبت ورزشکارانی همچون زهرا نعمتی، نجمه خدمتی، سارا خادم الشریعه و حمیده عباسعلی در این لیست کمی عجیب باشد؛ اما این ورزشکاران که در جامعه کاملا شناخته شده هستند، دنبال کننده هایشان در اینستاگرام حتی به صد هزار نفر هم نمی رسد. البته در این لیست فقط ورزشکارانی مدنظر قرار گرفتند که زیر پرچم قرار دارند و در مسابقات مختلف بین المللی و معتبر حضور داشتند یا کسب مدال کردند.

 


لیلا رجبی؛ 403 هزار نفر


ملی پوش سابق دوومیدانی ایران که نایب قهرمانی بازی های آسیایی 2014 و حضور در دو دوره المپیک را در کارنامه دارد، با 403 هزار نفر دنبال کننده در بخش ورزشکاران زن ایرانی صدرنشین به شمار می رود. رجبی که اصلیتی بلاروسی دارد، به واسطه ازدواج با پیمان رجبی برای تیم ملی ایران مسابقه می داد. او در صفحه اینستاگرامش ویدیوهای مشترکی هم با همسرش بارگذاری می کند که هر دو نفر جزو ورزشکاران مطرح در دنیای واقعی و فضای مجازی به شمار می روند. 

 

1495387

 


 

شهربانو منصوریان؛ 279 هزار نفر


نفر دوم پرافتخارتر و شناخته شده تر هم هست. شهربانو منصوریان که چندین مدال طلای جهانی در رشته ووشو در کارنامه دارد و همچنان جزو پرافتخارترین های این رشته به شمار می رود، با 279 هزار نفر دنبال کننده در رده دوم قرار دارد. خواهر بزرگتر خانواده ورزشی منصوریان در سال های اخیر علاوه بر فعالیت های ورزشی اقدامات خیریه زیادی هم انجام داده است.

 

1495382

 


الهه منصوریان؛ 252 هزار نفر


نفر سوم بازهم از خانواده منصوریان است. الهه، خواهر کوچکتر شهربانو که چند طلای جهانی و آسیایی در کارنامه دارد، چند سالی است در لیگ چین مبارزه می کند و جزو ورزشکاران مطرح ایران در بخش زنان به شمار می رود. 

 

1495381

 


بهناز شفیعی؛ 206 هزار نفر


ورزشکار بعدی که در چند سال اخیر شهرت زیادی پیدا کرده، بهناز شفیعی است. این دختر موتورسوار که این رشته را به صورت حرفه ای دنبال می کند و اخیرا سابقه حضور در فیلم های تلویزیونی و سینمایی را هم پیدا کرده، 206 هزار نفر دنبال کننده در اینستاگرام دارد. شفیعی که به نوعی در مسیر موتورسواری زنان سدشکن بوده، همچنان به فعالیت خود در رشته موتورسواری هم ادامه می دهد.

 

1495388

 


فرشته کریمی؛ 195 هزار نفر


نفر پنجم لیست دارندگان بیشترین دنبال کننده در اینستاگرام، فرشته کریمی، ستاره تیم ملی فوتسال است. این بازیکن که با هم تیمی هایش در سال های اخیر به افتخارات بزرگی همچون قهرمانی در آسیا دست یافته، به واسطه تکنیک نابی که از خود در مسابقات مختلف نشان داده، طرفداران زیادی هم در اینستاگرام دارد.

 

1495385

 


مریم محبی؛ 194 هزار نفر


در میان دوندگان ایرانی، مریم محبی، ملی پوش دوی 400 متر ایران که مدال های نقره و برنز آسیا را در کارنامه اش دارد، با 194 هزار دنبال کننده در اینستاگرام صدرنشین است. این دختر دونده که در اینستاگرام فعالیت زیادی دارد، توانسته در رده ششم لیست قرار بگیرد.

 

1495384

 


سهیلا منصوریان؛ 168 هزار نفر


خواهر کوچکتر خانواده منصوریان که به اندازه دو خواهر بزرگترین در میادین جهانی و آسیایی مدال کسب نکرده، با 168 هزار دنبال کننده نفر هفتم لیست است. سهیلا منصوریان که حتی گاهی اوقات مجبور شده در مسابقات مقابل خواهران خود بایستد، امیدوار است در سال های آینده کارنامه افتخاراتش را مثل دو خواهر بزرگتر پربار کند. 

 

1495380

 


زهرا کیانی؛ 158 هزار نفر 


دیگر ووشوکاری که در رده بندی 10 ورزشکار زن با بیشترین دنبال کننده در اینستاگرام قرار دارد، زهرا کیانی است. این ملی پوش ووشو در بخش تالو که با انجام حرکات نمایشی هم در مسابقات و هم خارج از فضای ورزشی، مورد توجه کاربران مجازی قرار گرفته، 158 هزار دنبال کننده دارد. کیانی که مدال نقره بازی های آسیایی 2018 را در کارنامه دارد، در 20 سالگی هنوز فرصت زیادی برای پیشرفت دارد. 

 

1495383

 


مریم طوسی؛ 157 هزار نفر


یکی دیگر از دونده های زن ایرانی که دنبال کنندگان زیادی در اینستاگرام دارد، مریم طوسی است. این دونده سرعت که قبلا رکورددار دوی صد متر بود، بعد از مدتی غیبت در مسابقات این روزها به دنبال بالا بردن آمادگی خود برای بازگشت است. او با 157 هزار نفر دنبال کننده ویدیوهای ورزشی زیادی از خودش به اشتراک می گذارد.

 

1495386

 


فرزانه فصیحی؛ 120 هزار نفر


نفر دهم لیست هم فرزانه فصیحی، دیگر ملی پوش دوومیدانی است. او که در سال های اخیر به عنوان رکورددار دوی سرعت ایران نامش را بر سر زبان ها انداخته و در ماههای پایانی سال 98 هم توانست با حضور در باشگاه پارتیزان بلگراد 3 بار رکورد ملی 60 متر ایران را بهبود ببخشد، این روزها به هدفی بزرگتر یعنی حضور در المپیک فکر می کند.

 

1495379

دیدگاه‌ها