کد خبر : 1682977 | 21 اردیبهشت 1399 ساعت 13:07 | 62.4K بازدید | 1 دیدگاه

گران‌ترین خریدهای مربی افسانه‌ای شیاطین سرخ

نورچشمی‌های سر الکس در منچستریونایتد

سر الکس فرگوسن، سرمربی افسانه‌ای منچستریونایتد در دوران حدودا 30ساله‌اش در این باشگاه بازیکنان گران‌قیمت زیادی را به خدمت گرفت.

نورچشمی‌های سر الکس در منچستریونایتد

به گزارش "ورزش سه"، سر الکس فرگوسن بدون شک موفق‌ترین مربی تاریخ منچستریونایتد و افسانه شماره یک این باشگاه است. سر الکس در دوران حدودا 30 ساله به دست داشتن سکان هدایت شیاطین سرخ بازیکنان گران‌قیمت زیادی را به خدمت گرفت که برخی از آنها موفق بوده و برخی در این تیم با وجود انتظارهای بالا ناکام ماندند. در این یادداشت به 10 نفر از مهم‌ترین ستاره‌های گران‌قیمتی که سر الکس در دوران حضورش در یونایتد خرید پرداخته و موفقیت یا عدم موفقیت‌شان را بررسی می‌کنیم.

 

1495511

 

10 آنتونیو والنسیا

هزینه : 18 میلیون یورو

این ستاره  اکوادوری زمانی که بازیکن ویگان بود توجه سر الکس را جلب کرده و در سال 2009 به منچستریونایتد منتقل شد. او با اینکه نام پرآوازه‌ای پیدا نکرد ولی در یک دهه حضور در اولدترافورد یکی از بازیکنان مورد علاقه سرالکس بود.

موفق

 

9 اوون هارگریوز

هزینه: 19 میلیون یورو

هارگریوز در همان سال جذب آنتونیو والنسیا به یونایتد پیوست. فرگوسن به هارگریوز امید زیادی داشت ولی این ستاره کانادایی با مصدومیتهای متعدد روبرو شد و در سال 2011 باشگاه را ترک کرد

ناکام

 

1495509

 

 

8 مایکل کریک

هزینه: 21 میلیون یورو

کریک در سال 2006 برای سامان دادن به میانه میدان یونایتد به خدمت گرفت و در این وظیفه موفق بود.

موفق

 

7 داوید دخیا

هزینه: 21.5 میلیون یورو

دخیای اسپانیایی در سال 2011 توسط سر الکس به خدمت گرفته شد. دخیا که برای پر کردن جای خالی ادوین فن درسار به خدمت گرفته شود ابتدا چندان موفق نبود ولی چیزی نگذشت که توانست خود را پیدا کرده و سالها به عنوان بهترین دروازه‌بان دنیا شناخته شود.

موفق

 

1467507

 

 

6 رود فن نیستلروی

هزینه: 21.5 میلیون یورو

یونایتد این ستاره هلندی را در سال 2001 از آیندهوون به خدمت گرفت و او بلافاصله در اولدترافورد ستاره شد. نیستلروی در پنج فصل برای یونایتد 150 گل به ثمر رساند.

موفق

 

5 رابین فن پرسی

هزینه: 27 میلیون یورو

فن‌پرسی مدت زیادی پیراهن یونایتد را به تن نکرد ولی پیوستن او به باشگاه در تابستان 2013 خبر بزرگی در فوتبال انگلیس بود. فرگوسن برای آخرین سال حضورش در یونایتد آماده می‌شد و خرید فن‌پرسی از آرسنال نه تنها ضربه‌ای روانی به حریف بود بلکه در نهایت قهرمانی شیاطین سرخ را به دنبال داشت.

موفق

 

1495513

 

 

4 وین رونی

هزینه: 30 میلیون یورو

وین رونی جوان در اورتون درخشیده بود و همه تیمهای بزرگ انگلیسی خواهان بدست آوردنش بودند ولی این سر الکس بود که در این مسابقه پیروز شد. سیزده سال بعد وین رونی، به رکورددار گلزنی تاریخ تیم محبوب دوران کودکی‌اش و همچنین تیم ملی انگلیس تبدیل شده بود

موفق

 

3 خوان سباستین ورون

هزینه: 31 میلیون یورو

سرالکس در سال 2001 برای جذب ورون تنها چیزی در حدود 30 میلیون یورو پرداخت کرد ولی ورون با همین مبلغ گران‌ترین بازیکن انگلیسی آن روزها بود. با این همه اوضاع برای ستاره آرژانتینی در اولدترافورد خوب پیش نرفت و عملکرد نه چندان خوب او نسبت به روزهای درخشانش در ایتالیا باعث شد انتقادهای زیادی به ورون وارد شود.

ناکام

 

1495510

 

 

2 ریو فردیناند

هزینه: 34 میلیون یورو

فردیناند در سال 2002 به یونایتد پیوست و گران‌ترین مدافع دنیا و گران‌ترین بازیکن انگلیسی تا آن زمان شد. این مدافع مرکزی در سالهای بعدی به استوانه اصلی خط دفاعی یونایتد تبدیل شد و نام خود را به عنوان یکی از اسطوره‌ای باشگاه به ثبت رساند

موفق

 

1 دیمیتار برباتوف

هزینه: 35 میلیون یورو

گران‌قیمت‌ترین ستاره‌ خریداری شده توسط سر الکس فرگوسن برای منچستریونایتد دیمیتار برباتوف بود. این مهاجم بلغار در سال 2008 از تاتنهام به خدمت گرفته شد و چهار فصل در یونایتد بازی کرد. او در نهایت راهی فولام شد. برباتوف با سبک بازی خاص خود منتقدین زیادی داشت ولی تکنیک درخشانش او را به یکی از درخشان‌ترین مهاجمین تاریخ فوتبال تبدیل کرده است.

موفق

 

دیدگاه‌ها