کد خبر : 1683153 | 22 اردیبهشت 1399 ساعت 12:29 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

50 درصد سرخابیها به اتاق تعاون واگذارمی‌شود؟

۵۰ درصد باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به شرکت‌های تعاونی سهامی عام واگذار می‌شود و این واگذاری زمینه شفاف‌سازی و پاسخگویی هر چه بیشتر باشگاه‌ها را فراهم می کند .

50 درصد سرخابیها به اتاق تعاون واگذارمی‌شود؟

به گزارش ورزش سه و به نقل از  اتاق تعاون ایران، «بهمن عبداللهی» رییس اتاق تعاون ایران گفت: بر اساس مصوبه این شورا، ۱۰ درصد از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای کشف قیمت در بورس و ۵۰ درصد به شرکت‌های سهامی عام با حداقل ۱۰ هزار سهامدار و ۴۰ درصد دیگر به تعاونی‌های سهامی و فراگیر کل کشور واگذار می‌شود.


 اتاق تعاون ایران از یک سال قبل با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران  نسبت به تهیه طرح واگذاری این باشگاهها در قالب تعاونی سهامی عام اقدام کرده و آن را  برای وزاری اقتصاد و دارایی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده است.


به گفته وی درصورت واگذاری، بر اساس طرح مذکور تشکیل هیات موسسان اولیه برای هر دو باشگاه متشکل از حداقل ۷ نفر از نمایندگان  اتاق تعاون ایران؛ وزارت ورزش و جوانان- وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد و دارایی و پیشکسوتان منتخب دو باشگاه را در دستور کار است .


همچنین تشکیل دو تعاونی  بر پلت فرم مجازی با نامهای «شرکت تعاونی سهامی عام استقلال ایرانیان» و «شرکت تعاونی سهام عام پرسپولیس ایرانیان» به عنوان قالب اجرایی واگذاری مذکور مورد نظر است.

دیدگاه‌ها