کد خبر : 1683364 | 23 اردیبهشت 1399 ساعت 14:12 | 17.3K بازدید | 2 دیدگاه

حق تیم های مظلومی و مرفاوی قهرمانی بود؛

یوسفی: مجیدی نمی‌رفت، شاید استقلال قهرمان می‌شد

محسن یوسفی می گوید که شاید کنترل برخی حواشی می توانست استقلال را در دوره های مربیگری مرفاوی و مظلومی به جام برساند.

یوسفی: مجیدی نمی‌رفت،  شاید استقلال قهرمان می‌شد

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته سالگرد سومین قهرمانی سپاهان به صورت پیاپی در تاریخ رقابت های لیگ برتر بود؛ اما این قهرمانی در شرایطی به دست آمد که استقلال در نیم فصل اول با اختلافی 5  امتیازی قهرمان شده بود و در هفته پایانی هم با یک امتیاز قافیه را به تیم سپاهان واگذار کرد تا این تیم 67 امتیاز بگیرد و قهرمان شود.

 

محسن یوسفی یکی از بازیکنان مهم استقلال در آن دوران بود که با ناراحتی از این اتفاقات صحبت می کند. او معتقد است که در دوران پرویز مظلومی و صمد مرفاوی استقلال حداقل شایسته دریافت یک جام بوده و عملکرد این دو مربی را از نظر فنی تمجید می کند ولی می گوید که برخی غفلت ها باعث شده که مرفاوی یا مظلومی با استقلال مقام قهرمانی لیگ را جشن نگیرند.

 

حق مظلومی و مرفاوی گرفتن جام با استقلال بود


یوسفی در گفتگویی با ما در این رابطه بیان کرد:« حق پرویز مظلومی و صمد مرفاوی بود که با استقلال حداقل یک جام بیاورند. در آن سال هم ما خیلی خوب بازی می کردیم ولی با اختلاف 5 امتیاز قهرمان نیم فصل شدیم و می دانید این اختلاف چقدر خوب است. اما متاسفانه در هفته های پایانی غفلت کردیم؛ البته شاید اگر فرهاد مجیدی هم از تیم جدا نمی شد، قهرمان می شدیم. هر چه بود ولی به سایپا و پیکان امتیاز دادیم و از طرف دیگر سپاهان هم خوب نتیجه گرفت تا در هفته پایانی قهرمانی را به این تیم بدهیم.»

 

امیرقلعه نویی مدیر خیلی خوبی است


وینگر سابق تیم های پدیده و ماشین سازی افزود:« آن سال تیم خیلی قوی ای داشتیم؛ کلا در زمان آقای مرفاوی و مظلومی خیلی استقلال قوی بود ولی متاسفانه به خاطر یک سری مسائل قهرمان نشدیم. به نظرم شاید اگر از نظر مدیریتی بهتر کار می شد، تیم قهرمان می شد. کاری که امیرقلعه نویی در آن تبحر دارد و با تمام مشکلاتی که استقلال از نظر مدیریتی داشت، اینقدر خوب برخورد می کرد و به حق و هدفی که داشت می رسید.»

 

در سپاهان این هم بازیکن ولی اعتراضی دیده نمی شود


یوسفی در ادامه به مدیریت امیرقلعه نویی اشاره کرد و عنوان داشت:« مدیریت حرف اول را  می زند؛ شما اگر نتوانید بازیکنان و باشگاه را کنترل کنید، موفق نمی شوید. الان در سپاهان ببینید؛ این همه بازیکن هستند ولی هیچ اعتراضی دیده نمی شود و این ها باعث موفقیت نمی شود. این ها باعث می شود که تیم نتیجه می گیرد.»

 

شاید اگر تمرکز می کردند، قهرمان می شدند


بخش بعدی صحبت های یوسفی در مورد مسائل مالی استقلال در سال های اخیر بود و گفت:« در چند سال اخیر بیشترین مشکل استقلال روی مسائل مالی بوده و شاید اگر بازیکنان بیشتر تمرکز می کردند می توانستند قهرمان شوند.»


هم تلاش کنید و تمرکز داشته باشد، هم دنبال پولتان باشید


او ادامه داد:« بالاخره مسائل مالی هم دغدغه هست و فوتبالیست ها اگر پولشان را همین الان نگیرند، ضرر می کنند؛ با توجه به شرایطی که در جامعه وجود دارد. ولی بیشترین ضرر را زمانی می کنند که هفت هشت سال از فوتبالشان گذشته باشد و برمی گردند به آن سال ها می گویند ای کاش در آن سال ها بیشتر تلاش می کردیم تا قهرمان می شدیم. به هر حال اما همانطور که گفتم، آنها هم حق دارند ولی من به آنها می گویم که بیشتر تلاش کنید؛ دنبال پولتان باشید ولی زمانی که فوتبالتان تمام می شود، قهرمانی هایی که داشته اید، لذتی به شما می دهد که دست نیافتنی است.»

 

مهندسی را قبول ندارم ولی اتفاقات عجیب است


یوسفی سپس  در مورد اینکه مهندسی لیگ را قبول دارد یا خیر، گفت:« ببینید من قبول ندارم ولی آدم اتفاقاتی را می بیند  که عجیب است. مثلا سال قبل استراماچونی در حال نتیجه گرفتن با استقلال بود و کمترین کاری که برای هواداران استقلال پس از چند سال سخت می شد انجام داد، این بود که مربی‌شان را حفظ کنیم ولی این اتفاق رخ نداد. این چیزهایی که اتفاق می افتد، عجیب است؛ در مجموع ولی معتقدم تیم باید اینقدر خوب باشد که حق خودش را در زمین مسابقه بگیرد، تا دیگر بحثی نباشد.»

 

لیگ آغاز شود، درگیری های عجیبی خواهید دید


از یوسفی در رابطه سرنوشت لیگ پرسیدیم که او بیان کرد:« لیگ ادامه پیدا کند، صد در صد به مشکل می خوریم. به هر حال اما می دانم چقدر تصمیم در مورد صعود کننده ها، سقوط کننده ها و قهرمانی سخت است.  این تصمیم خیلی سخت است ولی با شرایطی که الان داریم و سال بعد هم جام جهانی است و خیلی از بازی ها مانده، به مشکل می خوریم. به نظرم یک تصمیم عاقلانه اگر گرفته شود، بهترین کار ممکن در این شرایط است. چون برگزاری مسابقات به صورت متمرکز هم مشکلات خاص خودش را دارد. قول می دهم اگر برگزار شود، درگیری هایی در زمین ایجاد می شود که ندیده اید.»

دیدگاه‌ها