کد خبر : 1683380 | 23 اردیبهشت 1399 ساعت 15:28 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

پیش نویس اساسنامه را باید به تایید مجمع برسانند

آذرنیا: برگزاری لیگ برتر در کیش غیرممکن است

سرپرست باشگاه ماشین سازی می گوید برگزاری متمرکز مسابقات فوتبال در یک شهر خاص پیشنهادی غیرکارشناسی شده است.

 آذرنیا: برگزاری لیگ برتر در کیش غیرممکن است

حسن آذرنیا در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره پیشنهاد ستاد مبارزه با کرونا برای برگزاری متمرکز لیگ برتر در کیش یا سایر شهرهای وضعیت سفید عنوان کرد: من فکر می کنم این مساله غیرممکن است. شما نگاه کنید 9 هفته از بازی ها باقی مانده و هر هفته 8 مسابقه برگزار خواهد شد. یعنی 72 بازی از لیگ برتر باقی مانده است. از طرف دیگر کیش فقط یک زمین دارد که فرض می کنیم شرایط چمنش هم ایده آل است. مگر سازمان لیگ روزی چند مسابقه می تواند در این چمن برگزار کند؟ ما اصلا تمرینات تیم ها را هم در نظر نمی گیریم. ولی برگزاری 72 بازی در مدت زمان حدودا 40 روزه روی یک چمن امکان پذیر نیست.


وی ادامه داد: از طرف دیگر حتی اگر 4 روز یکبار هم بخواهند برای هر بازی بگذارند، عملا تیم ها باید حداقل 36 روز در کیش اردو بزنند؛ هزینه های اقامت 16 تیم در جزیره کیش را با توجه به مشکلات اقتصادی همه از آن باخبرند چه کسی می خواهد پرداخت کند؟ من فکر می کنم پیشنهاد برگزاری رقابت ها به صورت متمرکزدر جزیره کیش غیرکارشناسی است و نمی تواند محقق شود.


سرپرست باشگاه ماشین سازی همچنین گفت: من عقیده دارم بازی های این فصل باید تعطیل شود و برای این امر هزار و یک دلیل دارم. شما ببینید الان آلمان و کره جنوبی تمرینات تیم هایشان را شروع کردند و متوجه شدند چند بازیکن از تیم های شان مبتلا به کره شده اند. تازه امکانات سخت افزاری آلمان با کشور ما قابل مقایسه نیست. تیم های ما اکثرا از داشتن یک زمین تمرین هم عاجز هستند. در آلمان بازیکنان را در چند گروه به تمرین می برند، اما آیا باشگاه های ایرانی می توانند هزینه اجاره زمین تمرین در چند نوبت روزانه را پرداخت کنند و بازیکنان شان را در چند گروه تمرین بدهند؟ ما حتی امکانات اولیه را نیز برای شروع لیگ برتر نداریم.


آذرنیا با اشاره به مصاحبه های مسئولان پزشکی ورزشی تاکید کرد: من دیدم آقای خلیلیان مصاحبه کردند و گفتند ادامه فوتبال بمب بیولوژیک است. سایر عزیزان که در علم پزشکی ورزشی تبحر دارند نیز به این نکته اشاره کردند. متخصصین امر پزشکی می گویند بازی ها باید تعطیل شود، در این شرایط چه اصراری به ادامه فوتبال است؟ حتی از بعد روحی نیز اعضای تیم ها تحت فشار هستند. من همین حالا برای خرید از خانه بیرون می روم خانواده ام نگران سلامتی ام می شود، آیا می شود این همه فوتبالیست و مربی و مدیر و ... را به داخل زمین فوتبال کشاند و خانواده هایشان را نگران کرد؟ بعد هم از آنها انتظار داشت همه توان شان را بگذارند.


وی افزود: همین حالا مثلا در ماشین سازی ما از همه شهرهای ایران بازیکن داریم؛ بازیکنان مان هم اکثرا از شهرهایی هستند که وضعیت کرونا در آنجا قرمز است. مگر می شود از همه بازیکنان با امکانات بالا هر هفته تست کرونا گرفت؟ واقعا برگزاری لیگ برتر در چنین شرایطی درست نیست و باید مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ هم به این موضوع برسند.
سرپرست باشگاه ماشین سازی با اشاره به تصویب پیش نویس اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال گفت: من شنیدم که در این اساسنامه مسائلی که مدنظر باشگاه ها بوده اعمال شده است اما آیا نباید این اساسنامه را به مجمع فدراسیون هم نشان بدهند و آنها نیز بدانند در آن چه نکاتی وجود دارد؟ الان از بیش از 70 عضو مجمع سهم باشگاه ها کمتر از 30 صندلی عضویت است. آیا باشگاه ها که در فوتبال هزینه می کنند باید اینقدر سهم کمی در مجمع داشته باشند؟ من فکر می کنم باید این اساسنامه را به تایید مجمع نیز برسانند تا باشگاه ها نیز بتوانند نقش پررنگ تری در مسائل فوتبالی داشته باشند.


آذرنیا در پایان با اشاره به بحث واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس افزود: قطعا این موضوع اتفاق خوبی برای فوتبال است که امیدوارم محقق شود. خصوصی سازی فوتبال ایران را نجات می دهد. من فکر می کنم باید از بخش خصوصی فوتبال حمایت بیشتری انجام شود. اگر باشگاه ها خصوصی شوند و برخی تیم های خاص از منابع دولتی تغذیه نکنند و حمایت های ویژه پشت شان نباشد، آنوقت قدرت های نابرابر نیز از فوتبال حذف می شوند و هر تیم به اندازه هزینه ای که انجام می دهد می تواند موفقیت کسب کند. الان واقعا باشگاه هایی که مالک خصوصی دارند و از هزینه شخصی امرار معاش می کنند مورد ظلم قرار می گیرند و این مساله به هیچ عنوان قابل قبول نیست. به همین خاطر امیدوارم هرچه زودتر استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند.

دیدگاه‌ها