کد خبر : 1683877 | 26 اردیبهشت 1399 ساعت 11:46 | 31.1K بازدید | 0 دیدگاه

نقل قولهای برگزیده لالیگا در طول زمان

انریکه آبی اناری علیه انریکه سانتیاگو برنابئو

مربیان و بازیکنان لالیگا در تاریخ این رقابتها کلمات قصار و جملات جالبی به زبان آورده‌اند که در حافظه فوتبال اسپانیا و دنیا ماندگار شده.

انریکه آبی اناری علیه انریکه سانتیاگو برنابئو

به گزارش "ورزش سه"، ستاره‌های بزرگ لالیگا از اسطوره‌هایی مثل دی‌استفانو و کرویف گرفته تا مربیان بزرگی مثل مورینیو و سیمئونه در طول سالها برگزاری این لیگ کلمات قصار و جملات جالبی به زبان آورده‌اند که در حافظه جمعی لالیگا و دنیای فوتبال حک شده. در این یادداشت به بررسی 10 مورد از جالب‌توجه‌ترین این کلمات قصار می‌پردازیم.

 

بازی بدون گل، یکشنبه بدون آفتاب (آلفردو دی‌استفانو)

اسطوره رئال مادرید و به عبارتی بزرگترین ستاره تاریخ این باشگاه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه دوست دارد در جریان 90 دقیقه یک بازی فوتبال شاهد چه چیزی باشد گفت:" بازی بدون گل مثل یکشنبه بدون آفتاب است".

 

1496522

 

کیفیت بدون نتیجه بی‌معنی است، نتیجه بی‌کیفیت کسالت‌آور است (یوهان کرویف)

یوهان کرویف اسطوره هلندی بارسلونا فلسفه فوتبالی خود را در جمله‌ای کوتاه و کلماتی نغز به این صورت بیان می‌کند:" کیفیت بدون نتیجه بی‌معنی است، نتیجه بی‌کیفیت کسالت‌آور است". کمتر ستاره‌ای می‌تواند ادعا کند که به اندازه این اسطوره هلندی در فوتبال دنیا انقلابی اساسی بوجود آورده. کرویف درخشش خود را به عنوان بازیکن بارسا در دهه 70 آغاز کرد و در دهه 90 هدایت تیم رویایی بارسا را به عهده داشت

 

1496520

 

پیروزی، پیروزی، و پیروزی و باز هم پیروزی  (لوئیس آراگونس)

لوئیس آراگونس، اسطوره بزرگ باشگاه اتلتیکو مادرید و سرمربی تیم ملی اسپانیا که در یورو2008 به قهرمانی رسید در پاسخ به پرسشی درباره هدف فوتبال گفت:" پیروزی، پیروزی، و پیروزی و باز هم پیروزی. فوتبال یعنی همین".

 

1496518

 

من مبل خواسته بودم، برایم آباژور خریدند (رافا بنیتس)

رافا بنیتس زمانی که هدایت والنسیا را به عهده داشت از مدیران این تیم عصبانی بود و می‌گفت او خواهان جذب یک مهاجم بوده ولی باشگاه یک وینگر یعنی فابین کانوبیو را در اختیارش گذاشته. بنیتس در یک مصاحبه در این باره گفت:" من مبل خواسته بودم، برایم آباژور خریدند".

 

1496515

 

 

وقتی برای شکار رفتن سگ ندارید و فقط یک گربه دارید، همان گربه را قبول می‌کنید (مورینیو)

ژوزه مورینیو سرمربی وقت رئال مادرید در یک مصاحبه درباره اینکه در زمان هدایت این تیم  تنها گونزالو ایگواین و کریم بنزما را به عنوان مهاجم مرکزی در اختیار داشته گفت:" همان گربه را قبول می‌کنید".

 

1496516

 

وقتی خودم را با لباس سفید رئال مادرید می‌بینم، خودم را نمی‌شناسم (لوئیس انریکه)

سرمربی این روزهای تیم ملی اسپانیا در سال 1996 با انتقال از رئال مادرید به بارسلونا به جنجالی‌ترین چهره اسپانیا تبدیل شد. انریکه در ادامه یکی از اسطوره‌های نوکمپ شد. او بارها گفته بود که از اول هوادار بارسلونا بوده و این تیم را بیشتر از رئال دوست داشته. جالب‌ترین جمله او در این باره در یک مصاحبه ابراز شد:" وقتی خودم را با لباس سفید رئال مادرید می‌بینم، خودم را نمی‌شناسم".

 

1496514

 

بازی به بازی (دیگو سیمئونه)

ال‌چولو در فصل 2013-2014 زمانی که اتلتیکو با هدایت او به فتح لالیگا بسیار نزدیک شده بود در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه آیا اتلتی می‌تواند قهرمان لیگ شود با لبخند گفت:" بازی به بازی". اشاره سیمئونه به اینکه تیمش در هر بازی فقط به آن بازی فکر می‌کند حالا به یکی از شعارهای مدرن لالیگا تبدیل شده.

 

1496519

 

شنبه که می‌شود باز همان یازده عوضی همیشگی را انتخاب می‌کنم (جان توشاک)

جان توشاک، سرمربی ولزی رئال مادرید بعد از یک شکست تلخ در بازی خارج از خانه تیمش مقابل رایو وایکانو در مصاحبه با خبرنگاران به شرایط خود در طول هفته اشاره کرد و گفت:" دوشنبه که می‌شود با خودم می‌گویم این هفته ده نفر را تعویض می‌کنم. سه‌شنبه می‌شود هفت یا هشت نفر، پنج شنبه می‌شود چهار نفر، جمعه می‌شود دو نفر، و شنبه که می‌شود باز همان یازده نفر همیشگی را به میدان می‌فرستم".

 

1496511

 

همیشه منفی هستید، هیچوقت مثبت نیستید (لوئیس فن‌خال)

در سال 1999 زمانی که لوئیس‌ فن‌خال هلندی اولین دوره حضورش در نوکمپ به عنوان سرمربی بارسا را سپری می‌کرد، او در پاسخ به سوال انتقادی ملایم یک خبرنگار در جریان کنفرانس خبری عصبانی شد و گفت:" همیشه منفی هستید، هیچوقت مثبت نیستید". لهجه شدید فن‌خال این جمله او را در کاتالونیا مشهور کرد و رسانه‌ها از آن به بعد از او با لقب همیشه منفی یاد می‌کردند.

 

1496512

 

این همه بازی کردن مقابل بارسلونا مثل سه بار دندانپزشکی رفتن است (خواکین کاپاروس)

در ژانویه 2014 وقتی مشخص شد که تیم لوانته باید در یک دوره کوتاه، در لالیگا و کوپا دل‌ری، سه بازی با بارسلونا و لیونل مسی انجام دهد، خواکین کاپاروس سرمربی این تیم در اظهارنظری جالب گفت:" این همه بازی کردن مقابل بارسلونا مثل سه بار دندانپزشکی رفتن است".

 

1496513

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

 

 

دیدگاه‌ها