کد خبر : 1683882 | 26 اردیبهشت 1399 ساعت 12:34 | 78K بازدید | 2 دیدگاه

 آنچه درباره یان اوبلاک نمی‌دانستید

ترانه عاشقانه واندا برای بهترین گلر جهان

یان اوبلاک، دروازه‌بان اتلتیکو مادرید که این روزها از او به عنوان بهترین سنگربان دنیا یاد می‌شود شخصیتی است جذاب که داستان زندگی شنیدنی‌ای دارد.

ترانه عاشقانه واندا برای بهترین گلر جهان

به گزارش "ورزش سه"، یان اوبلاک، دروازه‌بان اهل اسلوونی باشگاه اسپانیایی اتلتیکو مادرید این روزها یکی از دروازه‌بانهای مطرح دنیا بوده و خیلی‌ها او را بهترین سنگربان حال حاضر دنیای فوتبال می‌دانند. اوبلاک شخصیتی جذاب دارد و داستان زندگی‌اش شنیدنی است؛ از  روزهای سخت کودکی و نوجوانی در اسلوونی گرفته تا دوستی با ستاره‌های NBA. در این یادداشت، پنج نکته درباره او را مرور می‌کنیم که شاید نمی‌دانستید.

 

 اوبلاک بعد از پیوستن به اتلتیکو فورا ندرخشید

اوبلاک این روزها یکی از بهترین دروازه‌بانهای دنیا است و چهار بار جایزه زامورا که به بهترین سنگربان فصل لالیگا اهدا می‌شود را دریافت کرده. اما یان از زمان پیوستن به اتلتیکو بلافاصله سنگربان فیکس این تیم نشد. او بعد از انتقال 16 میلیون یورویی در سال 2014 از بنفیکا دروازه‌بان ذخیره میگل آنخل مویا سنگربان باتجربه‌تر اتلتیکو بود. اوبلاک ابتدا تنها در جام حذفی به میدان می‌رفت ولی در مارس 2015 زمانی که در مسابقه با لورکوزن در لیگ قهرمانان تعویض شد و به جای مویا به میدان رفت، دوران درخشش او آغاز شد.

 

1496534

 

رکاب زدن هر روز یک مسیر ماراتون برای رسیدن به زمین تمرین

یان فوتبال خود را از باشگاه اسلونیایی المپیا لوبلیانکا آغاز کرد و از آنجا بود که مورد توجه باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار گرفت. اما تجربه آن سالها برای او اصلا راحت نبود چرا که محل زندگی یان با زمین تمرین باشگاه فاصله زیادی داشت. او هر روز با  رکاب زدن در مسیری 42 کیلومتری، به اندازه مسیر ماراتون، به محل تمرین تیمش می‌رفت

 

خواهر اوبلاک، بسکتبالیست حرفه‌ای است

اوبلاک از خانواده‌ای ورزشکار می‌آید و خواهر بزرگترش تیا اوبلاک، در حال حاضر گارد راس تیم ملی بسکتبال اسلوونی است و در باشگاه یو‌اس‌کی پراگ جمهوری چک بازی می‌کند. خواهر اوبلاک سابقه بازی در باشگاه‌های مجارستان، اسلواکی، لهستان و اسلوونی را دارد. پدر یان، ماتیاس اوبلاک هم در تیمهای آماتوری دروازه‌بانی کرده.

 

دوستی صمیمی با پدیده NBA، لوکا دونچیچ

پدیده لیگ بسکتبال NBA، لوکا دونچیچ، در کنار یان اوبلاک دو چهره بزرگ ورزش اسلوونی در حال حاضر هستند. ستاره دالاس ماوریک و سنگربان اتلتیکو مادرید دوستی نزدیک و صمیمی‌ای دارند و به خصوص زمانی که دونچیچ در تیم بسکتبال رئال مادرید بازی می‌کرد، حضور هر دو در شهر مادرید باعث شده بود رابطه آنها صمیمی‌تر شود.

 

1496532

 

هواداران اتلتیکو در واندا متروپولیتانو برای اوبلاک آهنگ شخصی ساخته‌اند

هواداران اتلتیکو از خلاق‌ترین هواداران لالیگا هستند و برای سنگربان تیم‌شان آهنگی شخصی ساخته‌اند که در سکوهای واندا متروپولیتانو خوانده می‌شود. در بخشی از این آهنگ، هواداران اتلتیکو با هم چنین می‌خوانند:" اوبلی، اوبلاک، هر روز بیشتر عاشقت می‌شوم".

 

1496541

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

 

دیدگاه‌ها