کد خبر : 1684023 | 27 اردیبهشت 1399 ساعت 11:50 | 6.2K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان

کرونا نشان داد فوتبال حرفه‌ای چقدر شکننده است

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان می‌گوید اشتباهات این فدراسیون در روند تجاری‌سازی فوتبال را می‌پذیرد. او همچنین گفت به بازگشت سریع تماشاچی‌ها به مسابقات فوتبال امیدوار است.

کرونا نشان داد فوتبال حرفه‌ای چقدر شکننده است

به گزارش "ورزش سه"، فریتز کلر، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان بعد از مدتها بحث و جدل در این کشور اعتراف کرد که این فدراسیون در مساله تجاری‌سازی فوتبال و نحوه مواجهه‌اش با هواداران اشتباهاتی کرده. کلر می‌گوید در آینده حتما صدای هواداران در تصمیم‌گیری‌ها شنیده خواهد شد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که بازگشت تماشاچی‌ها به استادیومهای فوتبال هر چه سریعتر اتفاق بیفتد.

 

1496721

 

کلر در یادداشتی برای خبرگزاری RND  آلمان نوشت:" ما قبول داریم که گاهی انتقادهای هواداران درباره تجاری‌سازی فوتبال را نادیده گرفتیم چون سیستم آن روزها خیلی خوب کار می‌کرد. البته شکی نیست که حالا دیگر دیر شده ولی هنوز هم برای گوش دادن به حرفها و هشدارهای هواداران خیلی دیر نیست و کار از کار نگذشته".

 

بعد از 9 هفته وقفه مسابقات بوندس‌لیگا به دلیل اپیدمی کووید19، دو لیگ بوندس‌لیگا و بوندس‌لیگا2 از امروز شنبه دوباره آغاز می‌شود و البته تیمها در پشت درهای بسته در بازی‌های موسوم به بازی ارواح به میدان خواهند رفت. رئیس فدراسیون فوتبال آلمان می‌گوید 36 تیم حاضر در این دو لیگ خواهان ادامه فصل بوده و معتقد بوده‌اند تعطیلی کامل می‌تواند موجودیت‌شان را به خطر بیندازد. کلر در ادامه اعلام کرد بحران کرونا نشان داد که سیستم فوتبال حرفه‌ای تا چه حد شکننده و آسیب‌پذیر است و باید هر چه سریعتر به سیستمی بهتر و کارآمدتر تبدیل شود.

 

1496722

 

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان در ادامه نوشت:" امیدوارم تماشاچی‌ها هر چه سریعتر به استادیومها برگردند. آنها در جذابیت و زیبایی فوتبال نقشی بی‌همانند دارند. حالا که مجبوریم شاهد بازی‌های بدون تماشاچی یعنی بی‌روح باشیم این را بیشتر از هر زمان دیگری می‌فهمیم. هدف ما در حال حاضر حفظ کلیت فوتبال آلمان است. نهادهای ملی در آلمان هم از فوتبال حرفه‌ای درآمد کسب می‌کنند و از این گذشته ما 25هزار باشگاه فوتبال داریم که 7 میلیون نفر در آنها عضو هستند. فوتبال یک چرخه است و نمی‌شود بالا و پایین این چرخه را کاملا از هم جدا کرد".

 

 

دیدگاه‌ها