کد خبر : 1684446 | 29 اردیبهشت 1399 ساعت 13:27 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

کلانی: همیشه با مربی و بازیکن خارجی مخالفم

پیشکسوت صاحبنظر فوتبال ایران واکنش جالبی به مسائل اخیر ورزش ایران خصوصا در بخش مربوط به خصوصی ساز و جذب بازیکنان خارجی داشت.

کلانی: همیشه با مربی و بازیکن خارجی مخالفم

 

به گزارش "ورزش سه"، حسین کلانی، ملی پوش سابق پرسپولیس و تیم ملی با حضور در موزه کمیته ملی المپیک یکی از افرادی بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت تا با صحبت‌های خود در زمینه‌های مختلف و اخیر ورزش ایران دیدگاه خود را مطرح کند.


حسین کلانی با حضور در موزه کمیته ملی المپیک گفت: امیدوارم هر چه زودتر مردم جان سالم از این کرونا به در ببرند و ما که سن مان را کردیم! من بیشتر جهان که رفتم به موزه های آنها سر زدم و باید بگویم که هیچ کشوری به انداز ما کاپ و جایزه ندارد و لازم بود که موزه داشته باشیم. کاری که سلطانی فر و صالحی امیری انجام دادند کار فوق العاده ای بود. در موقعیت سختی که قرار داشتیم این کار ارزنده ای بود. باعث خوشحالی است که این موزه ساخته شد و اکنون یک سال از آن گذشت. وقتی وارد موزه می شویم از آن واقعا لذت می بریم.

 

پیشکسوت فوتبال ایران درباره ماجرای ویلموتس و کی روش و پرداختی‌هایی که فدراسیون باید به آنها بدهد اینطور واکنش داشت: چرا این سوال را از من می کنید؟ من عضو کمیته فنی نیستم و نبودم. چند بار به عنوان مهمان رفتم. مشورتی هم با من نگرفتند و خودشان اینقدر آگاهی داشتند نیازی به مشورت با من نداشتند و خودشان صاحب نظر بودند. من اطلاعی در این زمینه ندارم. من با مربی خارجی مخالف بودم، الان هم هستم. الان هم خوشحالم که با ورود بازیکنان خارجی مخالفت شده چرا که این ها بازیکنان خوب و باکیفیتی نیستند و یا مسن هستند و در دوران فوتبال شان سپری شده و نمی توانند هیچ نقشی در فوتبال ما داشته باشند.

 

وی درباره اینکه نقش مدیران در جذب بازیکنان بی کیفیت چیست و این موضوع را به تازگی با جذب دیاباته موفق و جونیور ناموفق اینطور توضیح داد: کسانی مثل من و دیگران که درون کار نیستیم و اطلاع ندارم نمی توانیم منصفانه قضاوت کنیم. وقتی نمی دانم ماجرا چیست نمی توانم درباره مدیران قضاوت کنیم. هیچ آدمی وقتی مسوولیتی را قبول می کند نمی خواهد کار اشتباهی کند و البته انسان جایزالخطاست. اما من با بازیکن و مربی خارجی همیشه هم می گویم که مخالف هستم.

 

1481301

 

کلانی در واکنش به مسائل اخیر در رابطه دنبال شدن لیگ برتر و مخالفت‌هایی که در این زمینه وجود داشت گفت: خیلی راجب این مساله صحبت شده و خیلی از فرهیختگان و پزشکان اظهارنظر کردند. اما چیزی که مشخص است این است که ستاد کرونا باید نظر بدهد. همه می گویند ما مثل کشورهای اروپایی نیستیم و حق دارند. اما چیزی که مشخص است آن است که کسانی که در راس هستند در اتاق فکر خودشان تصمیم گیری می کنند و راه حلی پیدا می کنند. چرا که شرکت کردن یک سری مشکلاتی دارد و عدم شرکت هم مشکلاتی دیگر از نظر پزشکی. اظهارنظر من و امثال من نمی‌تواند اثری داشته باشد. چرا که تصمیم گیرنده نیستیم و فقط افکار عمومی را متشنج می کنیم. وقتی اطلاعی نداریم نباید اظهارنظری شود.

 

شرایط مملکت ما و شرایط قانون مملکت ما مانع خواهد شد. ما قانون کپی رایت نداریم و اجرا نمی شود و کسانی که تاجر هستند نمی آیند ریسک کنند و سرمایه‌شان را به خطر بیندازند. در ضمن ما موضع قدرت، دستور دهنده و جلوگیر کننده و اجرا کننده مختلف داریم. فرض کنید استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند و در روزهای اول هم با قدرت کار را دنبال کنند اما در جمعه ای که یک بازی حساس باشد شخصی مثل من خوشش نیاید آن انجام شود و با توجه به اهرم تصمیم گیری که دارم جلوی آن را بگیرم. در این شرایط چه کسی جوابگوی مشکلات و ضررهای ناشی از این موضوع خواهد بود. مگر اینکه یک تصمیم قاطع بیاید و بگویند هیچ کس حق دخالت ندارد و تمامی مسوولیت برعهده کسی است که مسوولیت باشگاه را برعهده دارد، باشد.

دیدگاه‌ها