کد خبر : 1684672 | 30 اردیبهشت 1399 ساعت 14:31 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

مسئول امور حقوقی فدراسیون در جریان نبود

فغانپور: قرارداد ویلموتس را از ما پنهان کردند!

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال با طرح صحبت هایی عجیب، اعلام کرد که این کمیته هیچ اطلاعی از قرارداد ویلموتس نداشته است.

فغانپور: قرارداد ویلموتس را از ما پنهان کردند!

به گزارش "ورزش سه"، صفی الله فغانپور در مورد شکایت سرمربی سابق تیم ملی و همچنین احتمال خسارت سنگین به او، توضیح داد: امور حقوقی فدراسیون یکی از برجسته ترین حقوقی ها بین فدراسیون هاست و دارای تجربه کافی است و از هر جهت امور حقوقی فدراسیون این ادعا را دارد که کارآمد است اما من به عنوان مسئول امور حقوقی، 4 ماه بعد از این که آقای کی‌روش رفتند قبل از این که سرمربی انتخاب شود، به رئیس وقت فدراسیون نامه زدم که درباره انتخاب سرمربی من نه قصد دخالت دارم نه صلاحت اظهارنظر اما وقتی کسی را انتخاب کردید، آن را در اختیار امور حقوقی قرار بدهید تا ما با تشکیل کمیته از امور حقوقی، مالی و بین الملل قرارداد را تنظیم کنیم تا امضا کنید. تا همین امروز و تا روزی که قراردادش فسخ می‌شد، من در جریان امور قرارداد آقای ویلموتس نبودم.

 

مسئول امور حقوقی فدراسیون درباره ویلموتس گفت: من به جامعه حقوقی کشور و آن هایی که می‌گویند امور حقوقی در فدراسیون مشکل دارد به آن ها می‌گویم امور حقوقی چه تکلیفی در این زمینه دارد وقتی کار به او سپرده نمی‌شود؟ من وظیفه نداشتم که بگویم وقتی قرارداد می‌بندید در اختیار من قرار دهید اما من این کار را کردم تا قرارداد را ما تنظیم کنیم اما متاسفانه این کار را نکردند و دیدیم چه شد.

 

او راجع به این شکایت عنوان کرد: در خصوص شکایتی که مطرح است، بازهم امور حقوقی در جریان نیست و فدراسیون راسا وکیل انتخاب کردند و من فقط نسبت به تنظیم قرارداد وکلا مصلحت فدراسیون را در نظر گرفتم و گفتم حقوق ها باید رعایت شوند.

 

صفی الله فغانپور درباره تغییر در قرارداد ویلموتس بعد از امضا، گفت: در شرایط فعلی هرچیزی ممکن هست اما من چون واقعا در جریان قرارداد آقای ویلموتس نبودم و نسبت به ما پنهان شده بود و ما به عنوان مسئول حقوقی در جریان نبودیم، من حتی بارها و بارها نامه نوشتم که قرارداد را در اختیار ما قرار دهید که بررسی کنیم اما این اتفاق نیفتاد و واقعا در جریانش نیستم، الان نمی‌توانم درباره چیزی صحبت کنم که در جریانش نبودم.

 

فغانپور در خصوص قرارداد اسکوچیچ اظهار داشت: اسکوچیچ شرایطش فرق دارد، آن را جناب آقای بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون این را در اختیار امور حقوقی قرار داد و کمیته ای از امور بین الملل، مالی و حتی کارشناس های حقوقی خارج از فدراسیون تشکیل دادیم و بحث و بررسی شد و قرارداد هم امضا شد و الان می‌توانیم از قرارداد آقای اسکوچیچ دفاع کنیم اما درباره قراردادی آقای ویلموتس چیزی نمی‌توانم بگویم.

 

وی همچنین افزود: قرار بر این بود که وکلای انتخابی زیر نظر امور حقوقی کار کنند اما متاسفانه بعد از این که جلسات تمام شد، مستقلا و بدون این که امور حقوقی در جریان امور باشد، ادامه پیدا می کند. من حتی نامه نوشتم که ما را در جریان این ماجرا قرار نمی‌دهند، ما را در جریان قرار دهید! امور حقوقی مسئولیت پیگیری و بررسی این موضوع را دارد و الان معلوم نیست چه کسی پاسخگو است. ما داوطلب شدیم برای این که این مسئولیت به ما واگذار شود اما نشد.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون از این امور اطلاع دارد یا نه، گفت: فدراسیون قطعا در جریان هستند و این افراد زیر نظر فدراسیون کار می‌کنند اما بحث من امور حقوقی است. این که ما وکلایی انتخاب کردیم، واقعا من از سوابق این وکلا اطلاعی ندارم و نمی توانم آن ها را رد کنم اما می‌دانم اینجا در داخل جوانانی هستند که شاید تجربه آنچنانی در امور حقوقی نداشته باشند و انشالله بتوانند به سرانجام برسانند.

 

دیدگاه‌ها