کد خبر : 1684743 | 30 اردیبهشت 1399 ساعت 19:10 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

مجمع بالاترین رکن تصمیم‌گیری‌ در فدراسیون فوتبال است

عزیزی خادم: انتخاب ویلموتس قابل دفاع نیست

رئیس هیئت مدیره باشگاه سایپا گفت: امیدوارم با توافق و به دور از تنش اساسنامه آماده و تائید نهایی فیفا گرفته شود تا زمینه انتخابات دموکراتیک و آزاد فراهم باشد.

عزیزی خادم: انتخاب ویلموتس قابل دفاع نیست

به گزارش "ورزش سه"، شهاب‌الدین عزیزی خادم در ارتباط تلفنی با برنامه ورزش ایران از رادیو ایران، درباره از سرگیری مسابقات لیگ برتر و اینکه برخی باشگاه‌ها برای فراهم کردن امکانات لازم دچار مشکل هستند، گفت: این تصمیمی است که از سوی ستاد مقابله با کرونا گرفته شده و لیستی که باشگاه‌ها ارائه کرده‌اند نشان می‌دهد اکثر باشگاه‌ها با این مشکل مواجه هستند، چراکه برای برگزاری مسابقات لیگ استانداردها باید رعایت شود. فکر می‌کنم اگر غیر از این باشد ستاد مقابله با کرونا هم اجازه برگزاری مسابقات را نخواهد داد. ما اعتقاد داریم زمینه باید فراهم شود و این یک الزام است تا خطر برای ورزشکاران و عوامل کمتر شود. در این خصوص نباید ‌شتاب‌زده اقدام کرد. 

 

عضو پیشین هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در برگزاری انتخابات فدراسیون تصریح کرد: فدراسیون باید جواب بدهد. با توجه به نقشه راه فیفا و اظهارنظر مسئولان فدراسیون فکر می‌کنم اوایل مهر انتخابات برگزار خواهد شد. اما باید درنظر داشته باشیم بالاترین رکن تصمیم‌گیری فدراسیون مجمع فدراسیون است. مجمع صاحب و مالک اصلی فوتبال است و امیدوارم با توافق و به دور از تنش اساسنامه آماده و تایید نهایی فیفا گرفته شود تا زمینه انتخابات دموکراتیک و آزاد فراهم باشد. 

 

عزیزی خادم درباره اینکه آیا باید دوباره از کاندیداهای ریاست فدراسیون ثبت نام شود، اشاره کرد: بله این کار مجدد باید انجام شود.

 

وی در واکنش به اینکه تمایلی برای حضور در انتخابات دارد یا خیر، عنوان کرد: ابتدا امیدوارم با توجه به نقطه نظراتی که فیفا داشته و ابهاماتی که از قبل بوده و هیئت رئیسه و مجمع نیز این دغدغه را داشته اند، یک اساسنامه استاندارد نوشته شود تا زمینه انتخابات آزاد فراهم شود. امیدواریم فوتبال حول چرخش نخبگان قرار بگیرد و امیدوارم با فکری نوین بتوانیم همه باهم با تامل منطقی این فضا را ایجاد کنیم. 

 

رئیس هیئت مدیره باشگاه سایپا درباره اینکه در پیش‌نویس اساسنامه از فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی یاد می‌شود و اینکه آیا این موضوع به معنی خداحافظی با بازنشستگان است، ابراز داشت: این به تفسیر قانون بر می‌گردد. آنچه مهمتر از همه این مسائل است، همین ابهامات و تناقضاتی است که باید برطرف شود. مشکلات اصلی فوتبال ما جزوی از همین ابهامات است. اساسنامه قبلی تایید نهایی مجمع، فیفا، هیئت رئیسه و دولت را نداشته است و امیدوارم مشکلات برطرف شود تا یکی از رکن‌های ابتدایی فوتبال حرفه‌ای که همان اساسنامه است رعایت شود. البته نقش رسانه‌ها نیز برجسته است که تاکنون نیز به درستی به آن پرداخته شده است. امیدوارم همه کمک کنند تا یک کار ماندگار انجام شود. 

 

وی در پاسخ مجدد به این سوال که آیا احتمال ثبت نامش در انتخابات فدراسیون فوتبال، وجود دارد، گفت: برای ورود به این مباحث خیلی زود است. امیدوارم شرایط خوب باشد، زمان کافی برای ورود بنده یا سایر دوستان وجود دارد و من فکر می‌کنم ابتدا اگر اساسنامه اصلاح شود و بعد از آن یک تصمیم شخصی و جمعی گرفته شود بهتر است. امیدوارم تیم کاری بعدی در فدراسیون فوتبال بتواند با یک هارمونی و تعامل از پس این مشکلات بر بیاید و امیدوارم رویه نوینی ایجاد کنیم. هنوز صحبت برای ورود به انتخابات زود است. فعلاً زمان کافی وجود دارد. کسی از فردای خود خبر ندارد.

 

وی درباره شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال برای دریافت غرامت و نقش احتمالی دست‌های پشت پرده، یادآور شد: ورود و انتخاب این فرد برای سرمربیگری تیم ملی قابل دفاع نیست. امیدوارم شاهد این اتفاقات در فوتبال نباشیم، درباره پشت پرده صحبت نمی‌کنم، چون اطلاعات و مسئولیتی در این حوزه ندارم.اساسنامه لحاظ نکردند. 

 

او درباره اینکه اصلاح اساسنامه مربوط به کمیته حقوقی هست یا خیر گفت: امور حقوقی بیشتر در زمینه بحث های قضایی پیگیر است. بحث اصلاح اساسنامه در کمیته تدوین مقررات در حال انجام است ولی همان طور که گفتم نظر من این بود که به دلیل این که اساسنامه در حقیقت قانون اساسی  فدراسیون فوتبال محسوب می شود و سیاست های کلان فوتبالی در آن دیده می شود نباید کار یک کمیته باشد بلکه افرادی باید در آن دخیل باشند که موضوعات به صورت همه جانبه در نظر بگیرند.

 

دیدگاه‌ها